Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

E fornøyd med DSG eg og. Som andre seie. tar litt tid å ble venn me, men savne ikkje manuelt i trafikken. Sko ønska eg hadde manuell når eg kjøre litt lengre turer me litt inspirert kjøring :) men då funke jo manuell giringå og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre Dsg på jobb, Touran 2,0tdi.. Boooooooooooring!!! Og udugelig i køkjøring!! Men utenom det er det helt greit.. Selv foretrekke eg manuell uansett, men har ikkje så mye negativt å sei i grunn, så hadde nok anbefalt dsg te mormor ihvertfall. Aldri fått testa det på snø då.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange ymse meininga om dsg.. Synes d e heilt topp.. For å kjøra behagelig me dsgen må du vær behagelig på gassen og !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tante på 55+ år prøvte en golf med DSG, klagde på at den ikke dro langt nok på turtallet når hun skulle akslerere. prøvde så i Sport, da synes hun det var greit, men ble litt for aggresivt...

Endte med vanlig manuell heller. Er dame som aldri stresser og aldri kjører over fartsgrensa...

 

Stod det grenrør på?

Uansett ingen aning. Har aldri skrudd på den motoren. Fikk du PMen min, kan ikkje se å ha mottat noe betaling..

 

Sto grenrør som ikke passer passat syncro hvertfall ja, sikkert til fwd golf? men det er ikke skikkelig strammet til, og alle muttrene er rustet fast og runde... Satser på å få de av med spesialpiper

 

Har sendt inn penger, men banken har nok helg, så kommer nok til deg på mandag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt klart te bursdagsfeiring her nå, 29 grader i solå på terassen allerede : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns DSG er ypperlig om man ønsker å kjøre bil med automatgir. Det er den beste automatkassen jeg har kjørt!

 

Man må ta DSG for hva det er, en automatkasse!! Men det er en automatkasse er for deg som liker å kjøre inspirert av og til men kjører mest i by'n til vanlig. (og som jeg har nevnt en gang allerede, man må ha lyst til å ha en bil med automat)... Det er ikke noen erstatning for manuell gir i en bil som er laget for å brukes skikkelig.

 

DSG'en i Golf R er ekstra kjekk som mellomgasser når du girer ned og er litt hissigere generelt (jeg sammenligner med 2.0tdi siden jeg har kjørt begge deler) Det handler bare om å ha riktig programvare i kassen:)

 

Hvordan du doffer kan si at DSG er håpløs å kjøre i kø med forstår jeg ikke. Kan du utdype?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart eg kan, den hoppe veldig hardt i gir og er veldig lite smidig. Det "virke" og som den har et ekstra sett med bremser uten om de eg allerede har som dukke opp i tide og utide, spesielt i køkjøring og ekstra merkbart etter lange motorvei strekninger. Og nei, start/stopp funksjonen er ikke på. Kanskje litt dårlig forklart, men det e det beste eg klare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske enig med det Robin sier her :)

 

Men Christopher har rett i at den hopper fort i gir. Vertfall skal man være veldig forsiktig på gassen i fra stillestående til 1 gir. Gir jeg for mye gass da så hogger den veldig. Men har lært meg å være forsiktig så er ikke noe problem sånn sett.

 

Tenkte jeg skulle oppgradere programvaren i min kasse. (Revo) Har lest god omtale om denne og kassen blir en helt annen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er kvarliteten på DSG kassene da? mange som maser om at det er mye trøbbel med de og at de ikke tåler mye mer en org. Er det samme kassen som i 140hk og 170hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er kvarliteten på DSG kassene da? mange som maser om at det er mye trøbbel med de og at de ikke tåler mye mer en org. Er det samme kassen som i 140hk og 170hk?

 

Kvaliteten avhenger vel av vedlikeholdet og bruken. Vet mange har hatt trøbbel med kassene, men også mange som ikke har hatt problemer..

 

De tåler ikke noe særlig mer dreiemoment enn oginalt. Men hvis man f.eks chipper en bil med dsg så går det ann å begrense dreiemomentet til kassen. Jeg kan få 400hk kompressor oppsett på min bil uten at kassen tar skade av dette. Skal man derimot ha turbo og mer hk så må man oppgradere clutch og det koster en del på DSG kassene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener doffer:) Men jeg har ikke opplevd det fullt så ille som du beskriver. Bare det at den biter raskt til. Men dette er jo en fordel igjen dersom du skal raskt ut av et kryss.

En eldre automatkasse ville jo brukt evigheter på å få deg av gårde, bare en masse sluring!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSG e ikkje en automatkasse, men "vanlig" girkasse kor du isje styre kløtsjane sjøl. Så an vil jo bita hardt om du isje e vandt me gassen som Eirik seie. Kjøre nesten daglig lastebiler med vanlige girkasser uden kløtsj, å e du forsiktig me gassen, så får du en komfortabel igangsetting!

 

Grunnen te at di isje takle mye moment originalt, e vel pga d e 2 små lameller, istedenfor 1 "stor"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

U jealous much?

 

kadåfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någe nytt? Ja eg kjede meg sitter på fergå på vei til Foldøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite :P Men dagen e fortsatt ung ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, noe nytt her, batterien på VR'en er tom etter 3 dager i ro!

 

Må vell måle litt om det er noe i bilen som trekker for mye strøm eller bytte batteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitte i Amsterdam og vente på at ett møte ska begynne. Og ja, va å kjørte Ferrari F430 spider her om dagen. En helt ok tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitte i Amsterdam og vente på at ett møte ska begynne. Og ja, va å kjørte Ferrari F430 spider her om dagen. En helt ok tur.

 

Kjørte som i 60km/h eller skikkelig kjørte? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma ka fart an kjørte i vel, eg hadde kost meg i den bilen uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitte i Amsterdam og vente på at ett møte ska begynne. Og ja, va å kjørte Ferrari F430 spider her om dagen. En helt ok tur.

 

OK+ ja.. Blir noe nedtur å setta seg i golfen etter noe sånt skolle ein tro men ;) hehe.. Kosa deg der nere. Vært på Modena museet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hekkans tjupakk!!!

 

Toergolfen min har stått på gjesteparkeringen heile vinteren, tenkte eg sko se om an starta, men har vert folk i an i løpet av vinteren. Heildigvis har de bare stokke av me ein cd spiller som ikkje va heilt frisk og einaste skaden e at de har knekt av dekselet på rattstammen og kobla ut to kontakter. Satte inn igjen kontaktane så startan opp me ein gang, de har ikkje kapt i ledningsnettet og ingen skade på låsane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte som i 60km/h eller skikkelig kjørte? :)

 

Det va rundt i maranello, men eg tømte 2 giret hvertfall og litt av 3 så vett ikkje heilt kor fort eg kjørte. Hadde nok med å holde meg på veien. Rå lyd med v8 og 9000rpm! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.