Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Eg har 12 og 14mm 12-kant (14mm brukt te å ta ut bolten i bunn av demperen foran på poloen)

 

Hmm, ska dobbel sjekka at det e 10mm de boltane e. Fader, håpe eg huske feil nå ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er 10mm desverre ja, M10 12 kant :(

 

(18) N 90369602

12-point head bolt

M10X40 / RH,GU,GX,1P; COUNTRY

 

18 N 10277903

hexagonal head bolt

M10X50 / 1H,PG,GU,1P; CUONTRY

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du slår på tråden ein dag du e ude så kan eg jaffal gjørr et forsøk på å bruka ein 10 å ein 12mm fastnøkkel?, eg helle ennå mod at siden d går på ein passat så ska d gå på Countryen din og! (å eg tror sje noge aent før eg ser d sjøl:P)

10mm tolvkant e d hvertfall, d sko sje vert lov!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det kanskje litt feil plass å spør men okey.

Hva tror dere om 245/40-18 dekk pass på noen 8x18 et35 tror jeg på en a4 b7 avant ? :) har 235 på nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror dere om 245/40-18 dekk pass på noen 8x18 et35 tror jeg på en a4 b7 avant ? :) har 235 på nå.

 

Seek and you shall find:

De går helt fint med 245X35x18 på disse, går nok helt fint med 40 profil og, men vær obs på at dette ikke er lovlig ifølge TUV papirer på alle felger opp mot B7. Hvordan eg vet dette er fordi eg nettopp har vært gjennom en godkjenningsrunde angående akkurat dette. Eg kjøpte ett sett med OZ felger som var 18x8 et 35. På disse satt det dekk av dimensjonen 225x45x18

Fikk ikke dette godkjent da lovlige dimensjoner utifra TUV papirene opp mot min bil var 225x40, 235x40, 245x35 og 255x35

Dette er de dimensjonene som er lovlige og bruke på bilen på en 18" felg med ET35, og alle dimensjonene vil du fint få plass til ;)

 

Men på 8" felg blir det kanskje litt bredt med 245.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det kanskje litt feil plass å spør men okey.

Hva tror dere om 245/40-18 dekk pass på noen 8x18 et35 tror jeg på en a4 b7 avant ? :) har 235 på nå.

 

Vett isje kor mye plass du har i hjulbuene i forhold t Passaten, men sånn ser d ut på Passaten min jaffal:

20130717_200439.jpg

2013-07-24183051.jpg

 

Hos meg så subbe d litt i innerskjermen bak i humpene, og det på originalt understell, så eg må på med lavere profil og/eller smalere dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meine eg har 225/45/18 på vinterfelgene (8x18" felg). Harkje prøvd de på bilen ennå, men kjørte me sama dekk på 7.5x18 felg sist vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rar dimensjon for 18" på passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huske eg feil kanskje? :P Kjøpte nye dekk sist sesong for någen felger eg kjøpte då, kjøpte nylig nye felger som eg flytta dekkå øve te. Meine at de gamle felgene va 7.5 og nye e 8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig dim på 18" til de fleste bil før 2008 e 225/40-18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kanskje d e 40 i profil då :P Harkje sett så mye på de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi då blei eg påkjørt under forbikjøring opp rennfast han eg kjørte forbi fant plutselig ut at han og ville forbi lastebilen når eg var komt opp på Siå av han.. fantastisk då blir det ett nytt mareritt med å få rett rødfarge.... lei nå :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka faen!?

Møye skade? Regne me det går greit me deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadå går greit med meg. :-) er Siå på bilen så fekk det. Fremfangeren, skjerm, felg, dør, speil og a-stolpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off, den e kjibe. Godt at alt går. Bra me deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ai! Så surt! Godt alt e godt me deg då jaffal!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tnx for svara :) tror det blir å beholde 235 siden originalt understell skal ut en gang i framtid også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi då blei eg påkjørt under forbikjøring opp rennfast han eg kjørte forbi fant plutselig ut at han og ville forbi lastebilen når eg var komt opp på Siå av han.. fantastisk då blir det ett nytt mareritt med å få rett rødfarge.... lei nå :-(

 

Omlakkera heile bilen snart? I den fargen di klare å lakka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske håpløst, men har opptil 30dager leiebil så eg gir beskjed til de på skadesenteret at di ikke trenger ringe meg før fargen er lik. Så blir det spennende å se. Er ikke veldig optimistisk desverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koffår e den så vanskelig? Ikje OEM farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo er vel ein "30" år gammel oginalfarge tornardorød så forstår ikke heilt problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på Rogaland lakkering, Henning fixe!! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med rød lakk e fargenyansene og forskjellige lakk produsenter. VW bruke forskjellige leverandører te forskjellige fabrikker og bytte gjerna leverandør under produksjonen.

 

Så har lakkeringsverkstedet igjen ennå ein ny leverandør.. Rød e spesielt utsatt og må ein del prøving og feiling te før det blir match.

 

Ikkje gi deg Lasse. De må bare visa at de kan faget sitt å få te fargen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har tips te trill bare ramper te bil?

 

Skal demontere travers og understell på et karrosseri og vil ha muligheten til å flytte på det mens dette er av.

Bygge et eller anna i 2x4 med noen hjul?

Vil gjerne få det litt opp i høyden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.