Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Jaja, bedre å betala endel skatt å ha gratis sykehus osv enn å ikkje ha det. Som i f eks us and a der ingen hjelpe deg om du plutselig segne om... Eg e ikkje sosialist å ska heller ikkje starta en politiske diskusjon nå.

 

Eg va nødt for å dra opp denne:D

Eg e for privatisering, ingen skatt og at de så bler syge betale sjøl... koffår ska eg betala ein haug me penger t adle andre? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg va nødt for å dra opp denne:D

Eg e for privatisering, ingen skatt og at de så bler syge betale sjøl... koffår ska eg betala ein haug me penger t adle andre? : klø :

 

Då hadde der jo blitt amerikanske tilstander her. Forsikringer som ikkje ligne grisen! Og ka me alle de som ikke har råd te å betale dyre forsikringer?

 

Nei, men har det godt her. Eg betale gjerna ein heil del ekstra i skatt for å bo her. Går det gale så kan du ver glad for at me har den velferdsstaten som me faktisk har!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke det at jeg vil ta noe debatt her, men visse ting bør være kontrollert av staten for å hindre at kyniske ledere skor seg på andres beskostning. Dvs ting som vann, helse, politi, brannvesen o.l bør være statlig eid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst ingen så har tid te å få julagaver te dokk? Eg har ein date me robin i nærmaste framtid men e isje sikkår på at eg rekke å henta felgane hos han før itte jul.. så då får han evt få di då

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då hadde der jo blitt amerikanske tilstander her. Forsikringer som ikkje ligne grisen! Og ka me alle de som ikke har råd te å betale dyre forsikringer?

 

Nei, men har det godt her. Eg betale gjerna ein heil del ekstra i skatt for å bo her. Går det gale så kan du ver glad for at me har den velferdsstaten som me faktisk har!

 

Ikke det at jeg vil ta noe debatt her, men visse ting bør være kontrollert av staten for å hindre at kyniske ledere skor seg på andres beskostning. Dvs ting som vann, helse, politi, brannvesen o.l bør være statlig eid.

 

Någe av grunnen t at eg seie d eg seie e nettopp d at me bor i ein såkalt velferdsstat... Men d e jo pokker isje någe velferd!

Me har verken veier, helse eller politi (nok).

Hadde det nå fungert så sko eg isje sagt någe.

 

Helse:

- Folk ligge i gangane på sygehuset

- Ein hørre om masse feilbehandlinger

- Eldreomsorgen e ein skam

 

Politi:

- Dår e isje nok politi

- Di har rævva lønn

- Di må bryda arbeidsmiljøloven for å i det heila tatt ha nok folk på jobb.

 

Skole/barnehage:

- Rævva lærere

- Forfallne skoler med elendig innemiljø

- Mangel på barnehageplasser

- Barnehagen koste ein del penger

 

Veier:

- Her trenge eg vel isje sei mer...

 

Ligavel så sende me milliarder av kroner ner t afrika og vetta faen kor kvert einaste år... Hallo??

Og de punktene over e jo bare ein liten del av d som isje funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst ingen så har tid te å få julagaver te dokk? Eg har ein date me robin i nærmaste framtid men e isje sikkår på at eg rekke å henta felgane hos han før itte jul.. så då får han evt få di då

 

Du kan jo treffa meg og levera d t meg og samtidig ta me deg felgane? D tar jo bare 5min hvis du isje e tatlesyge;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, kan på dagtid.. :)

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någe av grunnen t at eg seie d eg seie e nettopp d at me bor i ein såkalt velferdsstat... Men d e jo pokker isje någe velferd!

Me har verken veier, helse eller politi (nok).

Hadde det nå fungert så sko eg isje sagt någe.

 

Helse:

- Folk ligge i gangane på sygehuset

 

- Ein hørre om masse feilbehandlinger

 

- Eldreomsorgen e ein skam

 

Politi:

- Dår e isje nok politi

- Di har rævva lønn

- Di må bryda arbeidsmiljøloven for å i det heila tatt ha nok folk på jobb.

 

Skole/barnehage:

- Rævva lærere

- Forfallne skoler med elendig innemiljø

- Mangel på barnehageplasser

- Barnehagen koste ein del penger

 

Veier:

- Her trenge eg vel isje sei mer...

 

Ligavel så sende me milliarder av kroner ner t afrika og vetta faen kor kvert einaste år... Hallo??

Og de punktene over e jo bare ein liten del av d som isje funke.

 

Se svar... la diskusjonen begynne :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se svar... la diskusjonen begynne :D

 

Hahaha, dette er gøy:D

 

- Folk ligge i gangane på sygehuset

 

Jeg har sett det og det ser helt jævlig ut for å være ærlig.

Jeg sier ikke bastant at privat er bedre, men jeg ser for meg at det er som med tannleger... der er de private mye bedre, samt at de har mye bedre utstyr. Koster riktignok litt mer, men det er verdt det.

 

- Ein hørre om masse feilbehandlinger

 

Det visste jeg faktisk ikke??

Det at man blir anbefalt unødvendige operasjoner er jo bare en liten bakside...de skal jo tjene penger de også:P (det samme skjer jo på verksteder)...

 

- Eldreomsorgen e ein skam

 

Enig i at det burde være en GRATIS og GOD offentlig tjeneste. Men det er svindyrt og det er ikke noe god tjenste...

Det faktisk gamlingene dine som har gitt deg det du har i dag, det er de som har bygget det landet vi har i dag... sett bort i fra staten så er det jo et fint land vi bor i:) Så jeg er ikke helt enig i å sende alle gamlinger til svalbard... selv om jeg lo høylytt når jeg leste det, hehe!!

 

Politi:

 

: haha :

Men helt seriøst... Den dagen du havner i en nødssituasjon og virkelig trenger hjelp og politiet forteller deg at de ikke har noen ledige til å hjelpe deg, så endrer du nok tankegang.

 

- Rævva lærere

- Forfallne skoler med elendig innemiljø

- Mangel på barnehageplasser

- Barnehagen koste ein del penger

 

- Ja de funker bedre fra videregående og opp:)

- Joda jeg lever jo, men en ser jo hvordan jeg har blitt! Dessuten husker jeg ikke fra middag til kvelds, det er sikkert skolen sin feil!! :P

- Ja, mulig med dagmamma, men det burde ikke være nødvendig når vi bor i denne velferdsstaten.

Selv ville jeg valgt å ansette dagmamma (ei skikkelig hot, frekk brunette med store pupper: doggy :), men det får jeg sikkert aldri lov til...

- Enig, hadde sikkert blitt dyrere, men det hadde sikkert vært plasser nok i alle fall, og ikke minst kulere leker sikkert, hehe:)

 

 

AMEN!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ser ud så det kan ordna seg me å henta di udpå ittemiddagen idag robin..e du i dette lokalet dokkas då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et prakteksempel på at helsenorge faktisk FUNGERER (det kan ha vært flaks):

 

- Hos legen i midten av mai (privatlege, ikke fastlege... 2 dager ventetid kontra 3 uker)

- Inne til undersøkelse i slutten av mai

- Fikk diagnose 16. juni

- Startet behandling 21. juni

- Ukentlig behandling med fantastisk oppfølging

 

Nå, 6mnd senere er jeg frisk. Staten har brukt over 500.000kr på å behandle meg, så jeg betaler min skatt med stor glede :)

Hvis jeg hadde bodd i USA og ikke hatt forsikring ville jeg sannsynligvis ikke sett min 27. bursdag....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, dette er gøy:D

 

 

 

Jeg har sett det og det ser helt jævlig ut for å være ærlig.

Jeg sier ikke bastant at privat er bedre, men jeg ser for meg at det er som med tannleger... der er de private mye bedre, samt at de har mye bedre utstyr. Koster riktignok litt mer, men det er verdt det.

 

Det kan jeg forstå, men det er fullt mulig å velge privat behandling i dag også. Jeg har feks en helseforsikring som sikrer meg den raskeste og beste behandlingen uavhengig om det er offentlig eller privat, innland eller utland.

 

Det visste jeg faktisk ikke??

Det at man blir anbefalt unødvendige operasjoner er jo bare en liten bakside...de skal jo tjene penger de også:P (det samme skjer jo på verksteder)...

 

 

 

Enig i at det burde være en GRATIS og GOD offentlig tjeneste. Men det er svindyrt og det er ikke noe god tjenste...

Det faktisk gamlingene dine som har gitt deg det du har i dag, det er de som har bygget det landet vi har i dag... sett bort i fra staten så er det jo et fint land vi bor i:) Så jeg er ikke helt enig i å sende alle gamlinger til svalbard... selv om jeg lo høylytt når jeg leste det, hehe!!

 

Selvfølgelig satt på spissen.. at det er de gamle som har bygd opp landet er sant, men det er også de som har ansvaret for at eldrebølgen kommer (de var så opptatt av å jobbe så de glemte å pule på seg unger) og de har selv sikret seg usannsynlig gode pensjoner. Dette er det den nye generasjonen som må betale for.

 

 

: haha :

Men helt seriøst... Den dagen du havner i en nødssituasjon og virkelig trenger hjelp og politiet forteller deg at de ikke har noen ledige til å hjelpe deg, så endrer du nok tankegang.

 

Det tror jeg nok, men den tid den sorg. Nå kan man jo også gå politiet i sømmene og se om de faktisk utnytter ressursene riktig. Jeg mener det er galskap og sette feks 100 tjenestemenn på å ettforske 22/7, en sak som faktisk er oppklart og gjerningsmannen i fengsel.

At de sender 4 mann ut på byen for å ta folk som nyter medbrakt eller at det chartres egne fly med overbetalte politimenn for å ta med 2 utlendinger ut av landet er vel også sløsing.

 

 

- Ja de funker bedre fra videregående og opp:)

- Joda jeg lever jo, men en ser jo hvordan jeg har blitt! Dessuten husker jeg ikke fra middag til kvelds, det er sikkert skolen sin feil!! :P

- Ja, mulig med dagmamma, men det burde ikke være nødvendig når vi bor i denne velferdsstaten.

Selv ville jeg valgt å ansette dagmamma (ei skikkelig hot, frekk brunette med store pupper: doggy :), men det får jeg sikkert aldri lov til...

- Enig, hadde sikkert blitt dyrere, men det hadde sikkert vært plasser nok i alle fall, og ikke minst kulere leker sikkert, hehe:)

 

Dagmamma burde ikke være nødvendig, men herregud så mye bedre det er. Det beste er å finne billig utendlandsk arbeidskraft, vil tro at feks en østeuropeisk hottie ikke er så dyr å ansette. Så kan jo kid`en venne seg til skikkelig jur også :)

 

AMEN!

 

Vi er enig i det meste.. tror jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et prakteksempel på at helsenorge faktisk FUNGERER (det kan ha vært flaks):

 

- Hos legen i midten av mai (privatlege, ikke fastlege... 2 dager ventetid kontra 3 uker)

- Inne til undersøkelse i slutten av mai

- Fikk diagnose 16. juni

- Startet behandling 21. juni

- Ukentlig behandling med fantastisk oppfølging

 

Nå, 6mnd senere er jeg frisk. Staten har brukt over 500.000kr på å behandle meg, så jeg betaler min skatt med stor glede :)

Hvis jeg hadde bodd i USA og ikke hatt forsikring ville jeg sannsynligvis ikke sett min 27. bursdag....

 

Bare hyggelig å bidra til din helse og velvære:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et prakteksempel på at helsenorge faktisk FUNGERER (det kan ha vært flaks):

 

- Hos legen i midten av mai (privatlege, ikke fastlege... 2 dager ventetid kontra 3 uker)

- Inne til undersøkelse i slutten av mai

- Fikk diagnose 16. juni

- Startet behandling 21. juni

- Ukentlig behandling med fantastisk oppfølging

 

Nå, 6mnd senere er jeg frisk. Staten har brukt over 500.000kr på å behandle meg, så jeg betaler min skatt med stor glede :)

Hvis jeg hadde bodd i USA og ikke hatt forsikring ville jeg sannsynligvis ikke sett min 27. bursdag....

 

Det fungerer stort sett ganske bra når det er alvorlige ting ja, men det hender jo rett som det er at personer ikke har vært like heldige som deg.

Det er uansett meget hyggelig å høre at du er helt frisk:)

 

 

Misforstå meg rett, jeg vil ikke ha USA tilstander her... Men skal man ha en velferdsstat så må man gjøre det skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerer stort sett ganske bra når det er alvorlige ting ja, men det hender jo rett som det er at personer ikke har vært like heldige som deg.

Det er uansett meget hyggelig å høre at du er helt frisk:)

 

 

Misforstå meg rett, jeg vil ikke ha USA tilstander her... Men skal man ha en velferdsstat så må man gjøre det skikkelig.

 

 

Ja, man ser jo titt og ofte i avisa at Jensemann sine løfter om behandlig blir oversredet med mange måneder.

 

Amerikanske tilstander er det nok ingen som ønsker. Det er mye bra derborte, men jommen er det mye dårlig og. Er en grunn til at de har 15.000 milliarder dollars i gjeld :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringer fastlegen min og be om time fortest mulig. Ofte kan jeg stikke innom 2timer etterpå. Skjønner ikke problemet.

 

Synnes utenom dårlige veier, fartsgrensen og dårlige bilsjåfører er norge helt konge :),

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ser ud så det kan ordna seg me å henta di udpå ittemiddagen idag robin..e du i dette lokalet dokkas då?

 

I utgangspunktet isje, men det skade isje å ta meg ein tur ut:)

Kati tenkte du? send meg ein sms eller ring på 40474638

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, fant noen gamle corrado reklamer på youtube:D

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det visste jeg faktisk ikke??

Det at man blir anbefalt unødvendige operasjoner er jo bare en liten bakside...de skal jo tjene penger de også:P (det samme skjer jo på verksteder)...

 

Svineinfluense : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legemiddelindustrien er vel en av de mest kyniske industriene. Man kan bare være glad staten sponser legemidler ellers ville nok mange sliti. Prisene henger ikke på greip med produksjonskostnadene, men det er jo klart de skal ha overskudd for å drive forskning....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så har vell du det dobbelte av oss vanlige i lønn...

 

Har ingenting med saken å gjøre! Hvorfor skal jeg betale 45% skatt mens de andre skal ligge godt under 30%?

 

Uansett når det kommer til skatt og sykehus, det kjekkeste jeg vet er å betale for sykehus opphold til røykerene når de blir syke.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare sånn systemet er bygd opp. De med høy inntekt må betale mye skatt.

Skatteprosenten lyger jo litt pga minstefradraget...

Den beste måten å få mindre skatt på er å bli Petter Stordalen-rik og hyre inn landets beste økonomer som kan trikse og mikse slik at du får 0 kr i inntekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den beste måten å få mindre skatt på er å gjøre som nesten halvparten av alle "nordmenn"... få trygd, da skatter du i prinsippet null..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.