Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Eg komme og te å bare bremsa ein aksling. Kjappast å rigga opp, mindre usikkerhet hvis ein ska estimera svinghjuls-hk, mer realistisk i forhold te at Haldexen ikkje e kobla inn under vanlig kjøring mens i bremsebenk ville den vert kobla inn heile veien.

 

Blir jo litt juks :P svinghjulshester får du ikkje nøyaktig uansett, og hjulhester blir fasiten.

Men så klart kjekkast for å ha någe å skrøyda øve... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt me turbohavari rett før me ska jønå rennfast ja, mistenke at det blir litt svart røyk i tunellane nå snart...

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo litt juks :P svinghjulshester får du ikkje nøyaktig uansett, og hjulhester blir fasiten.

Men så klart kjekkast for å ha någe å skrøyda øve... : rolleyes

 

Juks å juks, svinghjulshester får ein aldri nøyaktig uten motorbenking ihht ISO krav osv., enig i det! Men eg bremse min bil på den måten for det e det så representere 99% av kjøringå, så får du bremsa din på ein måte så representere 1% av kjøringå... Husk at det e ikkje skikkelig 4x4 me kjøre rundt med vettu ;)

 

Selvsagt hadde det vært knall å bremsa 2wd og så 4wd for å se forskjellen men det har ikkje eg tenkt å betala for i denna omgang, eg spandere bremsing på Daniel og gidde ikkje betala for 3 bremsingar på samme dag : rolleyes

 

Hvis det blir tid og anledning så slenge eg inn originalsoftware og kjøre noen drag på den og for å få før og itte resultat, e ikkje absolutte tallå eg e ute itte med sammenligningsgrunnlag te eventuelle modifikasjoner seinare.

 

Berentsen kunne heller ikkje denne gangen så me får venta te neste anledning før me får hørra ein 3.2 i full vigør :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler du bare ut strømmen til haldexen da eller? Hva hvis den plutselig bestemmer seg for å ta i et tak? Kan jo bli interessant ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler du bare ut strømmen til haldexen da eller? Hva hvis den plutselig bestemmer seg for å ta i et tak? Kan jo bli interessant ;)

 

Nappe ut sikringen, så då e Haldexen dævv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værre nei.. :)

 

Som sagt, det e bare 4x4 på lissom :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men eg bremse min bil på den måten for det e det så representere 99% av kjøringå, så får du bremsa din på ein måte så representere 1% av kjøringå... Husk at det e ikkje skikkelig 4x4 me kjøre rundt med vettu ;)

 

Vett isje om eg e heilt enige me deg her... Ja, det stemme at du isje bruke bakhjulå i 99% av kjøringå. MEN, du representere isje 99% av kjøringå når du bremse ein bil heller... Du gjer jo full pupp på maskineriet, dermed så representere du jo heller den 1%'en din. Under fullt pådrag så komme jo bakhjulå og med (jaffal i min bil: smil :)... Så då e d vel mest riktig å måla effekt med driv på alle 4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vett isje om eg e heilt enige me deg her... Ja, det stemme at du isje bruke bakhjulå i 99% av kjøringå. MEN, du representere isje 99% av kjøringå når du bremse ein bil heller... Du gjer jo full pupp på maskineriet, dermed så representere du jo heller den 1%'en din. Under fullt pådrag så komme jo bakhjulå og med (jaffal i min bil: smil :)... Så då e d vel mest riktig å måla effekt med driv på alle 4?

 

Bakhjulå komme KUN med når du spinne (framhjul går fortere enn bakhjul), det gjør ikkje eg når eg gir full pupp i 4. gir, gjør du? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

full pupp

 

gir full pupp

 

mmmmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres mye deiligare ut med "full pupp" en ka dei seie lenger sør på Jæren: "flade høna" :P

 

E flade høna det motsatta av bollemus? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakhjulå komme KUN med når du spinne (framhjul går fortere enn bakhjul), det gjør ikkje eg når eg gir full pupp i 4. gir, gjør du? : rolleyes

 

Tja, isje godt å veda egentlig. Ein kjenne jo isje om bakhjulå komme med eller ei med mindre ein spinne på alle 4 (og det ska eg isje skrøyda på meg i 4.gir, hehe:p). Men eg vil tippa at fremhjulå vil spinna i 4.gir på våt asfalt. Det drar ganske greit når eg endelig får turbotrykk, sjøl i 4.gir:) Eg må nesten testa då, så eg isje sidde her å skrøyde på meg någe... Va d bare t å dra ut sikringen sa du? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, isje godt å veda egentlig. Ein kjenne jo isje om bakhjulå komme med eller ei med mindre ein spinne på alle 4 (og det ska eg isje skrøyda på meg i 4.gir, hehe:p). Men eg vil tippa at fremhjulå vil spinna i 4.gir på våt asfalt. Det drar ganske greit når eg endelig får turbotrykk, sjøl i 4.gir:) Eg må nesten testa då, så eg isje sidde her å skrøyde på meg någe... Va d bare t å dra ut sikringen sa du? :)

 

Bare å nappa ut sikring ja : ja :

 

Edit: Ser at det anbefales å nappa ut kontakten te Haldex hjernen for å væra sikker. Se om eg får kikkt litt på det i dag i lokale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth, ska ikkje slenga deg på dynodagen då? :)

 

E kje i Stavanger den helgå , får ta det neste gang.

Detta verktøyet du kjøpte ? http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-OIL-FILTER-TOOL-T10066-VW-R32-AUDI-S3-AUDI-TT-/160494886637?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e3d9eed

 

E forresten tilbud på oljelageret.no , 5x4L Fuchs 505.01 olja te 1380kr , gratis frakt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E kje i Stavanger den helgå , får ta det neste gang.

Detta verktøyet du kjøpte ? http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-OIL-FILTER-TOOL-T10066-VW-R32-AUDI-S3-AUDI-TT-/160494886637?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e3d9eed

 

E forresten tilbud på oljelageret.no , 5x4L Fuchs 505.01 olja te 1380kr , gratis frakt :)

 

Kjøpte det herfra: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180737653014&ssPageName=ADME:L:OU:US:3160

 

55EUR inkludert frakt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk med diesel biler ,Har noen testet ut denne e v-power diesel hos shell?

 

Det sies vel at man må ha noen tanker før det får gjort jobben sin..? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sies vel at man må ha noen tanker før det får gjort jobben sin..? ;)

 

Placebo : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faktisk det har noe for seg jeg da. Vanlig diesel er bla iblanda 5% ex McDonalds påmmfri olje eller hva det er. Det finnes flere typer diesel enn det gjør av besinblandinger, så hvorfor skal det ikke ha noe effekt?

 

Jeg fikk hjulspinn på alle 4 etter to tanker med dette (i 6 gir på motorveien)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk aids etter å ha fylt tre tanker med dette.

 

Har ingen håndfaste bevis så det er mulig det også kan spores tilbake til en weekend i PimpBitchCrib'en på Lillestrøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me få ha ei gjønågang som kleppe ville sagt det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E kje i Stavanger den helgå , får ta det neste gang.

Detta verktøyet du kjøpte ? http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-OIL-FILTER-TOOL-T10066-VW-R32-AUDI-S3-AUDI-TT-/160494886637?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e3d9eed

 

E forresten tilbud på oljelageret.no , 5x4L Fuchs 505.01 olja te 1380kr , gratis frakt :)

 

ECS selge alt du trenge inkl nøkkel:

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-R32_MKIV--3.2/Drivetrain/Haldex/ES7998/

 

117737_x600.jpg

 

700,- pluss frakt og evt moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det som gjør den så 700kr spesiell? Ser da ut til at du kan ta en vanlig fastnøkkel og sveise den om for å få denne vinkelen hvis det er det som gjør den så spesiell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra ECS så blir det 1450-1500kr inkludert frakt moms og tollgebyr

 

Eg betalte 400kr for verktøyet (sendes som brev = RILUM) Olje + filter hos møller = 700kr, 1100kr totalt : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.