Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

ok, nå må eg bare spør. Ka menes med en Einser?

 

Golf Eins/Einser Golf er tysk og betyr så mye som Golf En :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det mysteriumet oppklart. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Function > Looks ;)

 

Fuction = Looks skal d være :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuction = Looks skal d være :P

 

Så du meine 15" med 195/45 Nankang dekk sette bedre rundetider enn 13/14" med R-dekk? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen så har någen lakkfolk på hånd så lakkere litt på kveldstid kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du meine 15" med 195/45 Nankang dekk sette bedre rundetider enn 13/14" med R-dekk? : haha :

 

Kossen lese du deg fram te at eg antyde någe sånt ?: dum :

 

Nei, 185 el 195/45-15 R-dekk hadde vore spot on på ein Golf 1 me org hjulbuer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kossen lese du deg fram te at eg antyde någe sånt ?: dum :

 

Nei, 185 el 195/45-15 R-dekk hadde vore spot on på ein Golf 1 me org hjulbuer!

 

Forsto det sånn at det så ser bra ut e det så og fungere best, og det e vel ikkje akkurat tilfelle :)

 

Sjekk utvalget i R-dekk med dimensjonane du nevne så ser du at det e rimelig umulig desverre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsto det sånn at det så ser bra ut e det så og fungere best, og det e vel ikkje akkurat tilfelle :)

 

Sjekk utvalget i R-dekk med dimensjonane du nevne så ser du at det e rimelig umulig desverre :(

 

Grunnen te at det blei Nankang va at det va einaste merke som produsere dekk i aktuell dimensjon:p

 

I det stora og heila e det lide dekk i passande dimensjon te Golf 1, spes dekk me godt feste.

 

Så tror nok man må opp på 195/50-15 men då må nok hjulbuane masseras litt :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen te at det blei Nankang va at det va einaste merke som produsere dekk i aktuell dimensjon:p

 

I det stora og heila e det lide dekk i passande dimensjon te Golf 1, spes dekk me godt feste.

 

Så tror nok man må opp på 195/50-15 men då må nok hjulbuane masseras litt :evil:

 

Åh, meinte ikkje deg når eg skreiv Nankang, kom ikkje på at det va det du hadde, tenkte på bilfolk flest i Norge. "Alle" ska ha dyre store og flotte felgar, men når det komme te dekk så holde det hauger og lass med Nankang, om så bilen e full av ungar... : dum : I ein liten Einser og litt søndagskjøring så funke det nok heilt greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, meinte ikkje deg når eg skreiv Nankang, kom ikkje på at det va det du hadde, tenkte på bilfolk flest i Norge. "Alle" ska ha dyre store og flotte felgar, men når det komme te dekk så holde det hauger og lass med Nankang, om så bilen e full av ungar... : dum : I ein liten Einser og litt søndagskjøring så funke det nok heilt greit :)

 

Nankang e og blir et drittdekk sammenligna me de beste i klassen, enkelt og greit. Tror ikkje eg hadde tatt sjangsen på å hatt d på familiebilen....

 

Men det funke på ein liten einser, tror faktisk d kan vera et av de bedre valgå på ein liden bane som f.eks Reve. Ikkje at eg enda har prøvd : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der Nankang diskusjonen er det håplaust for meg og væra med på, men min erfaring er at både falken og kuhmo dekka eg har hatt er betraktlig dårligere på vått føre en Nankang dekka. på støy er de ca like. så sko eg valgt blant de 3 typene på en familiebil hadde det blitt Nankang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig , eg hadde nangkang på s2'en ei stund (vei kjøring).. va litt kødden når d va vått på veien ved krappe svinga , men så va hjulstilingå mi feil og så vett egentlig isje kor dårlige di va ..

 

Hadde ISJE nølt me å hatt Nangkang på en fameliebil.. Kjøre du race me ungen å kånå bagi då e d en aen sag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så har Nankang på felgar så passe Passaten min så e eg lett med på å testa bremselengden 100-0 med begge hjulsettå på våt asfalt, eller 80-0 for den saks skyld, siden me e i Norge ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så har Nankang på felgar så passe Passaten min så e eg lett med på å testa bremselengden 100-0 med begge hjulsettå på våt asfalt, eller 80-0 for den saks skyld, siden me e i Norge ;)

 

For ordens skyld bør d ver same dim på dekkå og då;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ordens skyld bør d ver same dim på dekkå og då;)

 

Helst det ja, 225/40-18 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp hadde vært artigt å sett tror ikke det er så gale som du vil ha det til, men klart det er forskjeld du har jo dekk som koster det dobble og vel så det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på å kondemnere S3en på tørt føre pga nankang-dekk.. Etter det skal de aldri på noen av bilene mine igjen.

 

Bilen slapp på ræva i en relativt slark sving i 100-120.. Sykeste jeg har vært med på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp hadde vært artigt å sett tror ikke det er så gale som du vil ha det til, men klart det er forskjeld du har jo dekk som koster det dobble og vel så det;)

 

Nankang NS-2 koste fra 2900-3500kr for ett sett fra dekkonline (flerre varianter ute å går) mens Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 koste 5200kr for ett sett. E ikkje snakk om stora beløpet i forskjell, prosentvis ja, men ikkje i kroner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på å kondemnere S3en på tørt føre pga nankang-dekk.. Etter det skal de aldri på noen av bilene mine igjen.

 

Bilen slapp på ræva i en relativt slark sving i 100-120.. Sykeste jeg har vært med på.

 

Hahaha, det er neppe dekka som var problemet Hansi!!

Må bare lære deg å kjøre du:nana:

 

Fra spøk til revolver. Du må jo ha kjørt på rimelig hardt eller kjørt på slitte dekk eller noe? Eventuelt noe dritt i veien som gjorde at du slapp... Har aldri hørt om dekk som ikke klarer å holde deg på veien på tørt føre gjennom en slakk sving:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk har du petter?

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, hadde Asymmetric 1 på firergolfen og det funka sykt bra te min kjørestil då :rolleye:

 

Michelin Pilot Sport PS2 vil eg nok sei va hakket vassare (hadde ett sett på A6en) men blei utslitt litt vel fort og e dyrare :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikkje tenka på å kjøpa goodyear eagle F1 Symetric (V-spor)

hadde de på A6en på AMG felgane, klarte å bomma på ein avkjørsel i ein rundkjøring på vått føre me dei.. relativt nye dekk og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikkje tenka på å kjøpa goodyear eagle F1 Symetric (V-spor)

hadde de på A6en på AMG felgane, klarte å bomma på ein avkjørsel i ein rundkjøring på vått føre me dei.. relativt nye dekk og

 

Det e dei gamle GSD3, heilt aent dekk... Og at du bomma på den avkjørselen tror eg har mer med at du va 18år: rykande fersk lapp og uerfaren sjåfør :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.