Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Ka tid burde eg skifta regreim på min 2010 golf tdi? Gått 105.000km nå. Snakka med 3 forskjellige Møller forhandlere og fekk 3 forskjellige svar.. 120k, 150k, 180k.. Ka meine dokke? Fekk og beskjed om alderen isje va så møje å tenka på, va mest km d gjekk på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ville byttet på 120k vis den ryker før 150k nytter det ikke gå til forhandleren som sa 150k å tro de dekker skadene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka tid burde eg skifta regreim på min 2010 golf tdi? Gått 105.000km nå. Snakka med 3 forskjellige Møller forhandlere og fekk 3 forskjellige svar.. 120k, 150k, 180k.. Ka meine dokke? Fekk og beskjed om alderen isje va så møje å tenka på, va mest km d gjekk på

 

Sjekk service heftet ditt. Står der på en av de første sidene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde skifta i år hadde jeg vært deg. Reima er minst 5 år gammel og du har passert 100.000km. Better safe than sorry er et godt ordtak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5års regelen har dei gått vekk i fra, nå e det visuell sjekk av tilstand på reim istedenfor alder så gjelde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5års regelen har dei gått vekk i fra, nå e det visuell sjekk av tilstand på reim istedenfor alder så gjelde.

 

Har skjønt det... Eg like det isje og skifte heller reg.reim ein gang for mye enn å stå der med bøyde ventiler og d så verre e :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vell Passaten på overtid nå, Robin... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registerkjede er noe helt annet enn reim da Søren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Wartungsfrei" sier VW. Bare tull, men de nye motorene er bedre. Bare gamle VR6 og de første (få) 24V som hadde store problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skal jo uansett være oppmerksom på register reim/kjede :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis funker det med VAG COM på 24V. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å kvitte oss med combicampen. Har ikke brukt den enda og kommer ikke til å bruke den i år heller. Kan heller kjøpe en når behovet er der. :)

 

Noen som er interessert? Har ikke lagt den ut på finn enda, men skal gjør det når det ikke noe interesse her.

 

Den er jo veldig gammel, så den burde stå inne (den har stått inne i flere år hos forrige eier og meg)

 

Vi ga 6000kr for den med STOR fortelt og "kjøkken". Trenger et nytt glidelås ved "inngangsdøra" og hjullager høyre må strammes/justeres.

 

Vi ønsker 5000kr for den. Forsikring for brann/tyveri kommer på 300kr/år. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd den er så vanskelig å få med seg bakpå bilhengeren.. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, akkurat det er litt kjedelig når man ikke tørr å kjøre banebil på treff. Bare å bytte til skikkelig bil. VRT feks. da kan man kjøre opp, på bane og hjem igjen. Dumt man må stoppe for drivstoff da... :evil:

 

Eller Dieselbil, da slipper man å fylle drivstoff, men det hadde vel vært blasfemi! Ikke sant Petter? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt banenil på treff I alle år, bare synd når banebilen ikke har hengerfeste. Hehe.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skal til drevsjø? Har to småting som skal leveres til et klubbmedlem. Noen som kan gjør oss den lille tjenesten? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ta det med

 

Skal du sku noe før onsdag neste uke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kanskje, kan legge det på golfen din :)

 

Knut Erik Printz skal få det, han med Audi 90en vettu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha byttet termostat før drevsjø, ganske sikker på at eg ska få det te på egenhånd, men hadde vert greit hvis der va nogen tilstede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke tid til å hjelpe til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha byttet termostat før drevsjø, ganske sikker på at eg ska få det te på egenhånd, men hadde vert greit hvis der va nogen tilstede

 

Blir ikkje det likt som på boraen?

To skruer og av/på med plaststuss? Sjekk at du får med deg gamle pakningen før du montere den nye.

Kjøp en liter kjøleveska.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska ver likt som Boraen ja. Såg ikkje vanskelig ut, har og ny plaststuss for i følge tdi club va det nesten umulig å få den av uten å knekka noge inni der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bytta på både golfen og boraen, likt og enkelt hvis du ikkje har klima?

Vil du bytta stussen så anbefale eg å ta av slangen fysst å montera den på den nye stussen.

Når du trekke ut stussen må du vêr kjappe å bytta. E du heldige sitte termostaten fast i blokkå så du får tatt av stussen fysst å så kan du bytta termostaten kjapt. Bak den e det mye kjøleveska.

Så e det bare å skru på stussen igjen å sjekka slangeklemmå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å prøvd raggebilen[emoji16]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var ispigg som gjaldt. Da ble det artig redskap!![emoji16]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.