Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Ja, då blir sønn på meg au! :) neste år komme ein unge t! :)

Gralla Kjellemann! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SATAN så domme folk e!!! Kjøre nettopp på motorveien, kø og te tider full stopp. Prøvde å holla å jevn fart som mulig og låg derfor ikje oppi rævå te bilen foran (d va pickup så måtte ligga litt bag for se nok te å konna planlegga litt kjøringå) Også bjunne bilen bag meg å tuta og blinka me lyså (te tiår kjøra me lang lys på) Rett før eg stoppa bilen på motorveien og hoppa ud!

EDIT: Godt å få ud! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SATAN så domme folk e!!! Kjøre nettopp på motorveien, kø og te tider full stopp. Prøvde å holla å jevn fart som mulig og låg derfor ikje oppi rævå te bilen foran (d va pickup så måtte ligga litt bag for se nok te å konna planlegga litt kjøringå) Også bjunne bilen bag meg å tuta og blinka me lyså (te tiår kjøra me lang lys på) Rett før eg stoppa bilen på motorveien og hoppa ud!

Neste gang gjør det. Stopp bilen og hopp ud! He gjort lignande eit par gonge, de blir ganske satt ut. Sist gong va ein som hadde ei veeldig stygg forbikjøring, synd for han at me sko på samme ferjå ittepå.... Hehe... Man blir ganske sint på sånne ting når man he unga i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vett isje eg kor langt bag du låg, men någen folk ligge jo faen 80-100meter bag resten av køen og følge isje med trafikken i d heila tatt. Då bler eg den jævelen så ligge å tute bag deg! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vett isje eg kor langt bag du låg, men någen folk ligge jo faen 80-100meter bag resten av køen og følge isje med trafikken i d heila tatt. Då bler eg den jævelen så ligge å tute bag deg! :P

Ja, den e eg enig me. Låg du så langt bag? Svar okke!!!! Hehe..

Forskere seie at rushe hadde våre mindre hvis alle kjøre mer aggresivt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk hvis alle sko hatt god avstand te bilen forran i rushet. Kor lang tror du køen hadde vert då?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakje snatt om 100 meter :P Va vel kanskje 3 billengder på det værsta og einaste grunnen te at eg ikje gapå då, va at eg kun så bremselys foran meg (dvs eg tog de igjen uten å kjøra i 90 for å så bråbremsa, som de fleste gjør)

D hadde blitt mindre rush hadde folk gjort sitt for å holla jevn fart (og gjerna plass mellom seg og bilen foran te de som kjøre på motorveien), derfor d har komt forslag om å ha 60 på motorveien i rushtiå.

Eg tar heller 5 km me kø som går i 60 enn 1km som går fra 0-90 me bråbrems innimellom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den e eg enig me. Låg du så langt bag? Svar okke!!!! Hehe..

Forskere seie at rushe hadde våre mindre hvis alle kjøre mer aggresivt.

Feil! Få i stavanger har egenskaper te å kjøra aggresivt.

Problemet med køene i Stavanger e de som ligge bak å presse som har raskere akselerasjon og hardere oppbremsinger.

For andre folk som ikkje e liga innstilt på å kjøra racing som någen tror de gjør så vil den samme rykk og napp kjøringen ta lengre tid siden de holde lengre avstand for å ikkje bremse så hardt, og akselerere mindre siden de vet de ikkje skal over 20km/t uansett.

Typisk eksempel e å trø gassen i golvet å hvis ein hadde løfta blikket sett at 5biler foran så står trafikken stilt.. : bh :

Hilsen yrkessjåføren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er å unngå alt som heter kø..

GRATULERE KJELL!!!

føler eg begynner å ligge etter her nå.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har i det sista konkludert me at d hadde blitt mindre kø om folk slutta å havarera å stoppa å sperra heile motorveien, flerne tilfeller i d sista av folk så står i venstre fil på motorveien.

(Å eg har mer enn gjennomsnittlig erfaring me havari, så eg vett at d går å trilla t neste avkjørsel/busstopp fra nesten korsomhelst, å få ann godt uti grøftekanten...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fundert på dette med kø lenge, jeg har kommet frem til konklusjonen. Jo færre biler, jo mindre kø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg pleie å unngå køen, men vakje lett å komma seg opp av sengå i morres, så vakje på motorveien før nesten syv :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fundert på dette med kø lenge, jeg har kommet frem til konklusjonen. Jo færre biler, jo mindre kø.

SVV jobber med å finne frem til samme konklusjon. De har nå ansatt en rekke konsulenter fra mange land for å prøve å bevise om denne teorien stemmer. Det er forventet å få en svar på dette innen 2016.

Prislapp på 250 mill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk klage uansett, der e kø når alle ska te jobb og alle ska hjem. Så det må me bare leva med, bler litt dumt å dimensjonera veiene sånn at der e null kø i rushet, sånn at de e totalt øvedimensjonert resten av døgnet.

Ang kjøring i kø, så e det å holda en billengde avstand te bilen foran ved påkjøringane sånn at det går ann å fletta. Hvis en bil må stoppa heilt opp på motorveien for at en presse seg inn så skape dette ringvirkninga bakøve å du før ennå mer kø.

Kø i rushtiå vil der alltid ver, så me må bare leva med det. Å bruka mindre enn 30 min te å fra jobb, ser eg på som luksus :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bruka mindre enn 30 min te å fra jobb, ser eg på som luksus :)

Så d du seie e at eg som må stå 5min i kø og e hjemma 5min ittepå... eg har isje lov å klaga?? Faen så kjedeligt, e jo kjekt å klaga :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HATER når biler skal kjøre HELT frem i påkjøringsfeltet, helst ut i grøfta også før de kjører inn på motorveien i rushen, noe som gjør at man må stoppe helt opp. Dette gjør de .selv om du lager rom for dem når den telltrukne linja stopper.....nei, vi skal spare 2 billengder..

Om eg bruker flexitiden min har eg 10min te jobb, men ser at morgen/ettermiddags trafikken bare utvider seg med årene.

Kjekkest offshore, da har jeg hele 1meter til jobb (ut av lugaren)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska vel helst kjøra helt fram ut i påkjøringsfelte, men du må selvsagt tilpassa deg sånn at du komme inn i lukå du ska ha (dvs ein bil mellom deg og bilen som va foran deg inn på motorveien)

Hvis eg sleppe å stoppa heilt opp fram og tebage te jobb, så e eg fornøyd. Stort sett bruge eg ikje mer enn 10min uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kø i rushtiå vil der alltid ver, så me må bare leva med det. Å bruka mindre enn 30 min te å fra jobb, ser eg på som luksus :)

Halvtime kver vei e greit, d må folk tåla, men mer enn d så hadde eg vurdert å bytta jobb eller flytta. Ein time totalt mindre i tur-retur kver dag tilsvare nesten 10% høgare timalønn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar tog te jobb for det mesta eg. Aldri kø, aldri for møye folk å tar 11 minutter fra dør te dør :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde eg bare hatt et godt alternativ te bil, så hadde eg nok valgt d. Men går ingen direkte ruter fra meg, som betyr ein tur i feil retning te sentrum fyst og bussbytte, når bussen uansett blir ståanes i sama køen som eg sleppe (pga eg e tidligere ute), så bler d bare styr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.