Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Notert magne.. Jeg sender pm når jeg skal levere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg reiser på tirsdag. Når tid du tenkte og levere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg reiser på tirsdag. Når tid du tenkte og levere?

Kan tar din imot ;)

Noen her som jobber paa Toyota eller kjenner noen som jobber der? Trenger litt deler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt avhenger av dhl... De er på vei fra usa... Men de lovde max 5 dager og de ble shippa igår

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjell: me har kjempepris på skikkelige terassebord skruer og så har me veldig gode driller og! ;)

Vakje så galen pris på resten av materiale på byggmax (dei va rimeligast) så kjøbe bare alt der. Drill ja. Ein drill skal vell fungere meir enn 1 år så eg ska gå å krangla litt med coopen der eg kjøpte ann.

Hvor langt ut stikker det som er i løse lufta?

Du må passe på at det ikke blir så mykt at det blir "stupebrett" følelese når man går der ute.

Enkleste løsnig da er å smokke sammen to 6x2.

Jævlig tidlig å våkne når man har fri : mad :

Smokke sammen to 6x2 funke ikje så veldig bra vil eg tru. Var min plan au, men snekkaren sa nei. Hehe.. Blir nok å sett ein skrå innøve for det e ikje meir enn ca. 40cm som stikke ud på det mesta ettersom eg he målt meg til i dag. Men terrassen blir lagt i 2x4, fant ut at det holde godt nok. 60cm mellom bjelkan og 1m mellom kver stein onna bjelkan. Kjeme seg ingen plass det. ;)

Så nå e d ud i mårå tidlig å henta 40m2 med terrassebord, 53m med 2x4, 2000 rustfrie terrasseskruer og 400 5x90 skrua til å festa alt det andra med.. :) Tør ngn gjetta prisen? Eg klarte det ikje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrm någen så vett koss du fjerne fotstøttå på ein 2006 passat me autolat? Ska skifta te alupedalar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der e stor forskjell på de forskjellige skruene. Spesielt på kossen det vil se ut etter du har skrudd de ned i planken. De som byggmax har får du fliser rundt hode. Det gjør du ikkje av våre! ;) har ett bilde og så eg kan senda te deg hvis du vil se forskjellen. Ein kunde av meg som har skrudd i forskjellige skruer i en plankebit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byggmax terassebordå er kipe kjell alt for smale trur ikke de er mer en 10cm;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde besøk av Würth mannen i dag! fekk fine lighter å greier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smokke sammen to 6x2 funke ikje så veldig bra vil eg tru. Var min plan au, men snekkaren sa nei. Hehe.. Blir nok å sett ein skrå innøve for det e ikje meir enn ca. 40cm som stikke ud på det mesta ettersom eg he målt meg til i dag. Men terrassen blir lagt i 2x4, fant ut at det holde godt nok. 60cm mellom bjelkan og 1m mellom kver stein onna bjelkan. Kjeme seg ingen plass det. ;)

Så nå e d ud i mårå tidlig å henta 40m2 med terrassebord, 53m med 2x4, 2000 rustfrie terrasseskruer og 400 5x90 skrua til å festa alt det andra med.. :) Tør ngn gjetta prisen? Eg klarte det ikje...

Det var i grunn rart for formelen for stivheten i de bjelkene er ExI = ((BxH^3) / 12) x ca 11000 og hvis man dobler bredden så skal det jo bli dobbelt så bra.

Men når du sier du har 1m mellom hver stein og bare 40cm utkraging så er det jo null problem. Er ikke mye man klarer å bøye en 1m lang 2x4.

Glad det ikke er min rygg som skal skru ned 2000 terasseskruer :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. :) det er noen terasseskruer det!..

TIpper den kommer i overkant av 4000 ? kanskje 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefale et bra bilverksted i distriktet som ikke "finner" feil som ikke eksisterer? Passaten trenger eu..

Setter den ikke på møller, ei heller på mekonomen på åsen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefale et bra bilverksted i distriktet som ikke "finner" feil som ikke eksisterer? Passaten trenger eu..

Setter den ikke på møller, ei heller på mekonomen på åsen..

Madla Bil har eg god erfaring med og mange på jobb så bruke dei. Finne kun feil som ska anmerkas. :)

For alt i verden, styr laaaangt unna Madland i Dusavigå, sjøl om dei omtrent e naboen min så komme eg aldri te å gå der igjen, dei har alt for goe fantasi : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruke møller på servicane.. holde det :)

Satt Caravellen te gamlingen på mekonomen for et par uker siden for service.. Avtalte 4500 som fastpris..

Når eg sko henta bilen så ble det 5700.- for de hadde funnet ekstra ting de syns de måtte ta...

Eg vett det isje er feil på passaten.. Hadde audien min på eu på snapdrive på mariero i mars å då fant de jævlig med stasj så va gåent som eg akkurat hadde skifta ugå før..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :: eek :

Burde ikke dette automatisk kvalifisere til et nakkeskudd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten folkens så drive eg å importere mye rart for salg..

Ska starta web butikk snart håpe eg.

Nå drive eg å teste ut litt diagnose greier så komme ein sånn me dhl på mandags morgen:

OBD2-OBDii-Code-Reader-VAG401.jpg

Vil isje selga någe før eg vett om det e bra så denne e te eget bruk, men hvis någen trenge å låna å testa e de velkommen te det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei visst handla ett sett old-school felgar te Einseren, BBS Mahle :P

72_-1878597392.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snadder sånn likar eg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snadder sånn likar eg:)

Litt små desverre, 6x13 ET13, men med 175/60-13 dekk så blir det tidsriktig "lavprofil", ulovlig liten rulleomkrets (-6,1%) men ikkje så mye så e lovlig med den bilen uansett :P

Og så må senkesettet justeras langt ned såklart hvis ikkje FK Silverline møkket har fucka gjenger...

175/60-13 Yokohama A048 R-dekk for eksempel? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen på Klepp er jeg veldig fornøyd med :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei visst handla ett sett old-school felgar te Einseren, BBS Mahle :P

72_-1878597392.jpg

Nice:) sånne hadde eg og bare i 7x15..

175/50 13 e jo nice dim på noge sånt.. d hadde eg på mine 8x13 minilite og der såg d bra ud.. men d va på en ascona a då så va godt senka så vett sje koss d blir på en einser i forhold te 60profil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice:) sånne hadde eg og bare i 7x15..

175/50 13 e jo nice dim på noge sånt.. d hadde eg på mine 8x13 minilite og der såg d bra ud.. men d va på en ascona a då så va godt senka så vett sje koss d blir på en einser i forhold te 60profil

Hadde dei i 7x15 eg og, eller det vil sei ein av dei va 6x15, ett klubbmedlem så lurte meg :P

175/50-13 blir alt for lavt for bilen må jo grisesenkas ska det se fint ut, vil jo kunna bruka bilen og : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

175/50-13:

volksfest002.jpg

Sjekk klaring te bunnpannå : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe va vel nesten sånnen bakkeklaring eg hadde på asc a'en.. men der va d bare traversen som slo oppi så d va sje såå farligt på den, men ja, risky når bunnpannå ligge så nære bakken :o:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.