Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Masse jobb - trangt.

Der har du stikkordene.

Syl 1 er værst, innsug må av osv, front må frem.

Tips, ta ut hovedlykt høyre side, så ser du inn på plugg syl 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse: har du gjort det før på 2.5tdi T5?

Det har jeg....ikke drømmejobb akkurat.

MYE jobb.

 

Oi ja T5 gikk nok litt ført i svingen der ja. Beklager det Stig.har vært med på a6 c4 og t4. Godt du advarer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis kjøpte en a6 97mod 2.5 TDI igår, prøvekjørte den, men synes turboen slo inn vel seint på 2000 rpm, er det normalt eller skal boosten komme tidligere? skal vist vere chippet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegate turbo på dei så heilt normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! :)

E såpass heldig at eg må få godkjent ein viss A8 på ein eller aen måte... Blei stoppa i teknisk kontroll og må ha ein dobbeltime innen 3 uker hos BT.

Står ingenting spesifikk i papirå, aent enn teknisk gjennomgang. De tok meg på bakhjul utfor skjermane, ikkje godkjent senk og xenonlys (de meinte at d finnes ingen så gamle bila me xenonlys originalt, gadd ikkje å krangla for og sleppa at de åpna panseret :) )

 

Trenge et par tips:

- Lurt å starta dialog ang. godkjenning FØR eg møte me bilen t teknisk?

- Har forstått d sånn at om ein starte godkjenning av ein ombygging ein plass, bør ein fortsetta på den samme plassen fram t d e godkjent. E d fortsatt sånn at d e lurt å reisa t Egersund?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For deg så bor på ålgård så e det vel nesten liga langt te Egersund så Forus. Eg har ikkje den erfaringen at de e snillere hos egersund, men det e jo det de seie det ska ver då. Skade jo ikkje og prøve.

 

Denne A8en e vel originalt ein 2,8. Burde vel ikkje ver så veldig vanskelig og få godkjent ombyggingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For deg så bor på ålgård så e det vel nesten liga langt te Egersund så Forus. Eg har ikkje den erfaringen at de e snillere hos egersund, men det e jo det de seie det ska ver då. Skade jo ikkje og prøve.

 

Denne A8en e vel originalt ein 2,8. Burde vel ikkje ver så veldig vanskelig og få godkjent ombyggingen?

 

Stemme d. Jobbe på Forus, så hadde vert lettare med tanke på jobben, men d e nå så. Har vært litt innom Forus me blanda erfaring, kanskje på tide å testa Egersund :)

 

Tror ikkje d ska bli et stort problem, men må skruast litt på bilen og samla inn ein god del dokumentasjon.

 

Vett nogen kossen d blir om eg kjøre t trafikkstasjonen t godkjenning itte fristen? Då e ann jo "begjæret avregistrert". Må eg levera inn skiltå og få prøveskilt?

 

Ellers, om nogen har nogen vinterhjul i org. A8 str. e d bare å skrika ut :) samma kossen de ser ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lever bilen inn på vinterhjul og så ser du hva som skjer. Rett småfeiler og ferdig med det. Så kan du vurdere etterpå hva du gjør med bilen.

Bytte Motor på den er vell ikke så gale, men tar tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiks senk og felg og fjærn v8 emblemene rundt om synsmessig er motorommene på en v6 og en v8 veldig like for en som ikke har veldig peiling. Bør nok kansje gjøre noe med eksosen?

Gjør du det og ikke stresser med noe annet tipper eg den går rett gjennom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! :)

E såpass heldig at eg må få godkjent ein viss A8 på ein eller aen måte... Blei stoppa i teknisk kontroll og må ha ein dobbeltime innen 3 uker hos BT.

Står ingenting spesifikk i papirå, aent enn teknisk gjennomgang. De tok meg på bakhjul utfor skjermane, ikkje godkjent senk og xenonlys (de meinte at d finnes ingen så gamle bila me xenonlys originalt, gadd ikkje å krangla for og sleppa at de åpna panseret :) )

 

Trenge et par tips:

- Lurt å starta dialog ang. godkjenning FØR eg møte me bilen t teknisk?

- Har forstått d sånn at om ein starte godkjenning av ein ombygging ein plass, bør ein fortsetta på den samme plassen fram t d e godkjent. E d fortsatt sånn at d e lurt å reisa t Egersund?

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?120858-Informasjon-om-ombygging-av-bil&highlight=a8

 

ombyggingen skal ikke være probem. bare vis papirer og hent ut etka og strek under hva som er byttet. Det er jo byttet over alt som er fra en 4,2 liter.

 

sett på potter bak på eksosen slik at den ikke bråker så mye. evt orig eksos. fjørene bak til senkesettet har du og papirer har du.. sett på de blå fjørene bak og hev bilen fremme samt få en firhjulskontroll på den. så er det iorden.

 

Evt gjør det med senkesettet og eksosen og bruk dremmel til å fjerne v8 merke i motor. så kanskje den går gjennom. xenon er originalt på 4,2 men tror ikke på 2,8.

 

rart du fikk full teknisk. Om det var vegvesnet du ble stoppet av så forstår jeg det men om det var politiet så har de kun lov å gi deg mangellapp på det de ser.

 

litt jobb men 2-3 kvelder så har du den godkjent. Jeg orket ikke tanken på å inn til biltrangsyntet. har hatt nok med de å gjøre på andre biler.

Treffer du på han gamlingen på forus så kan du likså godt kjøre hjem igjen. så jeg ville satset på egersund.

si du fant ut at når du likså godt skulle inn så hadde du en 4,2 liter stående så da bygget du om ;) om du går for å være "erlig"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenge vinterbil.. någen så har någe t rundt 10 høvdinger? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ein t 16, den e perfekt t å måke gårdsrommet med ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte han pga det sto 4wd, men ingenting om syncro ellers i annonsen.

Var en som skulle komme å hente til 7, men med den rusta under tanklokket tror jeg jeg hadde snudd i døra å reist igen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis an bare ska vare ein vinter betyr jo ikke litt rost unda lokket noge:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! :)

E såpass heldig at eg må få godkjent ein viss A8 på ein eller aen måte... Blei stoppa i teknisk kontroll og må ha ein dobbeltime innen 3 uker hos BT.

Står ingenting spesifikk i papirå, aent enn teknisk gjennomgang. De tok meg på bakhjul utfor skjermane, ikkje godkjent senk og xenonlys (de meinte at d finnes ingen så gamle bila me xenonlys originalt, gadd ikkje å krangla for og sleppa at de åpna panseret :) )

 

Trenge et par tips:

- Lurt å starta dialog ang. godkjenning FØR eg møte me bilen t teknisk?

- Har forstått d sånn at om ein starte godkjenning av ein ombygging ein plass, bør ein fortsetta på den samme plassen fram t d e godkjent. E d fortsatt sånn at d e lurt å reisa t Egersund?

 

Er ikke noe vits å reise dit lenger for det er de samme folkene som jobber begge steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått Stian og velkommen i de voksnes rekker ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Takk for det. Syns nå ennå ikkje eg e blitt voksen! Men det e vell sånn det pleie å ver. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.