Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Gratulere med vel overstått, Stian. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka e egentlig fordelen med justerbare lenkarmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen e at du kan justere camber bak:)

 

Uten disse så hadde eg låge på -3, -4 grader nå, mens istedet så ligge eg på -1 siden eg har de justerbare:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå:) Bjynte å lura, siden eg trodde du visste d eg fortalte i forrige post:) Ka hette d eg trodde d va då? Eller e d du så rode med navn på tingå?

 

Men ja, eg lure og på d du lure på nå... Har isje sett d før!

 

 

EDIT: De passe forresten isje din bil... sånn just in case du isje har lagt merke t d sjøl :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det e nok eg som rode. Bærearm, lenkarm...

 

Ja ser det e ekskludert for R32 så lurte på ka som e forskjellen på et justerbart stag og et vanlig et.

E det feks med justering av vekt på bilen, kor høyden på fjørbeinå kan bli forskjellige.

Og man dermed kan justere stabstaget sånn at det står korrekt i spenn?

Uansett vinkel så vil jo bevegelsen bli lik på stabstaget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være for å feks korte det inn for at det ikke skal treffe akslinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står litt her men forstår ikke helt hvordan det blir påvirket. Mulig for at det ikke skal slå i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På alle biler så er stabstaget festet under fjørskåla (enten på fjørbein eller bærearm)

Høyden på bilen vil således ikke ha noe å si foruten det jeg nevnte med problemer i forhold til akslinger (ofte ligger stabstaget i en bue over akslingen og hvis staget er for langt kanm akslingen subbe i stabstaget)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På alle biler så er stabstaget festet under fjørskåla (enten på fjørbein eller bærearm)

Høyden på bilen vil således ikke ha noe å si foruten det jeg nevnte med problemer i forhold til akslinger (ofte ligger stabstaget i en bue over akslingen og hvis staget er for langt kanm akslingen subbe i stabstaget)

 

Så sant så sant.. Lengden/vinkel vil jo heller ikke påvirke virkningen av stabstaget så det er mulig som du er inne på, det er kun for å gi klaring til aksling osv dersom man har problemer med at dette kan butte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabstag på 4Motion bilene går ikkje over aksling i bue men e mer flatt i mellom aksling og bærearm. Ikkje hatt problem med at det har tatt i på heva høyde og heilt te bunnpanneskrape høyde (15mm bakkeklaring) med originale lenkstag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banekjøring på reve på søndag. 350 kroner pr bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare en felg uansettt type. Skal ha den på reservehjulet da den felgen som fulgte med bilen når vi kjøpte den var 5x112 av en eller annen grunn...

 

Og siden konemor har fått ny slede så skal golfen selges, denne gang med et reservehjul som passer:)

Aha, da vil jeg nok helst selge alle mine 4 samtidig:p

Mye ska du ha for de Stein Ørjan? Sko hatt et sett sommarhjul te Skodan når an selges. Type runde og ikkje kast men samma ka.

Er du interessert Finn Kristian så må du gjerne komme innom å se på og prøve dem:p Har aldri brukt dem selv ser du, så vet ikke hvordan de er på veien.

Så skal vi alltids bli enige om en pris, skal uansett ikke ha mye, vil bare ha de bort:)

 

Noen som egentlig vet hvilke felger dette er? Ser ut til å ha et vw-delenummer preget inn i felgen på det ene bildet her.....

 

DSC_0577.jpg

DSC_0575.jpg

DSC_0576.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som egentlig vet hvilke felger dette er? Ser ut til å ha et vw-delenummer preget inn i felgen på det ene bildet her.....

 

Dette er orginal felger til Golf 3 GTI.

 

Golf 3 Gti felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser riktig ut det ja, det jeg hadde mistanke om siden de fulgte med en 8v GTi importert ifra Tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, var noe forskjell på finishen der ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har erfaringer med turbokongen når det gjelder overhaling av turbo? :)

Har en KKK K26 som jeg vil få overhalt.. Har hørt litt blanda meninger om han..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har erfaringer med turbokongen når det gjelder overhaling av turbo? :)

Har en KKK K26 som jeg vil få overhalt.. Har hørt litt blanda meninger om han..

 

Finne ein del hvis du google, Stian Egelandsdal her i lokallaget fekk ein turbo oppgradert og overhalt hos han nettopp, blei fornøyde han

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har googlet endel, men det skada ikke å spørre her og :)

 

Jeg får ta en prat med an en dag å hørra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fornøyd med servicen eg fekk hvertfall. Men har jo ikkje kjørt någe videre med turboen ennå så kan jo ikkje sei om an holde. Men turboen e mye bedre enn an va før hvertfall! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.