Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Har hatt sånnein før, så vett evt ka eg går t. Tenke litt sånn at eg kan godt skru litt, men må liksom ha noge igen for d. orke sje tanken på å bruga penger å stå i timasvis å skru å når eg e ferdige så må eg ligavel kjøra i ein stygge, litt for liden bil med for lite motorkraft.

G60 må skrus litt på, men eg ska heller tåla d mot belønningå eg får når ann virke:)

Nå e eg ikkje avhengige av å ha bil kver dag heller, Skodaen har mer eller mindre stått siste 3 ukene, d litla eg har kjørt konne eg ligagodt kjørt arbeidsbilen egenle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dårligt ut for 130HK golf.. Bler fordyrt å ta inn fra Tyskland og ser dårligt ut fra Sverige. Får satsa på ein 101 og heller få damå te å gå ud og dytta i motbakkene :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har lyst på Verktøyskap fra Gasolin.no?

 

Lasse og jeg vurderer å kjøpe i løpet av februar.

De fikser kanskje bedre pris da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dårligt ut for 130HK golf.. Bler fordyrt å ta inn fra Tyskland og ser dårligt ut fra Sverige. Får satsa på ein 101 og heller få damå te å gå ud og dytta i motbakkene :D

 

Eg kan jo chippa an, tror det gir mer dytt enn ka damå di greie :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100hk på 1300kg e nå greit nok d, skodaen må slida me 68hk, då begynne d å bli stusselig.

Racerbil e d nå ikkje me 130hk heller, sjøl om d e kjekt å ha litt ekstra å gå på...

G60 e forøvrikt ingen racerbil, men eg vil ha d ligavel;-) gamle passatar må eg skru enten d e 90 eller 160 hk. Å liden forsjell i pris ved kjøp gjørr d vanskelig å velga 90...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har lyst på Verktøyskap fra Gasolin.no?

 

Lasse og jeg vurderer å kjøpe i løpet av februar.

De fikser kanskje bedre pris da :)

 

Har du link til verktøyskap

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 hk 100hk 75hk 115hk 116hk alle 8v er jo nesten helt likt!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 hk 100hk 75hk 115hk 116hk alle 8v er jo nesten helt likt!?

 

130/150hk TDI + chip e 8V det og, men ganske mye bedre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan jo chippa an, tror det gir mer dytt enn ka damå di greie :P

 

Då miste jo hu nesten all funksjon.. :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tok du feil. Snakker om bensinmotorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koffer snakke du om bensinmotorer når det va snakk om dieselmotorer? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du snakker med iversen og jeg med jonatansen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonatan skreiv og om diesel (100hk i 1300kg bil vs 130hk), så bare du så snakke om sånn tynt drivstoff :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, ligge på finn rett som det e. Så langt eg vett blei det ikkje solgt i norge, men e importert ett par av de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVEM VIL HA HOTFROG?

Blir billigere med flere + frakten er jo billigere. 5 stk. er mulig å kjøpe, jeg skal ha EN. Venter til i morra kveld med bestillingen.

 

de kommer her fra gruppekjøpet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonatan skreiv og om diesel (100hk i 1300kg bil vs 130hk), så bare du så snakke om sånn tynt drivstoff :P

 

Eg skreiv og om G60 å 1.8l 90hk, som begge går best om du gjer di bensin! At alt d rara di har spydd ud av 1.8l 8v sugemotorar e nokså likt e sikkert sant, eg har bare prøvt 90 og 108hk, va ikkje noge store forsjell der hverfall, 90hk maskinen virka sprekare men ann va i bedre stand og:)

 

Så ska d ver sagt at om du vil ha bil me lide hest (mindre enn 1.8T) så e d vel bare å passa på at ann acclerere fort nok t at folk ikkje blinke å tute utav kryss, å du klare å holla farten opp alskens motbakkar her rondt forbi så e d nå greit, di 30hk e mer luksus vis d passe seg me ein bil sånn, litt som aent ekstraudstyr (AC, gps å andre duppedittar så nye bilar har, for meg e d servo å el-vindu:))

Transiten klare ikkje 90 på 5gir opp mot tunellen på motorveien, d e irriterande tregt, men d går nå fram, men blir aldri kjøpt ein nye sånnein i firmae...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,8 og 1,6 kan ikke samlignes, det er helt rikitig. men 1,8 og 2,0 er STOR forskjell og 2,0l er definitiv bedre motoren som bruker like mye bensin og går så mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suns dokk at 99 000,- e gale for bilen min?

 

03' Passat 130HK TDi comfortline me

automat, klimatronic, kupe/motorvarmer me tidsur (webasto), skinn multifunksjons ratt, cruise kontroll, aut. blen. speil, rein sensor.

 

Minus per dags dato e to mindre skraper på begge bak-hjulbuene, ikje lys i bagasjeromme, dårlig kontakt me dørsensor venstre bak og ingen kontakt me dørsensor høyre foran.

 

Nettopp tatt storservice og Eu-kontroll (inkl bytte av bremseklosser, -skiver og -slanger foran. Har klosser og skiver te bagdelen ligganes)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vell litt kor langt ann he kjørt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, kom på at d konne ver interessant ja! ;) snart 160'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.