Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Kem som kjører griselav, hvit, RK-registrert volvo v-50? så ganske feit ut på motorveien :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her som kjører volvo vel?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her som kjører volvo vel?!

 

: bh :

 

Nei, men sjansen for at noen her kjenner vedkommende er vel relativt stor.... ;) Kul bil hvertfall, var bare det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker du den gamle og den nye så er det jo rimlig planke kjøring å safe å få gjort det, da du ikke trenger å time det på ny

 

Funke dårlig å merka reim når reimhjulet på kam sitte på kon og ska være laust når ein stramme regreimå :P

 

Pumpå trenge ikkje times på ny hvis du ikkje løsne an, så det går gudd det, men hadde vel vært greit å fått det sjekka itte xx antall år? :P Funke med pumpa justert itte øyra og så får du eventuelt ta finjustering ittekvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er best å bruke i området til omlegging av dekk? :) De fleste tar 800kr uansett virker det som?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funke dårlig å merka reim når reimhjulet på kam sitte på kon og ska være laust når ein stramme regreimå :P

 

Pumpå trenge ikkje times på ny hvis du ikkje løsne an, så det går gudd det, men hadde vel vært greit å fått det sjekka itte xx antall år? :P Funke med pumpa justert itte øyra og så får du eventuelt ta finjustering ittekvert.

 

Tenkte hvis man ikke løsner kamhjulet og pumpa, bare slipper opp på stramme hjulet. Løsner man kamhjulet så bør man vel time pumpa og på ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte hvis man ikke løsner kamhjulet og pumpa, bare slipper opp på stramme hjulet. Løsner man kamhjulet så bør man vel time pumpa og på ny?

 

Greie ikkje stramma regreimå med kamhjulet fastskrudd for kam ska vær låst med låseverktøy og veiv ska stå på TD. noe må gi seg. Timing av pumpå har ingenting med kamhjulet å gjør. Pumpetiming e i forhold te veiv og det kan kun justeres med å løsna og vri pumpå. Løsnes ikkje pumpå så endres ikkje timing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om man låser kam, pumpe og veiv, og så løsner kamhjulet, setter på ny reim, og strammer kamhjulet så er man ferdig med samme timing som før, eller må det fintunes etter dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om man låser kam, pumpe og veiv, og så løsner kamhjulet, setter på ny reim, strammer regreim strammehjulet og strammer kamhjulet så er man ferdig med samme timing som før, eller må det fintunes etter dette?

 

la te ein rød kommentar, ellers så e du i mål ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en kniv å kutt reima i to på langs. Så trer du innpå den nye reima på halvdelen av alle hjula, og klipper resten av den gamle.

Så er det bare å dytte innpå resten av den nye reima.

 

Funker det ikke så tar du den store jobben med å time å sånt på nytt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en kniv å kutt reima i to på langs. Så trer du innpå den nye reima på halvdelen av alle hjula, og klipper resten av den gamle.

Så er det bare å dytte innpå resten av den nye reima.

 

Funker det ikke så tar du den store jobben med å time å sånt på nytt

 

Har tenkt denne tanken sjøl, har du prøvt? På g60 prøvde eg å dytta reimå godt inn for å så tre på nye reim men d jekk i dass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kem som kjører griselav, hvit, RK-registrert volvo v-50? så ganske feit ut på motorveien :D

 

Har sett den eg og den ser faktisk bra ut tross utgangspunktet:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan bli spennende!

 

Tja, utfallet blir vel at nybilprisane stiger endel, samt at reperasjoner osv blir dyrare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikje umulig, men vil vel kanskje og gjør at verksted gjør litt mer skikkelig arbeid? De kan ikke utføre arbeid som holder bilens garanti/reklamasjonstid, men må holde 5 år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig holde eg likavel me bilsjappå her, når d blir utført reperasjoner på garanti/reklamasjon, så ser eg ikkje heilt koffer d ska forlenga den reklamasjonstiå så e i udgangspunktet?

Om du får motorhavari på ein bil som e 3år og gått 60k, så får du ny motor på garantien. Koffer ska d forlenga den garantien du hadde i utgangspunktet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig holde eg likavel me bilsjappå her, når d blir utført reperasjoner på garanti/reklamasjon, så ser eg ikkje heilt koffer d ska forlenga den reklamasjonstiå så e i udgangspunktet?

Om du får motorhavari på ein bil som e 3år og gått 60k, så får du ny motor på garantien. Koffer ska d forlenga den garantien du hadde i utgangspunktet?

 

Då kjeme jo delegarantien inn i bilde dom e ein annen garanti igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart bilforum her, men tits and asses er enda mer spennende! :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et skrulokale halvvegs på gang, d e snakk om plass t 4-5stk, om nogen trenge så ta kontakt så vett eg litt mer om koss interessen e?

Han eg snakkte me sa ca 25kvm per stykk, å at der va ett par løftebukkar, men lite bekrefta info...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kem som kjører griselav, hvit, RK-registrert volvo v-50? så ganske feit ut på motorveien :D

 

Meg, alle kan ikke kjøre VrAG;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er billig finni!!

 

Kun for deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.