Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Bare basen, hullet e ein liden firkant. Tog akkurat av antennen min. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koss såg an ut? Va d bare å riva av "listå" i topp av lugå samt D-stolpene og dra ner tak trekke for å komma te mutteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring meg når du he tid. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett par hakk vassare enn min 4Motion TDI den her :P

 

 

Well the 4 motion is back together with a fully built motor! some pics and a teaser dyno, still not getting the max out of the turbo's and the injectors are at the limit!!

 

new%20block.jpg

New%20block%20fitted.jpg

 

new%20block%203.jpg

new%20block%202.jpg

New%20block%20fitted%203.jpg

new%20block%20fitted%202.jpg

 

 

 

4motion-gti-intenrational-prep-nos-and-w

 

We are drag racing this weekend so will have some new Videos and Timing slips to share!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det :). Jeg har ikke lyst i dag, er fortsatt på jobb :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo litt kjapp å kjøpe meg MkV R32 bremser før eg tenkte på frakt, auksjonen var på vei å gå ut... Firmaet sendte ikke til Norge, så fikk sendt det til en kollega som har foreldre i UK. Tok en kjapp innom DHL.com, og der blei frakt ca 6000 for 4 kolli på tilsammen 69 kilo(!). Någen som har idé på andre billige måter å få det fraktet? :)

 

Og kor får man bestillt SACHS SMF-kit i Norge? Ser de har hos Darkside Developments til 925 GBP, men har ikke funnet någen plass eller pris her i Norge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 6000 kan du vel reisa å henta det? Drøye pris, men me flyfrakt har vekt mye å sei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vett ikkje om det va med fly elle båt, fekk ikkje opp valg hos DHL.. Han kolleagen min kunne ta med to av bremsene sålenge de e under 32 kg, men begrense litt kor mye eg gidde å masa på folk :P Han flyr med SAS så da blir det rundt en 1000 peising i frakt, så vurderte eg å reisa bort evt. etter eg hadde bestilt nytt svinghjul og clutch og ta med meg siste rest av bremsene. Någen så vett ke SACHS SMF-kit veie? Har prøvd å søkt, men finne ikkje någe info? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

69kg?!? Korfor kjøpte du OEM bremser lagt av bly når du kunne brukt pengene på noe lettare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

69kg?!? Korfor kjøpte du OEM bremser lagt av bly når du kunne brukt pengene på noe lettare?

 

Va det eg og tenkte, men orke ikkje tanken på uorginalt pga. biltilsynet osv.. Va litt meir vekt enn eg regna med :P Hvis eg ikkje huske feil e det 19 kg på kver sia fremme... I tillegg til 20 tommere, så e det mye uavfjæra vekt, men nå har eg kjøpt så får eg se kossen det blir :) Originalbremsene på en Touran e iallefall ikkje någe å skrøyda over!

 

Någen her så har konvertert fra Dual Mass Flywheel t Single Mass på diesel? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen her så har konvertert fra Dual Mass Flywheel t Single Mass på diesel? :)

 

Jepp, litt avhengig av lamell og kass kasse du har så kan det fort bli drid! Heile bilen vibrere i mellomregisteret (02M kasse, den så e mest følsom)

 

02A kasser e bare fryden, spesiellt dei nyare silent clutch settene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, litt avhengig av lamell og kass kasse du har så kan det fort bli drid! Heile bilen vibrere i mellomregisteret (02M kasse, den så e mest følsom)

 

02A kasser e bare fryden, spesiellt dei nyare silent clutch settene

 

Okei, eg har 02Q girkasse hvis eg ikkje tar helt feil. 2008 Touran 2.0 TDI BMM PD140 med 6 trinns manuell. Vett ikkje om det e SACHS elle LUK som står på fra før av, men hvis eg bestille SACHS SMF kittet og bytte alt så regne eg med at det vil passa. Litt lyd og vibrasjon e leveligt, så lenge det e mer holdbart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tynne slangen så går t ekspansjonstanken, e d alltid sånn at der ska komma vann der? Eller e d bare for lufting å når ann må sleppa ut litt trykk?

uploadfromtaptalk1373302421132.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt syn ang. dieseltrimming:

 

Screenshot_2013-07-08-09-05-29_zpsfd2126

 

Tatt av lærlingen me har på jobb på Volvo-muséet i Sverige :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tynne slangen så går t ekspansjonstanken, e d alltid sånn at der ska komma vann der? Eller e d bare for lufting å når ann må sleppa ut litt trykk?

 

Ska vel helste alltid komma vann der. Returslange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska vel helste alltid komma vann der. Returslange.

 

Ok? Eg tenke at på et balansert velfungerande system så e der ikkje behov for verken å ta vann eller returnera vann t ekspansjonstanken...

Grunnen t eg spør e at ein kompis vil kjøpa ein polo 1.4d, men det kom ikkje vann i den slangen å pga d meine han at vannpumpå e utslitt...

Va ingen koking eller trykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta noen regreim, men alle snakka med kjennskap til motoren sier at bare frem med måleuret å time oppigjen pumpa

 

Da har jeg fiksa biffen sjøl, gikk relativt greit. Mye arbeid med det var for måtte ta en del andre ting. Men et spørsmål til folk med peiling. Bilen går kjempe flott på tom gang og opp til 3000 rpm og der virker som den går fra 5 til 4 sylindre. Slipper turtallet ned igjen og tråkker litt på gassen så går den helt fint igjen. Samme skjer opp på 3000 rpm igjen. Noe forslag hva det kan være, har jeg bommet litt på timingen på diesel pumpe. De jeg har snakket med mener at den skulle ha vært tungstartet hvis timinga var litt of. Jeg mener selv at jeg ikke bommet på registrert, da bilen går like dødt/godt som før. Noen eksperter som har noen meninger om dette? Gode råd mottas med takk. Er det noe ventiler som åpner rundt 3000 rpm slik at noe falsk luft eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok? Eg tenke at på et balansert velfungerande system så e der ikkje behov for verken å ta vann eller returnera vann t ekspansjonstanken...

Grunnen t eg spør e at ein kompis vil kjøpa ein polo 1.4d, men det kom ikkje vann i den slangen å pga d meine han at vannpumpå e utslitt...

Va ingen koking eller trykk...

 

På einseren min så pulserte det ut av den slangen på tomgang, så bytta eg vannpumpa og så kom dar ei konstant stråla ud. Så ja, eg vil tru at vannpumpa gjerne hadde he eit problem eg au.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koseligt å hilse på nye og gamle klubbmedlemmer på lokallags treffet på søndag.

Kan de som ville ha skiltplater som jeg ikke fikk navnet på sende meg en PM her så skal vi få ordnet med det kjapt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, eg har 02Q girkasse hvis eg ikkje tar helt feil. 2008 Touran 2.0 TDI BMM PD140 med 6 trinns manuell. Vett ikkje om det e SACHS elle LUK som står på fra før av, men hvis eg bestille SACHS SMF kittet og bytte alt så regne eg med at det vil passa. Litt lyd og vibrasjon e leveligt, så lenge det e mer holdbart :)

 

02Q e så og sei samma så 02M, då hadde eg styrt langt unna Sachs som bruke samme lamell som på bensin (= rakling og risting!)

 

Hør med Ryan/Darkside om dei kan skaffa noe lignande detta, bare te 02Q. E folk så kjøre 300hk på dobbeltmasse så det holde ihvertfall ei stund :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koseligt å hilse på nye og gamle klubbmedlemmer på lokallags treffet på søndag.

Kan de som ville ha skiltplater som jeg ikke fikk navnet på sende meg en PM her så skal vi få ordnet med det kjapt :)

 

Bah, så det var treff ja. Så det var noe Vw og Audi som stod der, men så jo ingen folk.. Var dere på Maccen?

Stod med inngangen til kvadrat der, svart B6 avant og en kompis i en sølv A5..

Hadde tenkt å handle skiltplater og klister, men får ta det neste gang. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi trekker som regel inn på meccen ja :)

 

Og velkommen i klubben forresten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.