Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Siste bokstav har ingenting med versjon å gjør! E bokstaven feil kan det lika så greit vær ein heilt aen del. X på slutten betyr bare byttedel så du må levera inn gammal del (sannsynligvis pga katalysator)

Hvis dei har skreve V heilt te slutt så e det trykkleiv, for det e enten ein bokstav eller to bokstaver og X på slutten (lakkerte deler kan ha andre bokstaver på slutten)

Nei bokstavene fortelle ka versjon av delen det e. Sjøl om det ikkje e fasit så e som regel høgere bokstav nyere versjon av samme del.

Eks:

1K0 254 502 KV

1K0 betyr modell, Golf MK5 her men BUB e åg R32 motor så e nok samme delene de bruke.

254 betyr hvilken seksjon. Feks understell, motor, bremser osv...

502 e random.

KV betyr betyr versjon av delen. (X e rebuild)

Står det ei 5 gruppe i delenr e det fargekode, GRU står for kun grunnet.

http://www.myturbodiesel.com/1000q/VW-Audi-part-numbers-system-explained.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finne eg begge delenr:

http://www.online-teile.com/vw/advanced_search_result.php?XTCsid=0cd2626eae3093f50b2078245fad531c&keywords=1K0254502K

Blei skikkelig usikker nå.

Den du fant Finni stemme jo med delenr. Men så ganske sleten ud. Å ser heilt lige ud den med delenr: 1K0254502KV ?

Få Kjell te å gi deg et svar her siden han nok kan dette best. Men tror det e snakk om samme del bare to forskjellige versjoner av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du kor det lekke? Vil det ikkje ver mye rimeligere å bedre å enten bygga nytt sjøl eller kjøpa feks Miltek?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eirik, du har lokale med sveiseapparat tilgjengelig e bare å fikse det du har :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er det noen som vet om et verksted som er til leie. Helst i Sola området.

Fint om det er løfte bukk og plass til to til tre biler. Varme og luft bør også være på plass.

Ja, jeg ser etter noe større enn det jeg har hjemme. Tenkte å starte med litt mer skruing. Så hvis noen av dere vet om noe så gi meg beskjed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du kor det lekke? Vil det ikkje ver mye rimeligere å bedre å enten bygga nytt sjøl eller kjøpa feks Miltek?

Eirik, du har lokale med sveiseapparat tilgjengelig e bare å fikse det du har :)

Lekke i flexirøyrå. Men hørte me Svendsen Eksos at det konne ver lurt å bytta katalysatoren siden bilen va gått så langt.

Tror eg tar sjangsen på å bestilla det eg fant med delenr: 1K0254502KV. E fra ein A3 så kun har gått 2400km å fekk det for 530Euro inkl frakt + moms fra Tyskland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d någen herfra som har någe me dr wax å jør? Såg d va VACN skiltholder på en hvit passat med dr wax reklame på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men sånne biler dukke alltid opp langt pokker i vold nord for polarsirkelen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Julegaven t onkelungane, EL bil med lys, lyd, fjernkontroll og AUX inngang. Trenge bare litt mer senk :)

DSC_0679_zps76dcd7ef.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenge bare litt mer senk :)

Litt? tenk om ongane har høydeskrekk, skremme jo stakkarane:P

Btw, syns d e litt drøyt me nogen av di der bilane, greit nok t lek og moro, men har observert smellfeide (sånn amrikanske dimensjonar) jenta som kjørte sånnein å spiste is mens systerå sykla å morå jekk. må liksom ver litt grenser, men d e nå foreldrene så må ta ansvar for...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten navn.jpg

Jepp, men sånne biler dukke alltid opp langt pokker i vold nord for polarsirkelen

Tydeligt at du sov i geografitimane på skolen i alle fall.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt nord for Haugesund e jo over polarsirkelen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt nord for Haugesund e jo over polarsirkelen!

Du var raskere denne gangen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]186461[/ATTACH]

Tydeligt at du sov i geografitimane på skolen i alle fall.....

29524281.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt? tenk om ongane har høydeskrekk, skremme jo stakkarane:P

Btw, syns d e litt drøyt me nogen av di der bilane, greit nok t lek og moro, men har observert smellfeide (sånn amrikanske dimensjonar) jenta som kjørte sånnein å spiste is mens systerå sykla å morå jekk. må liksom ver litt grenser, men d e nå foreldrene så må ta ansvar for...

Hvis du sammeligner proposjonane, så tror eg de fortsatt e lavere enn en C3'en din ;)

E derfor det e fjernkontroll t disse bilane så det går ann t å ta over kontrollen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sammeligner proposjonane, så tror eg de fortsatt e lavere enn en C3'en din ;)

E derfor det e fjernkontroll t disse bilane så det går ann t å ta over kontrollen :)

Det tror jeg ikke, snarere tvert imot.

Å fjernkontroll hjelpe lite når foreldrene lar di kjøra tur istedenfor å få litt trim...

Btw lite spennandes me Tau ferjå tur-retur midtinatten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem tar syrevask i destriktet?

Blokka skal syrevaskes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kan ikke gjør det. Han viste ikke om noen heller.

Men etter jeg har sett hvordan han skal "bore" min VR6 blokk kjørte jeg nettopp til Nilsen Motor i Stavanger.

Blir nok han. Mye billigere er han også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka va forskjell på borremetode og forskjell i pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonassen skulle bore med honestein.

Nilsen borer :).

Nå glemte jeg prisen allerede som jeg fikk fra nilsen.

Jonassen skulle ha 4700 for 1mm og 5700 over 1mm.

Nilsen var litt over 1000kr billigere.

Veiven måler og sjekker han gratis.

Problemet er jo at VR motoren er litt spesiell ved boring.

Nilsen tar 800kr i timen. Spurte han pga. måling og jusgering av stempelringene. Det gidder jeg ikke sjøl. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.