Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Hvor stort batteri på 1,9?

 

Dette står på Sønnak sine hjemmesider når du søker på reg nummeret ;)

Spenning: 12 V, Batterikapasitet: 80 Ah, Kaldstartstrøm EN: 700 A, Lengde: 315 mm, Bredde: 175 mm, Høyde: 175 mm, polstilling: 0, Terminal type: EN, Gulvfeste: B13

Teknisk informasjon:

REFERANSE Batteri

for

- De fleste moderne kjøretøy

- Standard utstyrsnivå

- Normal kjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stort batteri på 1,9?

 

har du handla nå? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vinduene på fram dørene på passat 3BG sedan og stv lige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du handla nå? :)

 

Bare ein VW Bora med gåen clutch. Billig bil. AGR motor og EBJ girkasse.

 

Så trenge ny clutch mest sansynlig og såg på darkside.

Vil handla EGR kit samtidig, så e det vel greit med ny oljeretur fra turbo?

Ny temp sensor å et service kit. Hmm ka mer?

 

Trenge også nytt batteri, e det Sønnak som e best på 80Ah batteri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ett EGR kit til overs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ett EGR kit til overs.

 

Hvilken motor? 130+ eller 110-?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR platene er alle likt hvis jeg ikke ta helt feil nå. :)

 

Passer vell clutch fra VR6 da? 400NM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agr, 110- kjøpte det før eg bytta innsug

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR platene er alle likt hvis jeg ikke ta helt feil nå. :)

 

Passer vell clutch fra VR6 da? 400NM :)

 

Dim på røret e vel ikkje likt.

 

- - - Updated - - -

 

Agr, 110- kjøpte det før eg bytta innsug

 

Fine mye ska du ha for det? Kjøpe det eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

400, inkludert ett innsug som e nyvaska, så sleppe du den drittjobben

 

Eg e veldig fornøyd me clutchen min, men hvis du ikkje ska trimma e det ikkje så mye vits med oppgradert trykkplata

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

400, inkludert ett innsug som e nyvaska, så sleppe du den drittjobben

 

Eg e veldig fornøyd me clutchen min, men hvis du ikkje ska trimma e det ikkje så mye vits med oppgradert trykkplata

 

Deal :)

Må plukke av girkassen først å se hvor mye som er skadet. Men bilen har gått 300k så er sikkert ikke dumt å handle nytt alt i sammen.

Vertfall ikke når prisen er såpass god.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen brukte VR6 clutcher og trykkplater, plukk den fineste gratis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøpe nytt ikkje kjøp VR6 clutch. Der e forskjellig senter på VR6 og TDI clutchene, sistnevnte har flytende senter og dempe mer vibrering. Har akkurat samme lamell belegg og trykkplata så tåle samme 400Nm. Kalles ofte for Sach Silent clutch kit. Enkeltmasse svinghjul fra 1Z/AHU/G60 e jo greit å ta samtidig, funke gull på dei girkassane. Eg har 10% på alt hos Darkside hvis du ska bestilla der ;)

 

Chip må an og få seg, mulig eg allerede har ei strekk-strikken-litt-ekstra fil liggande ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått hjem bilen, tror det e slavesylinder som e gåen i første omgang. Noen som har ein gammal liggende som eg kan låne/få for å sjekke?

 

E det lik slavesylinder på bensin og diesel kassene?

 

Ellers burde an sikkert fått seg ein chip ja Petter. Ka kan du levere? :D

Må ein tur på knoksen te ugå å få tak i litt småtterier som kan byttas ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers burde an sikkert fått seg ein chip ja Petter. Ka kan du levere?

 

AGR lade originalt 0,95bar

 

Standard chip så lade 1,1 bar og har bremsa 125hk

 

Chip+ så lade 1,2 bar og har bremsa 131hk, kan ryka pittelitt, Selle kjørte med detta før ombygg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit fornøyd me 1.2 bar på min. Litt røyk, men det va nesten ingenting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min røyker godt med .280 nozzler og ellers original.

Fikk god hjelp av Lasse idag, nye turboen sitter i bilen, det værste er gjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med vagcom så har lyst å fjerna feilkodar å aent snacks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenge du ny motor kanskje?

 

Nei, men d hadde isje gjort någe me 50hk t ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.