Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Tror det er noe greier med at din forsikring ikke kan deaktiveres før hans er gått aktiv?

En bil kan ikke være uten forsikring så lenge den er skilt på, såvidt jeg har forstått?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er noe greier med at din forsikring ikke kan deaktiveres før hans er gått aktiv?

En bil kan ikke være uten forsikring så lenge den er skilt på, såvidt jeg har forstått?

Ikke helt riktig. Ny eier har 3 dager på seg til å betale omreg, etter dette blir det sendt ut begjæring om avskiltning. Ny eier har ikke lov til å bruke bilen uten forsikring, men det kreves ingen forsikring med mindre du skal bruke bilen MED skilt som du sier. :) Du kan si opp forsikring når del 2 er levert.

Edit: Noen her som har fått omregavgift tilsendt i posten noen gang? Har alltid betalt min på BT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En R4??

Så hvis jeg selger bilen etter stengetid for biltilsynet og leverer vognkort del 2 dagen etter så kan jeg si opp forsikringen min. Hva kjøperen måtte gjøre eller ikke gjøre med omreg og forsikring er ikke mitt problem lengre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo salgsmelding du leverer. Altså er det ikke din bil lengre, ergo du fraskriver deg alt ansvar ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er att det må være forsikring på den så lenge det er skilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått faktura på omreg ja

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jettaen eg handlet var uten forsikring i følge selger når eg handlet den. stemmer ikke det Petter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jettaen eg handlet var uten forsikring i følge selger når eg handlet den. stemmer ikke det Petter?

Jepp, sønnen hans så brukte (og eide) bilen hadde ikkje betalt regningå for forsikring på ei goe stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir jo noe annet vell? =)

Jo, men eg husket ikke grunnen for den ikke var forsikret:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan sei opp forsikrigå jo. Du seie at bilen e solgt og at vognkort del 2 e levert BT.

Omreg har eg fått i posten ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt riktig. Ny eier har 3 dager på seg til å betale omreg, etter dette blir det sendt ut begjæring om avskiltning. Ny eier har ikke lov til å bruke bilen uten forsikring, men det kreves ingen forsikring med mindre du skal bruke bilen MED skilt som du sier. :) Du kan si opp forsikring når del 2 er levert.

Edit: Noen her som har fått omregavgift tilsendt i posten noen gang? Har alltid betalt min på BT.

Dette er ikke helt riktig. Du har mye mer enn 3 dager på deg til og betale omregistreringen. Man får regning på dette med 14 dagers frist. Det går og som regel minst 1 uke før den kommer i posten. Begjæring om avskilting kan ta opp til 1,5 mnd før komme.

Kjøper skal ha tegnet forsikring før bilen blir hentet og du kan si opp forsikringen dagen etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke helt riktig. Du har mye mer enn 3 dager på deg til og betale omregistreringen. Man får regning på dette med 14 dagers frist. Det går og som regel minst 1 uke før den kommer i posten. Begjæring om avskilting kan ta opp til 1,5 mnd før komme.

Kjøper skal ha tegnet forsikring før bilen blir hentet og du kan si opp forsikringen dagen etter.

Beklager, jeg skrev feil. Jeg mente å skrive at melding om eierskiftet skal være levert innen tre dager.

Men motpart trenger ikke ha tegnet forsikring før du kan fjerne din. Og du kan si opp din så fort del 2 er levert. Men forsikringen blir ikke fjernet før BT har registrert salgsmeldingen.

Har alltid betalt min omreg hos BT, men da vet jeg det til neste gang :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nogen som vett kor eg kan få tak i 18" stålfelger? 5x112!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt :P bredda ståliser på vinter, haha :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks! Låg i baghåve at eg hadde lest om det ein plass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligt ennå, men mulig det blir Street Legal på Forus neste år, 28.april! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det billigst å kjøpe xbox 360 i stvg området? Har handla forza 4, men må ha ny xbox så jeg får spillt online :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.