Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Evt ute hos meg hvis det blir handel :)

 

Ska du ha deg einser? : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har prøvd å ta meg seg felger på flye(SAS)? :P

 

Hehe, nei, men må vell sende noen som bagasje og ta med dei en som jåndbagasje.. Haha.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å lesa meg te koss d fynka. Og d virke som at d går an å ta me litt ekstra, men litt usikker på om felgene komme innenfor. Någen som vett ca vekt for 4x 17" med dekk?

 

 

Ser ut som at for 900,- så får en med seg en "baggasje" på 32kg og 277cm3 (kubikkcm) D burde vel holla for i allefall 2 felger sko eg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt på felgar variere ekstremt, fra 10-20kg stk?

Billigfelgar e normalt mye tyngre enn dyrare felgar.

Ganske sikker på at 17" felgane eg hadde på den svarte passaten va mer enn 16kg pr stk, men 18" eg hadde på den kvide hadde nok gått...

 

Tippe d blir billigare å senna di i posten enkeltvis eller 2 og 2...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fly Norwegian! Der kan du vel legga te ekstra kolli. Koste ikkje mange kronene heller. Tror du kan faktisk ha 3 ekstra kolli der.Edit: 2 kolli kan du ha med deg bare. Får ta med deg ein te og ta en langhelg der borte og ta med felger hjem! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen (u)skrevne regler i forhold te kor lenge en kan kjøre med senk før det må godkjennes? Kan det bli problemer med forsikring pga manglende godkjenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med aa ringe forsikringen!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ulovlig å kjøre uten godkjenning... Så den dagen du setter på senkesett er det ulovlig, å forsikrings selskapet kan avkorte erstatning... Men som med alt annet slipper man unna til man blir tatt eller uhellet er ute...

 

Den uskrevne regelen er vel at du kan kjøre uten godkjenning til du blir tatt og må inn på visning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant senkesettet er TUV godkjent for biltypen tror jeg du normalt ikke får noe problem med forsikringsselskapet.

 

Som du selv sier er det en gråsone ettersom man må montere det og så bestille time hos biltilsynet for å få dette inn i vognkortet.

Har du montert settet dagen før du er uheldig vil jeg tro selskapet aksepterer dette.

 

Ang uskrevne regler så er det mange som monterer senkesett og kjører med det til bilen skal på eu kontroll evt til de blir stoppet i kontroll.

Tipset er å få det godkjent med en gang hvis man har tenkt å godkjenne da det gjerne er vanskelig å lese av evt nummere på fjørene etter noen måneder på norsk landevei. Da har man et problem.

 

Dessverre er det også noen som er uheldige å treffer inkompetente folk hos biltilsynet som kan nekte å godkjenne senkesett pga TUV papirer som ikke er på norsk, feil måling av høyde osv selv om samme settet er godkjent andre plasser i landet på samme bilmodell osv.

Da gir man gjerne opp å kjører heller rundt uten å få det i vognkortet og heller håper på at det ikke blir anmerket under eu kontrollen...

 

Les mer her: http://forum.vacn.no/showthread.php?208204-Godkjent-senkesettet-Gi-oss-dine-erfaringer-med-Statens-Vegvesen-HER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at forsikringen ikke skal dekke en skade så må det vel ha direkte sammenheng med at bilen er senket. Så sansynligheten for at det skjer er vel heller liten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at forsikringen ikke skal dekke en skade så må det vel ha direkte sammenheng med at bilen er senket. Så sansynligheten for at det skjer er vel heller liten...

 

Det er det jeg også har hørt, men om bilen er ulovlig senket og man sklir av veien eller inn i en annen bil kan det vel fort vere at forsikringsselskapet avkorter med godt nok grunnlag.

Om du står stille og noen sklir inn i deg eller noen bryter vikeplikta så kan de ikke skylde på senkesettet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at forsikringen ikke skal dekke en skade så må det vel ha direkte sammenheng med at bilen er senket. Så sansynligheten for at det skjer er vel heller liten...

 

Akkorat som om eg gjerna sko lest avhandlingen om koss di kan bevisa at ein bil kræsja fordi at an va trimma :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høy fart på kort strekning? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og då e du dømt t å kræsja?

 

Ein bil me 250hk+ originalt får høge nok fart på kort strekning den og :)

 

Spele d någen rolle om du har brukt 30sek på å nå 200km/t enn om du brukte 10sek?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ein bil har kræsja i høyere fart på kort strekning enn den modellen originalt ville klart, så kan en jo rimelig enkelt påstå at det er trimmingen sin feil. Vil eg kjøre av veien pga bilen tar borti ein busspuda pga senkingen, så e d senken sin feil (gitt at ein original bil ikje ville tatt neri..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e jo isje trimmingå sin feil at du kræsja. D e jo vedkommende som kjørte bilen sin feil at an kræsja... Han konne liksågodt kræsja om bilen va originale.

Ja, større fart -> større fare for at ein inkompetente kræsje, men koss ska du konna bevisa at d va farten sin feil då?

 

Klart, trimme du ein Corolla t 400hk uten å gjør någe me bremser, understell osv. så ska eg ver me på at ein kan skylda på trimmen, men feks ein chippa bil nei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg gjette bare, men f.eks at trimmingen gjorde at bilen hadde ekstremt høy fart (som ikje va mulig på det korte strekningen hadde bilen vært original) eller at bilen miste kontroll pga hjulspinn (pga trimming) så meine eg parallellen e tydelig. Og eg tror ikje at forsikringen jør d vanskelig for seg sjøl å nekta/avkorta forsikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle veit at det e vanskeligare å holda 400hk beint onna eit drag enn 150hk f.eks. Då går jo au marginan for at dar sko skje ng veldig opp, ikje sant? Ergo så er det å kikka på trimminga som første logiske grunn ikke så dumt for å konna avfeia kravet.

 

Om personen e dårlig å kjøra bil eller ikje hadde i detta tilfelle med trimma bil betydd fint lide for forsikringå sin del. Generellt ikje i ngn tilfelle he d ng å bety om personen e dårlig å kjøra eller ikje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og då e du dømt t å kræsja?

 

Ein bil me 250hk+ originalt får høge nok fart på kort strekning den og :)

 

Spele d någen rolle om du har brukt 30sek på å nå 200km/t enn om du brukte 10sek?

 

Ja når veistrekningen kun e på 15 sekund så gjør det det ;)

 

Effekt e heilt klart ein faktor som utgjør større risiko! Hvis ikkje sko jo alle i landet betalt det sama i premie te selskapet sitt siden høgaste lovlige hastighet e 100km/t. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en ny svart Golf GTD på storhaug idag, kom fra lervig og kjørte til forus. Veldig pen bil! Ikke sett disse live før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart MK4 TDI 4motion observert på Tvedtsenteret :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.