Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Hehehe!! Herligt!

Gralla då Petter! (Eg antar at svaret va et ja :P)

Regner med Kånå hans har venta på dette ei stund så tror ikke hu tok sjansen på å sei nei :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skål!! Så seige har aldri telefonen vært før ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt eg fylte diesel i dag morges, 10.24/l då..., øve 3kr mer nå...=-O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, pizza på steinplate på grill. :) try it! Awesome!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe Pizzagrill og hive på Grandiosa. Blasfemi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpe Lego Technic i Sandnes/Stavanger? Toys R Us og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ToysRus har ofte 20-25% rabatt i tillegg er prisene gode fra før!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i noe akkurat der, de var billigst på nett også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho då var 2014 over sater på ett fartsfylt og fint nytt år. Med mye bil fiske og fjellturer.: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skåååållll :)

Stemmer i med Lasse, men bytter ut fiske og fjellturer med båt og hytteturer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pizza på steinplate...

Ingenting slår det, denne lå under juletreet:

Men, Grandiosa med ost bunnen var ikke særlig smart, at bunnen var brent gjorde ikke noe, men det var nesten umulig å få pizzaen av plata og jeg aner ikke hvordan den skal bli ren.

Hellstrøm...

Jeg har sånn og synes de er flott å bruke selv på grandi. De skal ikke vaskes bare skrap bort det som er svidd fast og tørk over med våt fille.

Har også pizza stein til grill, helt genialt. Brukes også i stekovn.

Ellers gutta så skal jeg hjem til sandnes i mårrå, men stopper innom NBS. Har ikke plass til de store ting, men kan sikkert få plass til noe småtteri hvis noen skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går kjørte jeg hjem fra Kristiansand og bestemte meg for å teste hvor lavt jeg kunne få forbruket på turen.

Den første delen av turen, ca til Lyngdal, kjørte jeg pent og pyntelig. 10 over grensa på speedoet og lot automatikken ta seg av giringa. Det var ingen trafikk så jeg holdt en rimelig jevn fart hele veien.

Snittforbruk Kristiansand - Lyngdal = 0,83L/mil (ganske høyt vil jeg si)

Snittfart = 72km/t

Rett etter Lyngdal begynte jeg å ta igjen trafikk som ikke klarer å holde jevn fart. Da gikk også tanken om å bruke minst mulig drivstoff i vasken :P

Mellom Lyndal og Egersund kjører jeg forbi en rekke biler og holder generelt høyere fart enn forrige etappe hvilket resulterer i at forbruket synker til 0,77L/mil og snittfart øker til 76km/t. (merk at jeg ikke nullstilte tellerene mellom etappene)

For meg virker ikke dette logisk :)

Høyere snittfart og forbikjøringer tilsier høyere snitt på turtall hvilket burde øke snittforbruk(?).

Dog er jo veien i seg selv en faktor, svinger, bakker, rullemotstand... Det kan hende at første etappe er en dårligere vei med tanke på forbruk.

I 70km/t i 6.gir ligger jeg på ca. 1400rpm.

I 90km/t i 6.gir ligger jeg på ca. 18-1900rpm.

Kan det hende at det å ligge på 1900rpm er bedre enn 1400rpm over en lengre distanse når veien er kupert og svingete sånn forbruksmessig? Er DSG kassen "feil" programmert til norske landeveier?

Har det en merkbar effekt å ligge bak andre biler med tanke på dragsug når man ikke ligger helt oppi ræva på han foran?

Kjører jeg Stavanger - Oslo via sørlandet så havner jeg på 0,72 - 0,75L/mil litt avhengig av trafikk og høyrefoten min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, husk at bilen er lagt til 50 i byen, 100 på landveier og open end på autobahn. Forundrer meg ikke at bilen bruker mindre når du ligger i høyere fart.

Er det noe du har regnet ut med full tank eller bare det som står i displayen? Full tank som gjeler, alt andre er ikke akurat nok. You never now.

Ligger mellom 1,1-1,2 fra Stavanger til Sørlandet med Ventoen, men kjører jo forbi mange biler da.

0,9 er fult mulig men ikke med meg bak rattet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kun info fra displayet ja så hvor nøyaktig det er kan diskuteres. Dog er det nok ingen tvil om at forbuket sank og farten gikk opp. Det usikre er jo bare hvor mye, hvilket er irrelevant sånn sett i mine spørsmål :)

Men ja det er ikke umulig at girkassen er lagt opp slik, selv om det er en bil som er kjøpt ny i Norge.

Skulle likt å sett noen grafer på dette med turtall opp mot forbruk på min motor! Men jeg antar at det ikke finnes da det er for mange faktorer som spiller inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en del faktorer som spiller inn som dere nevner.

Først så har man jo cruisen, den kan ikke forutse veier og derfor blir det gjerne ofte ekstra trykk når man plutselig kommer til en bakke for å kompensere for en fart man gjerne tar før bakken.

Når du ligger bak biler ligger du også i dragsug og som kjent er brukes det mindre krefter i dragsug, ergo mindre forbruk.

Når man kjører oppover må man også nedover og da slipper man gjerne gassen helt og da stuper forbruk også, gjerne litt ekstra hvis nedoverbakken er lenger enn oppoverbakken. :)

For meg så kan det virke litt logisk at du hadde lavere forbruk i kø selv om det kanskje ikke ALLTID er tilfellet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med åpen landevei og 90 på crusekontrollen har jeg klart 0,42 fra Stavanger til Flekkefjord.

Med trafikk (uten forbikjøringer) ligger jeg på 0,45-0,5.

Min bruker mindre I 90-100 enn 60-70, men så har jeg djevelens fuel og djevelens girkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristiansand te Stavanger med Passaten min: 0,38 liter/mil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Passaten din e ganske så greie på forbruket Robin :) Eg brukte vel omtrent te samma me min A3 som ein mindre bil.

Me golfen ligge eg på 0,8 fra Stavanger te Flekkefjord med fin kjøring :P Bruke litt mer de gamle VR6ene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ikke vært så veldig imponert over forbruket på golf 6 en min .klarer 0,50 på langkjøring og på blandet ligger den på 0,65 det er for all del greit ,men eg hadde trodd den brukte ennå litt mindre.:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1980 GolfD: tur-retur Stavanger-Kristiansand, kjørte normalt (forbi bobilturistar og andre) snittfart ca 70-80, men hadde i alle tilfeller beholt førerkortet... gjekk rett rondt 0,35l/mil

T3'en me aerodynamikk som et kjøleskap bruge 0,75-0,85..

me brekt dieselrøyr så spruten sto så brukte golfen 0,9 nålå på dieselmålaren satte ny fartsrekord nerøve...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyskland til hirtshals. 130-240km/t 0,48 med audien ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.