Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Najs å kjøre bilen til verksted for EU, så hører jeg ingenting hele dagen før jeg ringer de.

Så har de ikke fått start på bilen (er litt tungstartet pga den får for mye bensin i starten, så må ha litt gass på den) eneste de hadde prøvd var startbooster (som om det hjelper når den kjinner og kjinner) så gitt opp etter 5 min uten å ringe meg, så måtte jeg forklare hvordan man starter en bil som får for mye bensin til verkstedsjefen...

Er det ikke normalt å ringe kunden i slike tilfeller? kjenner jeg blir litt forbanna...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, såg faktisk ud som ein utrulig morsom sak å kjøre rundt i! :D

Ganske nice faktisk, mye bedre en Renault ihvertfall :P

Firhjulstrekk med diffsperr og firhjulssving!

Noen som vet det tekniske navnet på lange muttrer tenkte å sjekke om biltema hadde i nettkatalogen men vet ikke navnet på di:p Kluge du har vel brukt ein del av disse på golfen din?

Ka tid kommer du hjem igjen då Petter?

Skjøtemutter: http://biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Mutter/El-og-Blankforsinket/Skjotemuttere-2-stk-19517/

Komme hjem i mårå kveld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjøtemutter ja, men ikke mindre en M6 hmm skulle hatt M4 eller M5

Takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjøtemutter ja, men ikke mindre en M6 hmm skulle hatt M4 eller M5

Takk:)

Ka ska du me d? Ikkje mulikt å laga ein dobbel 90grader me hål å mutter på innsiå? Evt bare kjøba lengre bolt/gjengestag?

Er forsåvidt ikke noe stort problem å lage til en skjøtemutter heller, om det ikke må vere vakkert...

Jaja, fri fra jobb pga vere idag, så eg turan bort på verkste å starte bilen for di tenke eg....

Sent from my U8800 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bestilt Petter?: popcorn

Startpris på 1,2mill.... Neppe :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor kjøpe folk batteri te bilane sine? Må ha nytt på golfen, og har faktisk aldri kjøpt bilbatteri før! ;)

Någen som vett fyfsisk størrelse på batteriet i golfen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema, Meca, Mekonomen, Bilxtra... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian: eg kjupte batteri på bs- bildeler, kjørte gamle passaten 2 km (bort t knoksen) på startmotoren i 4 gir, måtte ner i andre for oppkjørselen der.

Så sto batterie i ein mnd, stappa det i den nye, starta opp bilen på fysta forsøk... virka så i ett godt halvt års ti, t eg kjøpte den passaten eg har nå me godt batteri.

Brukte d t starthjelp for ei uga si, virke ennå heilt fint...

Beklager evt skivefeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig overtatt huset;)

Specs? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2km bare på startmotor :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bilen igjen i dag jobben som er gjort ser veldig bra ut slett og fint, men det er desverre fargeforskjeld på døra bilen måtte ein gang ekstra i boksen pga dette, men er forsatt ikke helt bra ser bra ut i solys, men viser godt når det er overskyet: klø :. får se det litt an kansje det går seg til får evt ta kontakt vis det blir ulevelig litt dumt siden det er ei dør. bakfangeren kan eg leve med er tross alt mindre forskjeld nå en før:p

Nesten merkeligt at det ikke bare er og blande lakk og få det riktig første gangen med alt det fine hiddenutsyret som finnes nå til dags. vet det har litt å bety hvordan lakken er lagt vinkel å sånne ting, men alikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sent from my iPhone using iPhone

Savner du ett pipesett?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen anbefallinger til firehjulskontroll i vår område?

Tenkte ellers å høre med Kvål Auto, føler det er en god plass for nøyaktige firehjulskontroller.

Må jo t 4-hjulskontroll på passaten når senken etc. er montert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen anbefallinger til firehjulskontroll i vår område?

Tenkte ellers å høre med Kvål Auto, føler det er en god plass for nøyaktige firehjulskontroller.

Må jo t 4-hjulskontroll på passaten når senken etc. er montert :)

Eg tok nettopp min hos Audi på forus. Ja koste sikkert 5-600kr mer enn andre plasser. Men nøyaktig blei det vertfall :) anbefales!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefala Kvål auto. Få terje t å gjer det.. :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det Kvål :). Har jo jobba hos Audi. Blir litt feil å gi penger til de for jobb : smil :. Men for all del skal de få pengene for deler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefala Kvål auto. Få terje t å gjer det.. :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Ka pris har de på sånt der?

Brukte NAF på audien for noen år siden, tror det kosta 900 for medlemmer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var billig. NAF er jo ellers så jævli nøye, hehe. Så da må det jo være bra :).

Er ikke NAF medlem btw. ser ikke vitsen, få det samme av forsikringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2km bare på startmotor :rolleyes:

Siste turen bort til knoksen, bilen hadde gåen tenning (tenning som stilte seg selv) og null komp på 2 sylindre pluss en del annet. hadde ikke tiljengelig bil å slepe med, å siden det var så kort så tenkte jeg å gjøre ett forsøk...

tviler på det var mye igan av startmotoren etterpå, men når den skal knuses uansett så...

Å vere naf-medlem gjør at du ikke må betale egenandel for veihjelp som du må med forsikring. du får også veihjelp om du sitter på med en kompis i hans bil med kun ansvarforsikring osv, er noen fordeler...

Er forøvrig ikke medlem jeg heller, men tenkte jeg skulle melde meg inn. Det hender jo trossalt att bilene mine ikke vil starte...: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.