Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

koga kaffi på grut e MANN!

 

Stappa i ein søt liten fargerik kapsel, trykka på ein feminine knapp og få ut ein pissliten kopp med kaffi med fancy merkelig navn - DET E GAY! ;)

 

Eg e faktisk enig, men kapsel e jækla enkelt :P Dog har eg isje någe fancy kaffi. D e bare vanlige kaffi eg bruke i vanlig size kopp :)

 

 

EDIT: Og hekkan eg e gla eg isje kjørte ut i morres!! Irriterte meg jo nok når eg kjørte i 11tiå!! Og eg e jækla gla eg kjøpte nye vinterdekk i år, funka jo fjell på snøen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blank is rundt traffikksikkerhetteltet på Forus iallefall.. Fant en (eneste) fordel med automatgir :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løye å se at folk ENNÅ ikkje har lagt fra seg sykkelen... Som om det ikkje gjekk treigt nok på hovedveien fra før :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løye å se at folk ENNÅ ikkje har lagt fra seg sykkelen... Som om det ikkje gjekk treigt nok på hovedveien fra før :o

 

Farmin sykle heila åre, spare øve ein halvtime kver dag fra ålgård t forus, kose seg me å sykla forbi køane..., sjøl om d virke surt på dagar som denne, så spare han ennå mer ti då...

Møje av grunnen t at der e ekstra møje kø f.eks idag e at mange som ellers sykle tar bilen istedenfor...

 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Tungtransport-pa-tvers-ved-Sommevagen-3087344.html

 

Aah, derfor det har tatt 40 minutt fra shell t joker i risavigå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor er 4x4 bilene i kveld?

 

I ein varme garasje på Jåttå :)

 

Men straks på vei ut for å leka litt, Forus osv tror eg det e folk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min står nedsnødd på jobb siden 7:40 i dag... Still workin' :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ler meg ihjel eg... Halva Facebook og forumet klage på at folk kjøre seint på klattå å kan ikkje kjøra bil. Der bler langt mindre kø og møye bedre flyt i trafikken om en holde jevne fart sånn folk kan komma seg innpå veien, det e den der JÆVLA RYKK OG NAPP kjøringå så lage kø!!

 

Av å te må me faktisk bare puste å ta livet litt med ro... Du e ikkje aleine, alle andre rundt deg har det akkurat likt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ler meg ihjel eg... Halva Facebook og forumet klage på at folk kjøre seint på klattå å kan ikkje kjøra bil. Der bler langt mindre kø og møye bedre flyt i trafikken om en holde jevne fart sånn folk kan komma seg innpå veien, det e den der JÆVLA RYKK OG NAPP kjøringå så lage kø!!

 

Av å te må me faktisk bare puste å ta livet litt med ro... Du e ikkje aleine, alle andre rundt deg har det akkurat likt;)

 

Så en studie fra USA om nettopp det. Gjaldt 4feltsveiene der i rushen! Hadde alle holdt samme tempo, så hadde det gått fint. Problemet var alle som på død og liv skal hive seg inn foran folk for å "komme fortere hjem";p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor er 4x4 bilene i kveld?

 

Din stod hvertfall utenfor Maxi i tananger :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vettkje kor langt me ska ta diskusjonen om koffår d e kø, men å ligga i 40km/t på motorveien før syv om morgningen skape kø! Årsaken til at det blir rush, er avstand og at folk unødvendig bruker bremsen istedenfor å planlegge og avpasse farten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din stod hvertfall utenfor Maxi i tananger :P

 

Min og :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vettkje kor langt me ska ta diskusjonen om koffår d e kø, men å ligga i 40km/t på motorveien før syv om morgningen skape kø! Årsaken til at det blir rush, er avstand og at folk unødvendig bruker bremsen istedenfor å planlegge og avpasse farten.

 

Blir ikkje kø om alle holle 40, som forøvrig kan ver ein fornuftige fart om me tenke på glattkjøringsferdighetene t den gjennomsnittlige siddis, e bedre at trafikken flyte jevnt i 40 enn at ein ska ver tøffe i 110, mysta kontroll å laga full stopp...

Låg 4-5 bilar i grøftå på vei t jobb idag, igår va d full stopp fra vikeså t sannes, ska lova deg at di så sto i den køen hadde prist seg lykkelige av å kjøra i 40, eller 10 for den saks skyld...

 

 

Va ude me skodaen på ubrøyta vei igår, ca 40cm snø.. brøyta seg fram...

Men slapp laus s4'en ittepå, stoppte me ein halvmeter snø forran bilen, så slapp cluchen på 2 gir. Det va heil rått å se på, sielengs bortøve så snøføyken sto...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min og :P

 

Ja eg såg dokk va innom å spiste :P Ska kje sei någe for min og stod utforbi :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikkje kø om alle holle 40, som forøvrig kan ver ein fornuftige fart om me tenke på glattkjøringsferdighetene t den gjennomsnittlige siddis, e bedre at trafikken flyte jevnt i 40 enn at ein ska ver tøffe i 110, mysta kontroll å laga full stopp...

Låg 4-5 bilar i grøftå på vei t jobb idag, igår va d full stopp fra vikeså t sannes, ska lova deg at di så sto i den køen hadde prist seg lykkelige av å kjøra i 40, eller 10 for den saks skyld...

 

 

Va ude me skodaen på ubrøyta vei igår, ca 40cm snø.. brøyta seg fram...

Men slapp laus s4'en ittepå, stoppte me ein halvmeter snø forran bilen, så slapp cluchen på 2 gir. Det va heil rått å se på, sielengs bortøve så snøføyken sto...

 

Om alle hadde holdt 40km/t, så hadde d ikje blitt kø av d nei. Men i og med at den eine bilen som hold 40 stadig fekk flerne biler bak seg, så lagde h*n kø...

 

D e forresten ikje farten som avgjør, holde alle 110, så vil d heller ikje bli kø. Probleme blir når folk ikje holde avstand nok te at d går an å kjøra på motorveien uten at någen må bremsa. (de som skal på motorveien gjør også ofte feil som bidrar til enda mer problemer..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho, lide fornøyd kjærring idag.. :P Ikje populært når man e den einaste i gadå som ikje komme seg ud fordi bilen e for låge og pga de ikje he våre å brøyta.. Hehe.. Og når hu ringe inn til kommunen for å hørra om de he plana om å brøyda, så sa de bare "ikje i dag". Haha.. Jaja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næh.. Hehe.. Blir nok bare å justera opp så mye eg kan. :) Fortare gjort det. Må jo fiksa driden au når eg komme heim så ann går framøve. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alle hadde holdt 40km/t, så hadde d ikje blitt kø av d nei. Men i og med at den eine bilen som hold 40 stadig fekk flerne biler bak seg, så lagde h*n kø...

 

D e forresten ikje farten som avgjør, holde alle 110, så vil d heller ikje bli kø. Probleme blir når folk ikje holde avstand nok te at d går an å kjøra på motorveien uten at någen må bremsa. (de som skal på motorveien gjør også ofte feil som bidrar til enda mer problemer..)

 

Om alle ska prøva på 110 så kan eg lova deg ein helsikens sjau, pga då kjøre halvparten av veien...

Men ja, d skape problemer at folk ikkje holle nok avstand, men e ikkje allti der e plass t å holla avstanden, å ein som holle 40 når der e føre t å kjøra 80 sinke trafikken selvfølgelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då e me enige Jonatan, bare på forskjellige måter elns.. ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då e me enige Jonatan, bare på forskjellige måter elns.. ;D

 

Flott at dere er enige, men jeg vet dere tar feil : smil :

 

En av de viktigste ligningene i trafikkflyt teori er den gjensidige avhengigheten mellom trafikkflyt (q), trafikktetthet (E) og fart (s):

 

q = E * s

 

(veldig) Kort fortalt; hvis alle holder 110 er det plass til færre biller enn hvis alle holder 40. Når forbruken av den knappe ressursen øker, (det kommer flere biler inn i veisystemet) går hastigheten ned.

 

Dette er teori som Transport Økonomisk Institutt arbeider med hele tiden når de lager og utreder Nasjonal Transportplan.

 

Eneste som kan gjøre trafikken bedre i Stavanger regionen er:

1) Bygge mer kapasitet i veinettet, eller

2) Redusere antall biler som benytter seg av veinettet.

 

Pkt. 2 er det som kommer til å bli valgt for det innebærer få kostnader, men inntekter som følge av Rushtidavgift, fler bommer i bomringen og høyere avgifter på bompasseringer. Mao. Jærpakke II

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikje påstå at me tar feil. Største grunnen te at d bler kø, e at folk ikje holde farten/avstanden. De kjøre fortere enn bilen foran og slakke ikje av farten før de må bremsa, når bilen bak jør d sama. Så må han bremsa dobbelt så mye. Någen biler lengre fram, så e d bom stopp. D e ein ganske bra video på tuben av biler som kjøre i ring som illustere dette.

 

Det med fart og veikapasitet e selvsagt og faktorer, men med å bare holla avstand så ville d gått mye bedre i trafikken.

 

EDIT: Fant den

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.