Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Eg trenge jo ikkje heile motoren, men me konne jo spleist ein heile gjeng..

Eg har sendt PM :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg trenge jo ikkje heile motoren, men me konne jo spleist ein heile gjeng..

Eg har sendt PM :)

En helg til Oslo, huh? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka slags type lakk e bra å bruka te å lakera understellsdeler og kor kan eg kjøpa det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. ship rust protection (den röde/brune)

2. normal lakk

edit: Hammerite svart shiny faa du hos CoopBygg i Sandnes, men det er dritt dyr. Best er at du hörer med noen som jobber med store baat og kanskje kan "organisere" noen liter for deg. Saa ruster det aldri igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bare kjøra ein skikkelige 2k syre grunning (ofte gul) for så å lakke det sort igjenn. eg tenkte eg kanskje sko gjør det me min!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har en fungerende startmotor liggende helst fra diesel for 020 kasse eg hadde ein fra diesel som bare inslaget fungerer på og 4stk bensin som ikke er sterke nok eller ikke fungerer tenkte å sjekke om m-TDI motoren sveiv før eg heiv ut sotlevann (bensin) motoren fra ventoen:) kansje ein fordel sånn at eg ikke blir stående uten bil plutselig:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka slags type lakk e bra å bruka te å lakera understellsdeler og kor kan eg kjøpa det?

110%

Då e det kun pulverlakk så gjelde! MEEN, koste litt å du må levera det i fra deg.

Hvis ikkje, skikkelige 2K syregrunning å vanlig lakk så Stian seie e vertfall det eg hadde gjort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det.. Men trenge isje vær dyrt.

Jeg betalte 2500 kroner for understellet til s2n sandblåst og pulverlakkert.

DET er VERDT det.

Trenger forresten LLYSARMATURER til garagen , noen som vet om eller har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

110%

Då e det kun pulverlakk så gjelde! MEEN, koste litt å du må levera det i fra deg.

Hvis ikkje, skikkelige 2K syregrunning å vanlig lakk så Stian seie e vertfall det eg hadde gjort

ikke helt enig, en steinsprut eller liten sprek og så kommer det masse rust under pulverlakkeringen. for felger er det helt greit men understelldeler synnes jeg er det ikke så bra.

det er også mulig å legge delene i en spesiell syre som fjerner rusten 100%. etterpå kommer en gulfargene beskyttelse på som har litt glans. det er hva som skjer med bremsecaliperne når de blir fiksa. men det koster kanskje mer som en ny bakaksling fra VW.

jeg er svært fornøyd med sand/glassblåsing, så ship-rust-protection og sist hammerite svart glossy (steinsprut no problem :)).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg der Søren.

Vanlig lakk har ingenting under bilen å gjør utenom calips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke helt enig, en steinsprut eller liten sprek og så kommer det masse rust under pulverlakkeringen. for felger er det helt greit men understelldeler synnes jeg er det ikke så bra.

det er også mulig å legge delene i en spesiell syre som fjerner rusten 100%. etterpå kommer en gulfargene beskyttelse på som har litt glans. det er hva som skjer med bremsecaliperne når de blir fiksa. men det koster kanskje mer som en ny bakaksling fra VW.

jeg er svært fornøyd med sand/glassblåsing, så ship-rust-protection og sist hammerite svart glossy (steinsprut no problem :)).

På en pulver lakka flate så kan du slå på med kule hammer og lage bulk uten at det sprekker. Er vel el-forsinking du tenker på med den gulaktige fargen. Vet ikke hvordan dette er, men min erfraing med slike type coating er at det fremdeles irrer og blir stygt over tid. Ta ett hvilket som helst par-3 år gammelt motorrom. ikke mye som er gulfarget der lengre.. men tror det er mye varmen som gjør det. Tror ikke det er så enormt dyrt heller egentlig, kontra pulverlakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg stikker på Knoksen nå gi meg en lyd på 97684621 vis eg skal se etter noe for noen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten er det noen som vet om startmotor fra ein diesel er sterkere en fra bensin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten er det noen som vet om startmotor fra ein diesel er sterkere en fra bensin?

Diesel og VR6 har samme startmotor, så ja dei e sterkare ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokken er snart øl folkens! :)

10 timer igjen på jobb bare...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fri i helgå åg. Får vel gå ner å skru på ovnen i garasjen å komma igang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare 3 timer! :D

That shit ain't funny!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har startmotor fra VR6en liggende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få en god understellsbehandling på RS'n, noen som kan anbefale noen? Har litt rust her å der så må nok sandblåses. Dinitrol har jeg hørt at jeg ikke må bruke da de bare sprøyter ned alt under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få en god understellsbehandling på RS'n, noen som kan anbefale noen? Har litt rust her å der så må nok sandblåses. Dinitrol har jeg hørt at jeg ikke må bruke da de bare sprøyter ned alt under bilen.

Er en her i bygda som får utrolig mye skryt for god jobb. Men er kanskje litt langt unna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en her i bygda som får utrolig mye skryt for god jobb. Men er kanskje litt langt unna?

Årdal?

Hvem er det..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årdal?

Hvem er det..?

Ring meg på førti-en tretti-to nitti-fire sytti-seks, så skal jeg forklare. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.