Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Blir spennande når Darkside Developments ska te med ny bremsing på Golf 4 4Motion TDI compound turbo bilen sin, nå med Holset turbo levert av meg ;) 10cm eksoshus, 52mm Super comp hjul

HolsetHX35W4_zps0208ec0a.jpg

HolsetHX35W3_zps215de336.jpg

HolsetHX35W2_zpsbbe77fcc.jpg

HolsetHX35W_zps00a1e3f8.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men hvor er lyden?

btw. komm min turbo uten en slik flens. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å erstatte DPF på 2.0tdi?

Enten ferdigkit eller bygge selv?

Om man bygger selv, hvordan er det iforhold til sensorer osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men hvor er lyden?

btw. komm min turbo uten en slik flens. :(

Detta e HX35W MYE større enn HE221W og dei komme standard med sånn "lokk"

Blir ikkje bremsing før februar for det e travelt i sjappå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å erstatte DPF på 2.0tdi?

Enten ferdigkit eller bygge selv?

Om man bygger selv, hvordan er det iforhold til sensorer osv?

Har erfaring med det på 1.6TDI, du e nødt for å ha software samtidig ellers blir det trøbbel.

Bygge du sjøl så må du sveisa på eindel bungs for å festa sensorene te den nye downpipen. Usikker på kass sensorer du har men på 1.6TDI så e det lambda, eksostemp før og eksostemp etter filteret, altså 3 sensorer. Mulig du bare har ein eller to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ja, jeg trodde jeg leste he221w :)

Turbopower har flens til meg btw.

Han i tyskland er for treg denne gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ja, jeg trodde jeg leste he221w :)

Turbopower har flens til meg btw.

Han i tyskland er for treg denne gangen.

Flensen til turbopower passe ikkje heilt te pakningen så då må du kjøra uten pakning (eg handla flens derfra før eg tegnte og fekk lagt egne)

Snart oppstart på din? Fått tak i STORE dyser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var uheldig med bilen min i tyskland (knekt stabstag, ødelagt akslingt etc. Etc.) og VR6 motoren skal snart betales, så har ikke hatt råd til dyser og clutch. Har ikke fått tak i riktig svibghjul heller enda.

Pakningen som følgte med er uansett død, de er jo for dumme å pakke hos holset ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med det på 1.6TDI, du e nødt for å ha software samtidig ellers blir det trøbbel.

Bygge du sjøl så må du sveisa på eindel bungs for å festa sensorene te den nye downpipen. Usikker på kass sensorer du har men på 1.6TDI så e det lambda, eksostemp før og eksostemp etter filteret, altså 3 sensorer. Mulig du bare har ein eller to?

Stemmer. Blir fort mye fjas rundt en liten oppgradering da. Får legge det på is enn så lenge :)

Har ikke sett på det, så usikker på hvor mange sensorer det er.

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw. Skal jeg skru på bilen i dag og i morgen. Nå først bare det som må til for eu, rett til eu og så begynner jeg å oppgradere, kanskje før hvis det er tid :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningen som følgte med er uansett død, de er jo for dumme å pakke hos holset ;)

E et eksternt firma som pakke og sende og ja dei e elendige te å pakka, derfor bestille eg flerre pakninger sånn at hvis noen blir bøyd så har eg flerre på lur. Har pakninger på lokale hvis du trenge, T25, T3, T3 split, HE211W downpipe, HE221W downpipe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T3, t4, t3 divided, t4 divided tial etc. Etc. Har jeg men ikke he221w. Tar gjerne en når jeg har komt så langt, må da bare se hvordan det er med downpipeflensen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Mye forskjellig der t ein billig penge ser d ut t.

E litt usikker på dek dim. Har lyst på GTI hjulbua, men e ikkje d i dag. Bilen e sliten, så må leggas ner mye arbeid om an ska bli fin.

Nylig EU-godkjent i d minsta! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å ha någe å potla med fremover. litt skeptisk til hjulbuebreddere på beige bil, men det kan jo gå er ikke noe problem med 8x15 et 20-25 uten breddere går mer eller mindre innfor etter litt valsing har ikke breddere på golfen min, men på jettaen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.

Lure på om kanskje eg ska prøva meg på 15x8 ET20. Subbing går nå greit, så lenge bilen blir lav nok... :)

Nogen i lokallaget som fortsatt har utstyr t valsing? Trenge ikkje gi noge lakkgaranti, for valsing vil sikkert bare gjør godt. Komme sikkert t å dryssa rust :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Balltrevalsing kan eg hjelpa me, men det blir heilt uten garantiar:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://strandbuen.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=8836

De fem angrep en mann som holder til ved mottaket, på åpen gate, for så å finne ut at de hadde banket opp feil mann. Deretter brøt de seg inn i huset hvor en annen asylsøker holder til, og slo ned ham også.

Hender det er sjau på denne siden av fjorden også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenge litt inspill:

På torsdag kjøpte eg ein baleno, kjørte ann 5-6mil, hadde ann på EU (der ann fekk 2 2'ar feil) og så solgte eg ann for 5000,- +ein TV. Tven har eg fått, resten sko eg få når han får lønn den 15'ende. Tenkte at eg levere ikkje salgsmelding før eg har fått pengane.

Nå senne han meldingar fyst om at bilen kokte, så om at an hadde stopt å ikkje vil starta igen.

Så seie han at han har vert på verksted me bilen (på ein søndag?!) og di har gitt pris på 7-8k.

Han tar ikkje telefonen når eg ringe, men eg ska oppsøkan snart.

Eg tenke å ta bilen tebake så sleppe han å betala di 5000,- så vrake eg bare bilen.

Spørsmåle mitt e, e d ein greie løysning? Har han krav på mer? Eg opplyste alt eg viste om bilen, og han ville ikkje prøvekjøra når eg sporte...,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt på ka du har skreve i salgskontrakten. Men sunn fornuft seie at d e mer flaks enn dyktighet som jør at ein bil te 5k ikje har någen ukjente problemer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.