Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Har ett heller optimistiskt ektepar som står å lasse 2 halvpaller med fliser inn i en golf 1 cab utforbi jobb her! De e halvveis, å har nesten bundet fjæringen bak! Står bare å måpe! :)

HAHA...Løye : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trym: ska du elle eg informera om koss det gjekk med PD150 vs. PD150 4Motion opp Rennfast tunellane? : smil ::rolleye:

Kjell: Felgen passte desverre ikkje over bremsene :( Begynne bli litt stressa nå mot Rudskogen treffet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trym: ska du elle eg informera om koss det gjekk med PD150 vs. PD150 4Motion opp Rennfast tunellane? : smil ::rolleye:
Hehe tror me kan holda fartå tebake i hvertfall : smil : Det gikk godt d opp bakken ja :evil: Eirik måtte forstyrra meg med å ringa i den siste tunellen. D va isje mye du slo meg med men så drog eg an litt mye ut på 4 giret da... My bad: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe tror me kan holda fartå tebake i hvertfall : smil : Det gikk godt d opp bakken ja :evil: Eirik måtte forstyrra meg med å ringa i den siste tunellen. D va isje mye du slo meg med men så drog eg an litt mye ut på 4 giret da... My bad: flau :

Men eg dro såvidt fra deg i begge tunellane med tyngre bil, tyngre hjul (19" vs. 17"), mer drivverkstap (4Motion vs. FWD), eg har fortsatt cat og originalt luftfilter osv. : smil : Synd det ikkje blei tid te dynomåling i dag. Får ta det på torsdag så komme :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men eg dro såvidt fra deg i begge tunellane med tyngre bil, tyngre hjul (19" vs. 17"), mer drivverkstap (4Motion vs. FWD), eg har fortsatt cat og originalt luftfilter osv. : smil : Synd det ikkje blei tid te dynomåling i dag. Får ta det på torsdag så komme :evil:

En aen viktig faktor du har en "nyere chip en meg. min e val en ca en 6-7år gammel. Men e spent på ka du har i din ja.. va jo 350Nm på hjula hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En aen viktig faktor du har en "nyere chip en meg. min e val en ca en 6-7år gammel. Men e spent på ka du har i din ja.. va jo 350Nm på hjula hos meg.

Jepp, men det kan me jo fiksa :evil:

Forresten, gratulera med flotte tall i dynobenken i dag!!! :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjell: Felgen passte desverre ikkje over bremsene :( Begynne bli litt stressa nå mot Rudskogen treffet...

Ann gjorde ikje det nei.. :( Den va kjipern... What to do now?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ann gjorde ikje det nei.. :( Den va kjipern... What to do now?

Ja sei det :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøra med 19" hjulå??? Kjøre jo ikkje akkuratt for å få best rundetider heller då! ;) Eventuelt få deg någen andre felger. Har någen 17" eg, men det e vel 5 x 112 (Te a4en)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøra med 19" hjulå??? Kjøre jo ikkje akkuratt for å få best rundetider heller då! ;) Eventuelt få deg någen andre felger. Har någen 17" eg, men det e vel 5 x 112 (Te a4en)

Eg hadde litt andre planer enn å bare kjøra søndagstur rundt banen.... E 5x100 eg trenge ja, så då passe A4 felger dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Sry trym : smil : Dt må ha godt gruelig i vertfall. Såvidt eg hørte dg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde litt andre planer enn å bare kjøra søndagstur rundt banen.... E 5x100 eg trenge ja, så då passe A4 felger dårlig.

Hmm... du konne jo lånt mine 17":) Menne då må du skaffa dekk sjøl, for d står bare vinterdekk på nå...

Isje dårligt d Trym:) Ka hk hadde du på hjulå då?

PS: du må lesa PM'ane dine du :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... du konne jo lånt mine 17":) Menne då må du skaffa dekk sjøl, for d står bare vinterdekk på nå...

Eg har jo splitt nye 225/45-17 Goodyear Eagle F1 Assymetric dekk liggande kjøpt inn for banekjøring samt kjøring te og fra (orke ikkje drassa på to hjulsett, derfor ikkje R-dekk). Kass felger e det du har da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di originale S3 felgane:) Perfekt dim du har på dekkå og t di felgane:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fekk 160hk på hjulå :)

Hvis det e 10% drivverkstap: 180hk/390Nm i motor

Hvis det e 15% drivverkstap: 190hk/410Nm i motor

Bra tall det på ein 1,9 liters oljebrenner :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fekk 160hk på hjulå :)

Hvis det e 10% drivverkstap: 180hk/390Nm i motor

Hvis det e 15% drivverkstap: 190hk/410Nm i motor

Bra tall det på ein 1,9 liters oljebrenner :evil:

Absolutt:tilber:

Koss e d me regne % den veien igjen? Altså hvis du har 160hk å prosenten som e trekt av, ka e formelen for å finna utgangspunktet? Tog du an?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

160 delt på 0,9 er 10% mer av 160.

160 delt på 0,85 er 15% mer av 160 osv osv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lest pm'n d sga gå d. eg hadde 160hp på hjulå ved 4100rpm og 350Nm ved 2850rpm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje for å virka som ein bedrevitar nå, men eg har alltid følt at din har gått ein del bedre enn Trym sin.

Kor mye veie din kontra Trym sin.. Veie Trym sin merr siden den e 4 dørte, då tenke eg ikkje iforhold te 4 motion?

Programmet har nok møje å sei tydeligvis, men eg huske din va ganske kvasse originalt og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje for å virka som ein bedrevitar nå, men eg har alltid følt at din har gått ein del bedre enn Trym sin.

Kor mye veie din kontra Trym sin.. Veie Trym sin merr siden den e 4 dørte, då tenke eg ikkje iforhold te 4 motion?

Programmet har nok møje å sei tydeligvis, men eg huske din va ganske kvasse originalt og...

Min e faktisk lettere en pettersin. Min veie 1301kg med full tank og uten folk i bilen. tror petter sin va opp i 1400kg

Men programmet har mye å si ja.. Har første genrasjons chip i min. mye som e skjedd på 7 år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min e faktisk lettere en pettersin. Min veie 1301kg med full tank og uten folk i bilen. tror petter sin va opp i 1400kg

Men programmet har mye å si ja.. Har første genrasjons chip i min. mye som e skjedd på 7 år

En skulle faktisk ikkje tro at det har skjedd så sabal mye på 7 år mtp chip til akkurat den motoren...

Hvor vanskelig kan det værr liksom... Måle av og lage program, de gjorde vel det da også..?

Hvis ikkje det bare e ein hekkans dårlig chip du har då :D

Ka har du tenkt å gjørr med det då? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han må vell spesiallaga ein chip han au.. Ettersom eg skjønne så va det turboplana på gang me ei gong landroveren va levert? Hehe.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skulle faktisk ikkje tro at det har skjedd så sabal mye på 7 år mtp chip til akkurat den motoren...

Hvor vanskelig kan det værr liksom... Måle av og lage program, de gjorde vel det da også..?

Hvis ikkje det bare e ein hekkans dårlig chip du har då :D

Ka har du tenkt å gjørr med det då? ;)

Ny Chip. Det har hent mye de siste årene. min chip e isje en sånn custom som petter har min e mer et ferdig oppsett som de andre chipperene har.

Han må vell spesiallaga ein chip han au.. Ettersom eg skjønne så va det turboplana på gang me ei gong landroveren va levert? Hehe.. :)

Stemme d. så i løpet av måneden her blir det ekstra cash på konto. da blir det å bestille final step på tuninga.:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt landroveren Trym?

Ja den e solgt. får jo isje brukt an så da.. gikk eg t d skrittet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.