Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Hadde adgangskortet på meg, va nere i lunsjen. Men det e langt fra fysste gangen me har blitt avfeid. Gidde ikkje merr nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka e d di jør når du komme då? Bare gidde di isje snakka me deg eller? Lamt at d ska ver sånn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært der flerne ganger. Någen ganger gidde de ikkje komma i det heila tatt, andre ganger e de heilt uinteressert i å hjelpa. Versta eksempelet va når me kjøpte den fysste Touranen vår. Me hadde endelig fått prøvekjørt ein nesten nye, kom tebake og va klar for å handla, men ingen gadd å ta imot oss. Måtte levera nøklene i informasjonen. Selgeren stod og såg på TV! og ba oss legga nøklene i infoen..... Då reise me te Bil&Maskin, fekk kanonservice og kjøpte heilt nye Touran istedet.

Nå i går va eg innom for å prøva å få sett på ein Polo GTi, med klare intensjoner om å kjøpe. De hadde ikkje demobil, spurte om de hadde andre med den motoren, men bare "nei, det har me ikkje....". Ingen tilbud om katalog, ingen form for interesse, bare "hadebra då", og så nothing... Har vært innom med penger i neven før og, samma kver gang.

Kånå har kjøpt bil der nylig, då hadde me sett bilen på Finn, bare reiste inn og kjøptan. Då og va det nokså labert. Når eg bruke nesten ein halve mill så forvente eg bittelitt entusiasme og et "gratulerer med kjøpet" om ikkje aent... Møkkaplass!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør til Arendal. Gromstad Auto (Audi VW). Der få du skikkelig bra service :)

Folk!

Stormkjøkken. Går de på rødsprit eller hvordan fungerer brennern?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil&Maskin har alltid kanonservice, har kjøpt mange biler der etter hvert! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil&Maskin har alltid kanonservice, har kjøpt mange biler der etter hvert! :)

Leier hos Servicemarkedsjeffen jeg :). Han er ihvertfall veldig hyggelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stormkjøkken går på rødsprit ja! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk!

Stormkjøkken. Går de på rødsprit eller hvordan fungerer brennern?

Spørs keslags stormkjøkken det er snakk om, de gamle til speideren går på rødsprit som brenner nedi en kopp.

Pappa har en multibrenner som funker med alt fra parafin til vanlig 95 octan, kjøres til normalt på "grønn" gressklipperbensin.

Om det er en gammel rødspritbrenner du har vil jeg igrunn anbefale deg å kaste den, men skal den brukes er det bare å skru av lokket på brenneren, helle rødsprit nedi å tenne på med ei lang fyrstikk eller peistenner...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OI! Takk!

Var ikke klar over denne funksjonen. Viste ikke man kunne laste ned noe sånn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært der flerne ganger. Någen ganger gidde de ikkje komma i det heila tatt, andre ganger e de heilt uinteressert i å hjelpa. Versta eksempelet va når me kjøpte den fysste Touranen vår. Me hadde endelig fått prøvekjørt ein nesten nye, kom tebake og va klar for å handla, men ingen gadd å ta imot oss. Måtte levera nøklene i informasjonen. Selgeren stod og såg på TV! og ba oss legga nøklene i infoen..... Då reise me te Bil&Maskin, fekk kanonservice og kjøpte heilt nye Touran istedet.

Nå i går va eg innom for å prøva å få sett på ein Polo GTi, med klare intensjoner om å kjøpe. De hadde ikkje demobil, spurte om de hadde andre med den motoren, men bare "nei, det har me ikkje....". Ingen tilbud om katalog, ingen form for interesse, bare "hadebra då", og så nothing... Har vært innom med penger i neven før og, samma kver gang.

Kånå har kjøpt bil der nylig, då hadde me sett bilen på Finn, bare reiste inn og kjøptan. Då og va det nokså labert. Når eg bruke nesten ein halve mill så forvente eg bittelitt entusiasme og et "gratulerer med kjøpet" om ikkje aent... Møkkaplass!

Madammen bestillte nye Tiguan i januar (får an i juni), og når me va der då så kjenne eg meg isje igjen i det du beskrive. Men eg har hørt flerne sånne historier som du har, e tydeligvis ein lame plass å kjøba bil hvis du isje e heldige, sånn så me va... Blei skikkelig godt mottatt, me såg vel rundt i butikken i 3min før selgeren kom springane:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, Polo'en t madammen blei solgt i går, annonsen blei satt inn på finn.no på lørdag:) D jekk fortere enn eg hadde regna med!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leier hos Servicemarkedsjeffen jeg :). Han er ihvertfall veldig hyggelig :)

Vis han heter Rudi så har eg handla bil av han privat. Eg har aldri før eller etter vært så missfornøyd med ett bilkjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt kulelager av denne typen her?

Jeg vet ikke helt hvilken størrelse det er, men vet at det ikke er standard (men ikke custom).

161323-Kullager-fiddy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, Polo'en t madammen blei solgt i går, annonsen blei satt inn på finn.no på lørdag:) D jekk fortere enn eg hadde regna med!!

Populære bilar d, onkelen min solgte sin for ei stond si, va solgt for 5000,- mer enn han la ann ud for på ei uga. Han sa påfølganes uga konne han solgt ann 4-5ganger...

Beklager evt skivefeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt kulelager av denne typen her?

Jeg vet ikke helt hvilken størrelse det er, men vet at det ikke er standard (men ikke custom).

Hvis de er så små som det ser ut til så minner det om kulelager man bruker til RC biler som hjullager:) Sjekk http://www.amainhobbies.com, eventuelt Birkemo og Globy hvis du ikke gidder å vente på posten:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meiner eg kjøpte lager på proffpartner for en del år siden. De har kanskje fremdeles i diverse dimensjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt så har Alf I Larsen garantert lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til garasjegulv? Epoxy, plastfilser eller stein?

Har mest lyst på polert granitt, men lurer på hvor holdbart det er i en garasje? Blir ikke mye kjøring inn og ut, men blir endel trilling av elefantbukk, verktøykasser o.l + kanskje en skralle som detter i bakken i ny og ne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polert granitt blir såpeglatt ved den minste dråpe vann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for maling jeg frank. Hvis gulvet allerede er bra sånn at det kun er å kleise på.

Gjerne hvitt sånn at det blir lyst å bra i tillegg til at du lett finner igjen ting som vi alle vet du kommer til å miste.

Ikke minst kan du male over når det måtte passe hvis du får mange stygge merker etc.

Ser for meg første ventilen som ryker så pælmer du dritten i gulvet.

Evt kan du bruke bensin og isopor som underlag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel det enkleste i allefall, men vil gjøre det bra første gangen. Kan jo være lurt å bare male i første omgang da jeg ikke helt hvordan det blir mtp på løftbukk osv. Bare å skaffe den beste epoxy da.. regner med du drar etpar fete tagger på gulvet da finni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel det enkleste i allefall, men vil gjøre det bra første gangen. Kan jo være lurt å bare male i første omgang da jeg ikke helt hvordan det blir mtp på løftbukk osv. Bare å skaffe den beste epoxy da.. regner med du drar etpar fete tagger på gulvet da finni?

Det blir VW logo over heeele gløvet :P

Epoxyen kan du også bruke til å imprignere betongen før du evt legger gulv på sikt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen seriøst folkens, utsikten fra vinduet i dag har vært formidabel!

To classiske Ferrarier, lambo, lexux, M5, Aston Martin DB5, Ferrari FF, California!

Stavanger FTW!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.