Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Någen som har ein viskerarm liggende te Golf/Bora MK4 førerside?

 

Ja, 150,- for begge me nye typen fester?

Ein kompis plukte å trodde di sko passa på passaten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 150,- for begge me nye typen fester?

Ein kompis plukte å trodde di sko passa på passaten...

 

Te aero twin? Uten viskere då vel?

Nettopp handla nye viskere te gamle sorten.. hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke finn vil ha de tar jeg gjerne aero twin armene, kan betale deg nå og plukke de opp neste gang jeg er i stavanger, eller få noen til å plukke de opp for meg hvis du må bli kvitt de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her så drive me interiør rens?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner noen/vet av noen som legger pladtidip profft på bil i rogaland? Haster! Send mld: 97579608

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid fått min midlertidige via epost. Stavanger Vegvesen er kjempeflink til å besvare epost :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistet vognkortet til coachen, kjørte uten i 3-4mnd, ble stoppet av politi 3 ganger. Ingen problem.

 

Fant det igen idag når jeg reiv ut gulvteppet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snuse litt på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51132646&searchclickthrough=true

 

Vett ka dokk har sagt om 2.5tdi og automat, men denne har bytta kammer å e godt vedlikeholdt. Burde vel ver et trygt kjøp då?

 

Kammar ryke igjen, dieselpumpå ryke, dyrt! Automatkassen e dårlige, dyrt! ABS modul osv osv osv. Grei bil hvis du tåle ein dyr reperasjon men hvis du vil ha forutsigbare bilutgifter gå for noe heilt aent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne va jo rimeligere å mindre km :)http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50674895&searchclickthrough=true

 

Men e vel samme dårlige girkasse som Petter beskrive + alt det andre osv osv osv ?

 

Prisforskjellen e 12.000,- så det e ikkje nevneverdig. Personlig hadde eg valgt alcantara og soltak fremfor 25tusen km kjørelengde.

Når bilene e såpass gamle og kjørt så mye, betyr vedlikehold mye mer enn faktiske km.

 

Usikker på ka Petter tenke på med girkassene, de ryke pga det ikkje e service intervaller på de.

Så hvis tidligere eier aldri har bytta olja å tatt service hadde eg gjort det asap.

Men hvis kassen fungere ennå vil eg tippa det har blitt gjort ein gang og to i løpet av levetiden.

 

Skulle det være problemer og kassen aldri har fått tilsyn anbefale eg varmt ein tur te Polen hos Teo.

Koste mindre enn du spare på taxfree handelen og kan bruka anledningen te å handla litt bildeler samtidig :)

 

Trodde ikkje det va kam problemer og sånt med V8'en men det har eg forlite kjennskap te. Sama med ABS modul osv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8 Diesel har samme problemer som V6.

 

Den første du la ut virker som en bra bil, men skruer man ikke sjøl er det dyre biler.

Jeg har letet lenge etter A8. De for under 100k har ofte byttet det meste men har gått langt og har kjedelig utstyrsliste. De for over 100k er ikke verdt pengene fordi for bare 130k+ får du neste modellen A8 men en skikkelig 3,0TDI, men mye dyrere å vedlikeholde...

 

Passat 3BG 1,9TDI 4MOTION eller FWD. Mest bil for pengene spør du meg.

De er også veldig lettsolgt igjen etterpå.

Med litt senk og noen 18" en flott bruksbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig de små tingene som jør at eg blir imponert. Va innom Bil- og anleggdekk for å få avbalansert vinterhjulå te poloen. De brukte svarte lodd sånn at de ikje sko stå så voldsomt ut og skrudde på ventilhetter (som eg glemte itte eg hadde lagt på dekkå) Sko ikje ha mer enn 300 for dette. (Dekkbutikken tar 150,- per dekk) Og dette va jo de berykta "internett-dekkå" og heilt nye felger som de fleste fysiske dekkbutikkene skry som pesten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inne på Dekkmann Forus for å balansera dekkå igen, kjøpte nye dekk men va ikkje fornøyd me at det riste i 90km/t. Vert å klakt ein gang før men blei ikkje bedre... kor vanskelig kan det ver å balansera C-dekk?

 

Edit: nå blei di verre enn di va...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e isje någe aent i understellet ditt så gjør at d riste då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrekula? Bærearmsforing? Topplager? Mange syndere som robin sier.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, fekk teslutt nye dekk, då blei det bra:-)

E 08 T5 kjørt 2000km siden siste hovedservice og EU... felgane e orginalfelgane t 13mod T5b'en t sjefen.

 

Hadde det vert Caravellen hadde eg rekna me at d va noge aent å ikkje brydd meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har gode tips te lokale for 30årsdag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.