Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Plaskedammer i heile kjellerleiligheten! Det e fin start på søndagen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aii not guud! vann fra utsida eller sprekt vannledning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet opp alle slukene i kjelleren. Naboen vår har og fått det samme. Nå får me se om IF e så gode så de seie de ska ver! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me og fekk vann opp i sluken i gamle leiligheten, va 10cm vann på soverom, gang og dass, stua var heldigvis på et 12cm høyere oppe så ble redda med det...

Var stavanger kommune som hadde kobla overvannet feil elns så d kom opp i sluken...

Var lite av våre ting som var skadet, så vi tok det ve hadde å flytta likegreit...

Om det er kommune som har gjort en feil hos dere også, så hør med de om de kan dekke egenanddelen, det gjorde de for husverten vår...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet opp alle slukene i kjelleren. Naboen vår har og fått det samme. Nå får me se om IF e så gode så de seie de ska ver! :)

 

Eg fikk ingenting dekket av if når vannet plutselig rant gjennom taket mitt måtte evt hatt superforsikring. håper det er anderledes når vannet kommer fra andre veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk ingenting dekket av if når vannet plutselig rant gjennom taket mitt måtte evt hatt superforsikring. håper det er anderledes når vannet kommer fra andre veien.

 

Akkurat derfor eg he superforsikring i huse mitt. Dekke vell ikje selve tage unsett, men alle skader som følge av det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E ikkje huset ditt rimelig nytt da? E vel gjerna dekka den veien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det e 2,5 år gammelt. Men dette har nok ikkje någe og gjør med konstruksjonen av huset.

 

E egentlig litt flaks at me oppdaga det i dag. Leieboeren e i nordsjøen, og når me satt og spiste i dag så kom der plutselig kjørende en brannbil. De skulle hente en pumpe som en nabo litt lengre oppi gata hadde lånt i løpet av natta. Då va det ett avløp i gata (kommunale delen av rørene) som hadde gått tett. Tenkte at eg kanskje sko sjekke bare for løye hos oss og, og det va jo bra eg gjorde.

 

Men nå e alt hentet ut og de har vert og sugd opp alt vannet samt satt inn avfuktere. Ser ut som all parkett må byttes (stue og soverom), samt alle lister og någe gips. Kanskje og dørkarmene, då vanne har rent over disse... Får ikkje vita mer før på onsdag vistnok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg konne godt tenkt meg å skifta litt beite ja, å eg e jo flinke t å demontera... Har du noge info forøvrigt? (plass osv)

 

Ta kontakt med madammen (Susanne, tlf og mail i annonså) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare 24 timer på å få bilen ferdig i 2012.....hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eg har fått beskjed om, e at om ein bilen e trimma så e d forsikringsselskapet så må bevisa at effektøkningen som e skyld i ulykken. Altså om du tar ein gammal golf 1,3 å klemme neri ein 1,6td me 200hk, for å så kjøra i ein fjellvegg i 200km/t (så blir du sannsynligvis drept) men du får og avkortning på utbetaling.

 

I denne saken e d ein bil me 290hk godkjent, og eg tvile på at di 40 ekstra hestane e skyld i ulykken, ska hvertfall ektremt godt gjørs å bevisa.

 

At di har "ødelagt" bilen, me å kjøran på bremsebenk me diversa jallaløyninger som eksosrør gaffateipa på innsug, og ein aen radiator osv, sikkert ikkje lufta skikkelig osv... d synes eg virke unødvendig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hvis du kjøre i ein fellvegg me ein gammale golf 1,3, så ska du ver heldige om du får så møye så et klapp på skulderen og ein femtilapp i baglommen te bussen hjem :)

 

Men som sagt se forbi selve saken som blir tatt opp, siden det blir litt ord mot ord og det kun e Robert sin sak som blir lagt fram med hans synspunkt.

Kan godt ver han har rett i alt han skrive, men det får bli mellom han å Gjensidige og håpe det ordne seg for begge parter te slutt.

 

Det eg ville fram te e at hvis selskapet bruke såpass mye resurser på å finne argumenter for sleppe å gi erstatning i saken, så vil det jo bety at de som kjøre ut med originalbiler har dekning siden selskapet då ikkje kan bruke de samme bevisene mot de.

Vet flere som har sagt de har hørt om andre som e dekka på ringen, og andre som ikkje har fått dekka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man vett jo aldri om alt det stemmer som blir sagt.

 

Men jeg skal følge med og skal ikke utale meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig Søren.

 

Eneste som forundrer meg er at dersom alle forsikringsselskap kunne avslått skader på Nurnburgring ved å henvise til en paragraf i polisen eller et annet regelverk som fraskrev dem ansvaret, så hadde jo Gjensidige gjort det i denne saken lenge før de hadde tatt seg bryet med å hente bilen til Norge og bygd den opp etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det gamla, å godt nytt år folkens....

Måtte 2013 bli ett flott år : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow....for en sak. Men som en skriver, hvorfor ikke bare betsale frakten av bilen selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det virker rart at de ikke prøver å bare kalle det uforsvarlig kjøring, for det meste av kjøringen der går vel under uforsvarlig kjøring etter "normale" regler? Altså om politiet i norge ser slik kjøring på en norsk vei, så blir du stoppa for brudd på paragraf 3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt nyttår til dere:)

 

Jeg fikk betalt medlemskapet her i siste liten, så dere får lese hva jeg har å skrive et fullt år til:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haster vel ikke med betalinga ennå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haster vel ikke med betalinga ennå?

 

Nei, men da er man sikret første treffpunkt og medlemskort fort. Så er like greit å få det gjort. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.