Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Gammalt klubbmedlem så har denne. Fekk vel aldri motoren te å fungere skikkeligt med hiddensprutet itte ka eg klare å huska

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen og at plastbreddingå er sparket inn fått ihvertfall meg til å hoppe over med høye kneløft. Ellers sikkert ein grei bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stått lenge på ein av MB-klubben sine lokaler iallefall :P Meine Arnfinn ennå e medlem, men ikje aktiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som vet om A2 kom med 3.0TDI? Såg ein me d bagpå i Frankrike, suns d va litt vel mye for ein så liden bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A2 kom i ein versjon som brukte kun 3.0L på milå, men någe 3.0TDi har nok aldri vært putta inn i den bilen originalt, hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg suns d va litt rart.. Vakje akkurat någe råne bil eller råner som kjørte, så tvile på at d e någe som e satt på for løye... Eg e forvirra.. :P Kanskje d va varmen og at d sto 2.0TDI? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

An e bare levert med 1,2, 1,4 og 1,6 som eg vet om, men så vett jo isje eg alt her i verden då :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. E jo ikje uvanlig at de e litt større motorisert i de sørlige landene. Hvis eg ikje huske feil, har eg sett ein polo med 2 eller 2.5TDI i spania.. Trenge litt spark for å komma deg inn på motorveien itte å ha stoppa me stopp-skiltet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A2 kom i ein versjon som brukte kun 3.0L på milå, men någe 3.0TDi har nok aldri vært putta inn i den bilen originalt, hehe!

 

0,33 liter pr mil, eller 3 mil på literen ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo

 

The Lupo 3L was a special-edition made with the intent of being the world's first car in series production consuming as little as 3 litres of fuel per 100 kilometres (78 miles per US gallon or 94 miles per Imperial gallon). To achieve this the 3L was significantly changed from the standard Lupo to include:

 

1.2 litre three-cylinder diesel engine with turbocharger and direct injection (61 hp, 140 Nm)

Use of light-weight aluminum and magnesium alloys for doors, bonnet (hood), rear-hatch, seat frames, engine block, wheels, suspension system etc. to achieve a weight of only 830 kg (1,830 lb)

Tiptronic gearbox

Engine start/stop automatic to avoid long idling periods

Low rolling resistance tires

Battery location moved to rear for better weight distribution

Changed aerodynamics, so a \bold c_\mathrm w\, value of 0.29 was achieved

 

According to the Lupo 3L instruction manual, the 3L engine also runs on Rapeseed Methyl Ester (RME) without any changes to the engine.

 

During the period of series production of the Lupo 3L, Volkswagen also presented the 1L Concept, a prototype made with the objective of proving the capability of producing a roadworthy vehicle consuming only 1 litre of fuel per 100 kilometres (235 miles per US gallon).

 

The Lupo 3L shared its engine and special gearbox with the Audi A2 1.2 TDI 3L. As a result of this and other changes, this Audi A2 is also capable of reaching the same results as the Lupo 3L.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,33 liter pr mil, eller 3 mil på literen ;)

 

Jaja, du skjønte forhåpentligvis at d va d eg meinte :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det stod TDI, 98% sikker på at det var 3.0TDI, evt 2.0TDI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, tar tenkt tanken. Men verken bilen (standard A2) eller sjåføren (50 år gammal mann oppi de franske fjellene) fikk meg te å tro at någen hadde hatt giddå :P Men e selvsagt ein go mulighet hvis d ikje har blitt levert den motoren på A2 i någen land ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ein fyr har ein A2 med 3.0TDI og kjøre opp fjellet, så hadde han garantert kjørt graps oppigjønå, så du hadde isje sett an ligavel. Ergo emblemtrim :P

 

Men fra spøg t revolver, han kan jo ha kjøpt bilen av ein ungdom som har emblemtrimman :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tippe det er ein 3L tdi alla lupo eg. 0,3l pr mil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vakje 3L d sto.. Men eg gir meg, seie d sto feil på baglugå :)

 

Robin: trenge ikje å råkjøra bare fordi du har svær motor. Mange treige gamliner som kjøre sportsbil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3.0 TDI V6 e uansett langstilt og passe ikkje i Lupo :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei så mye snakk om motorbetegnelse bakpå bilen, at eg blei inspirert te å jør d motsatte

 

e8e5uhe3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt rondt i S4 me 1.9 TDi på baklukå, går jo ann å gjørr d motsatte men d blir jo bare domt.

 

Sjøl om d e ein gammale mann så kjøre så kan d ver et barnebarn så har bytta L me TDi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, då blir sønn på meg au! :) neste år komme ein unge t! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, då blir sønn på meg au! :) neste år komme ein unge t! :)

Gratulerer Kjell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.