Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Er vel fortsatt mulig at bileier er på ferie og har fått frastjålet bilen mens han har vert dær, nøkkelen kan ha ligget på framhjulet pga noen skulle hente bilen/eller bare at han ikke ønsket å ha den med seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahah frank ass.. Er nok utmark etc som ikke er lovlig å ferdes i med motorisert kjøretøy. I tillegg er det sansynligvis påført skader på kommunal eiendom som autovern etc.

Og som siste spiker i kista er det brudd på veitrafikklovens paragraf 3.

 

Så lenge ingen har fått beskjed om ulykken, og så lenge det ikke er noen personskader er det ingen ulykke. Om man får en bot for å parkere i skogen/langs veien får så være.

Når det gjelder autovernet.. så lurer jeg på hvor mange av de om bulker hvert år som faktisk betaler for autovernet de skader. Jeg tror nok det som oftest går som svinn og forsvinner ut det berømte kommunehølet hvor alle penga blir borte

 

For alt man vet kan jo eieren være offshore og dermed utilgjengelig på tlf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk krav for å erstatte noen meter med autovern etter en ulykke (som eg iche var innvolvert i engang) for noen år siden. Var noen titusen husker eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo at d eina hjule står litt på halvåtta. Så å kalle dette en parkering blir vanskelig.. Ut i fra det nyeste bildet ser det ikje ut som at autovernet i nærmste området har blitt troffe, dvs bilen har gått øve..

 

EDIT: la til en w

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som kan anbefala någen plassar å kjøba felg og dekk? Va på Dekkbutikken der me har rabatt i dag og fekk pris på 4 felger med dekk. Fant di på ei aen nettsia så selge de samme felgene for 1100kr billigere per felg enn Dekkbutikken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va d felger med påmonterte dekk du såg på den nettsiå då? Husk at hvis isje så må du ut me ein goe 1000-1200kr i dekkmontering hos ei lokale sjappa hvis du handle felg og dekk laust på nett;) + frakt må du og regna...

 

EDIT: Såg nå at d va 1100kr mindre PER felg. Koss i alle dager e d muligt? Va isje replika då? Ka felger e d? Link t den nettsiå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va d felger med påmonterte dekk du såg på den nettsiå då? Husk at hvis isje så må du ut me ein goe 1000-1200kr i dekkmontering hos ei lokale sjappa hvis du handle felg og dekk laust på nett;) + frakt må du og regna...

 

EDIT: Såg nå at d va 1100kr mindre PER felg. Koss i alle dager e d muligt? Va isje replika då? Ka felger e d? Link t den nettsiå?

 

Kjenne litt folk rundt i "bygdå" som jobber på verksted så eg kan få d ganske billigt med dekkmontering ;)

 

Men er på denne nettsiå eg fant di.. D e snakk om Vertini Fairlady 8.5*19

http://www.tempedekk.no/c-67-Vertini-Wheels.aspx

 

Og her e katalogen fra Dekkbutikken. Se side 11 for de felgene.

http://www.norgesdekk.no/Portals/104/kataloger/felgkatalog2011/index.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt etter rabatten (mener å huske at vi får 40-45%), så skal felgene bli nesten 400,- billigere per dekk hos Dekkbutikken. Og det er før levering og evt montering som kommer i tillegg hos nettbutikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt etter rabatten (mener å huske at vi får 40-45%), så skal felgene bli nesten 400,- billigere per dekk hos Dekkbutikken. Og det er før levering og evt montering som kommer i tillegg hos nettbutikken.

 

Den prisen jeg fikk var med rabatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må ha vært inkl. dekk da Gjøran. Felgene har jo en listepris som er 1100kr høyere hos norgesdekk. Du får jo 40-45% rabatt og då ligge du på 2084kr (antatt 40% rabatt) per felg som e 300kr billigere enn den nettsiå di ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk totalpris på 16.000kr for felg og dekk. Og det var med rabatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då stikke du ein tur tbage der og vise di nettsiå og spør om å få ein bedre pris... eller så kjøpe du di bare fra di på den nettsiå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor forskjell på avdelingane ser eg.. Ringte t Tasta (sa ingenting om pris fra hillevåg) og fikk pris på det samme. De skulle ha 3000 mindre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e vel ein grunn te at folk anbefale tasta avdelingen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som forsåvidt ligge i Randaberg, ikkje på Tasta :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vel akkurat rett øve grenså? :P 25 meter på feil siå av bommen (så d må jo selvsagt tas me i beregningen på totalpris! ;P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som forsåvidt ligge i Randaberg, ikkje på Tasta :P

 

Okei?

 

Kontaktinformasjon

Telefon: 51 87 20 00

Besøksadresse: Randabergveien 255

4027 Stavanger

 

Bomstasjonene ligge ikkje nødvendigvis på bygrensene FYI...

kommunegrenseSVGRAN.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor forskjell på avdelingane ser eg.. Ringte t Tasta (sa ingenting om pris fra hillevåg) og fikk pris på det samme. De skulle ha 3000 mindre :P

 

Anbefaler deg å sjekke med Stavanger Dekksenter sei du er medlem i vwaudiclub. usikker om de har Vertini , men sjekk. han har lovt gode priser vi har ingen offisiell rabattavtale der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt? Skal ordne bryllupsbil til svogeren min. Han var gira på en veteran sort eller hvit/elfenben, men åpen for alt. En grom slede vag var og interessant.

Viss det er noen som har eller kjenne noen så skrik ut:) er 22september. Send gjerne bilde

47933044

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så har ein barnabilstol te overs? Sånn "2. Stol" (opp te ca. 18kg)

 

Helst isofix

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he 3 barnestola.. Hehe.. Men desverre ingen til overs.. :( Ein i kver bil og ein hvis me ska levera kidden någen plass.. Så sleppe me å ta de ud.. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.