#25726 Skrevet August 27, 2012 Eg komme og te å bare bremsa ein aksling. Kjappast å rigga opp, mindre usikkerhet hvis ein ska estimera svinghjuls-hk, mer realistisk i forhold te at Haldexen ikkje e kobla inn under vanlig kjøring mens i bremsebenk ville den vert kobla inn heile veien. Blir jo litt juks svinghjulshester får du ikkje nøyaktig uansett, og hjulhester blir fasiten. Men så klart kjekkast for å ha någe å skrøyda øve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25727 Skrevet August 27, 2012 Kjekt me turbohavari rett før me ska jønå rennfast ja, mistenke at det blir litt svart røyk i tunellane nå snart... Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25728 Skrevet August 28, 2012 Blir jo litt juks svinghjulshester får du ikkje nøyaktig uansett, og hjulhester blir fasiten. Men så klart kjekkast for å ha någe å skrøyda øve... Juks å juks, svinghjulshester får ein aldri nøyaktig uten motorbenking ihht ISO krav osv., enig i det! Men eg bremse min bil på den måten for det e det så representere 99% av kjøringå, så får du bremsa din på ein måte så representere 1% av kjøringå... Husk at det e ikkje skikkelig 4x4 me kjøre rundt med vettu Selvsagt hadde det vært knall å bremsa 2wd og så 4wd for å se forskjellen men det har ikkje eg tenkt å betala for i denna omgang, eg spandere bremsing på Daniel og gidde ikkje betala for 3 bremsingar på samme dag Hvis det blir tid og anledning så slenge eg inn originalsoftware og kjøre noen drag på den og for å få før og itte resultat, e ikkje absolutte tallå eg e ute itte med sammenligningsgrunnlag te eventuelle modifikasjoner seinare. Berentsen kunne heller ikkje denne gangen så me får venta te neste anledning før me får hørra ein 3.2 i full vigør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25729 Skrevet August 28, 2012 Kobler du bare ut strømmen til haldexen da eller? Hva hvis den plutselig bestemmer seg for å ta i et tak? Kan jo bli interessant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25730 Skrevet August 28, 2012 Kobler du bare ut strømmen til haldexen da eller? Hva hvis den plutselig bestemmer seg for å ta i et tak? Kan jo bli interessant Nappe ut sikringen, så då e Haldexen dævv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25731 Skrevet August 28, 2012 Ikke værre nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25732 Skrevet August 28, 2012 Ikke værre nei.. Som sagt, det e bare 4x4 på lissom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25733 Skrevet August 28, 2012 Men eg bremse min bil på den måten for det e det så representere 99% av kjøringå, så får du bremsa din på ein måte så representere 1% av kjøringå... Husk at det e ikkje skikkelig 4x4 me kjøre rundt med vettu Vett isje om eg e heilt enige me deg her... Ja, det stemme at du isje bruke bakhjulå i 99% av kjøringå. MEN, du representere isje 99% av kjøringå når du bremse ein bil heller... Du gjer jo full pupp på maskineriet, dermed så representere du jo heller den 1%'en din. Under fullt pådrag så komme jo bakhjulå og med (jaffal i min bil: smil ... Så då e d vel mest riktig å måla effekt med driv på alle 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25734 Skrevet August 28, 2012 Vett isje om eg e heilt enige me deg her... Ja, det stemme at du isje bruke bakhjulå i 99% av kjøringå. MEN, du representere isje 99% av kjøringå når du bremse ein bil heller... Du gjer jo full pupp på maskineriet, dermed så representere du jo heller den 1%'en din. Under fullt pådrag så komme jo bakhjulå og med (jaffal i min bil: smil ... Så då e d vel mest riktig å måla effekt med driv på alle 4? Bakhjulå komme KUN med når du spinne (framhjul går fortere enn bakhjul), det gjør ikkje eg når eg gir full pupp i 4. gir, gjør du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25735 Skrevet August 28, 2012 full pupp gir full pupp mmmmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25736 Skrevet August 28, 2012 pupp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25737 Skrevet August 28, 2012 høres mye deiligare ut med "full pupp" en ka dei seie lenger sør på Jæren: "flade høna" E flade høna det motsatta av bollemus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25738 Skrevet August 28, 2012 Bakhjulå komme KUN med når du spinne (framhjul går fortere enn bakhjul), det gjør ikkje eg når eg gir full pupp i 4. gir, gjør du? Tja, isje godt å veda egentlig. Ein kjenne jo isje om bakhjulå komme med eller ei med mindre ein spinne på alle 4 (og det ska eg isje skrøyda på meg i 4.gir, hehe:p). Men eg vil tippa at fremhjulå vil spinna i 4.gir på våt asfalt. Det drar ganske greit når eg endelig får turbotrykk, sjøl i 4.gir:) Eg må nesten testa då, så eg isje sidde her å skrøyde på meg någe... Va d bare t å dra ut sikringen sa du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25739 Skrevet August 28, 2012 Tja, isje godt å veda egentlig. Ein kjenne jo isje om bakhjulå komme med eller ei med mindre ein spinne på alle 4 (og det ska eg isje skrøyda på meg i 4.gir, hehe:p). Men eg vil tippa at fremhjulå vil spinna i 4.gir på våt asfalt. Det drar ganske greit når eg endelig får turbotrykk, sjøl i 4.gir:) Eg må nesten testa då, så eg isje sidde her å skrøyde på meg någe... Va d bare t å dra ut sikringen sa du? Bare å nappa ut sikring ja Edit: Ser at det anbefales å nappa ut kontakten te Haldex hjernen for å væra sikker. Se om eg får kikkt litt på det i dag i lokale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25740 Skrevet August 28, 2012 Kenneth, ska ikkje slenga deg på dynodagen då? E kje i Stavanger den helgå , får ta det neste gang. Detta verktøyet du kjøpte ? http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-OIL-FILTER-TOOL-T10066-VW-R32-AUDI-S3-AUDI-TT-/160494886637?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e3d9eed E forresten tilbud på oljelageret.no , 5x4L Fuchs 505.01 olja te 1380kr , gratis frakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25741 Skrevet August 28, 2012 E kje i Stavanger den helgå , får ta det neste gang. Detta verktøyet du kjøpte ? http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-OIL-FILTER-TOOL-T10066-VW-R32-AUDI-S3-AUDI-TT-/160494886637?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e3d9eed E forresten tilbud på oljelageret.no , 5x4L Fuchs 505.01 olja te 1380kr , gratis frakt Kjøpte det herfra: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180737653014&ssPageName=ADME:L:OU:US:3160 55EUR inkludert frakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25742 Skrevet August 28, 2012 Folk med diesel biler ,Har noen testet ut denne e v-power diesel hos shell? Det sies vel at man må ha noen tanker før det får gjort jobben sin..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25743 Skrevet August 28, 2012 Det sies vel at man må ha noen tanker før det får gjort jobben sin..? Placebo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25744 Skrevet August 28, 2012 Tror faktisk det har noe for seg jeg da. Vanlig diesel er bla iblanda 5% ex McDonalds påmmfri olje eller hva det er. Det finnes flere typer diesel enn det gjør av besinblandinger, så hvorfor skal det ikke ha noe effekt? Jeg fikk hjulspinn på alle 4 etter to tanker med dette (i 6 gir på motorveien) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25745 Skrevet August 28, 2012 Jeg fikk aids etter å ha fylt tre tanker med dette. Har ingen håndfaste bevis så det er mulig det også kan spores tilbake til en weekend i PimpBitchCrib'en på Lillestrøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25746 Skrevet August 28, 2012 Me få ha ei gjønågang som kleppe ville sagt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25747 Skrevet August 28, 2012 Hekkan så fotogene eg og kollegaene mine va! http://offshore.no/sak/35888_kan_han_gjenta_gigantsuksessen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25748 Skrevet August 28, 2012 E kje i Stavanger den helgå , får ta det neste gang. Detta verktøyet du kjøpte ? http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-OIL-FILTER-TOOL-T10066-VW-R32-AUDI-S3-AUDI-TT-/160494886637?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e3d9eed E forresten tilbud på oljelageret.no , 5x4L Fuchs 505.01 olja te 1380kr , gratis frakt ECS selge alt du trenge inkl nøkkel: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-R32_MKIV--3.2/Drivetrain/Haldex/ES7998/ 700,- pluss frakt og evt moms. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25749 Skrevet August 28, 2012 hva er det som gjør den så 700kr spesiell? Ser da ut til at du kan ta en vanlig fastnøkkel og sveise den om for å få denne vinkelen hvis det er det som gjør den så spesiell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25750 Skrevet August 28, 2012 Fra ECS så blir det 1450-1500kr inkludert frakt moms og tollgebyr Eg betalte 400kr for verktøyet (sendes som brev = RILUM) Olje + filter hos møller = 700kr, 1100kr totalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...