Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke si at haldex gjør underverker, men sammen med en controller og et riktig understellsoppsett vil det nok bli det nærmeste du kommer nøytral/overstyrt bil i en golf. Hvis du vil ha virkelig balansert bil må du nok glemme det meste av standard biler i prisklassen under 500tusen. Det nærmeste du kommer er nok en Evo med aktive differ, eller kanskje en scooby (impreza)

 

Audi a4/a6/a8 av nyere årgang sender mer kraft bak og er følgelig mer overstyrt enn sine forgjengere. Men disse er jo forholdsvis tunge.

 

Når det er sagt, er det ikke noe problem å få en hvilken som helst 4wd til å overstyre. Det er bare snakk om effekt og kraftfordeling.

 

Alt i alt blir det oppveining mellom bruksområder, merke og ikke minst pris.

 

En annen ting somi er viktig å huske på er at Reve banen ikke akkurat er noe mal for en bil.. dette er i bestefall en gokart bane og du oppønår aldri hastigheter som virkelig kan si noe om handlingen på en bil. Tror ikke man kunne hatt det morro på den banen med en formel 1 bil en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant, det er vanskelig å unngå understyring på Reve i nesten hvilken som helst bil. At det ikke er morro vil jeg derimot ikke si. Banekjøring er artig nesten uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting somi er viktig å huske på er at Reve banen ikke akkurat er noe mal for en bil.. dette er i bestefall en gokart bane og du oppønår aldri hastigheter som virkelig kan si noe om handlingen på en bil. Tror ikke man kunne hatt det morro på den banen med en formel 1 bil en gang.

 

Hvilket land kommer du fra da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.

 

Frank, har du kjørt Golfen på bane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.

 

Frank, har du kjørt Golfen på bane?

 

Aldri kjørt den på bane nei, men har lekt meg endel selv om. Nå skal det jo sies at golfen min til tider har en feil på haldexen, man merker godt når den er koblet ut så noe funksjon må den ha.

 

Jeg vil si at golf 5 4 motion er omtrent like understyrt som en vanlig golf inn i svingen, ved apex og utover er det godt hjulpet av bakhjula. Har man nok hk til at den slipper så legger den seg forsåvidt greit ut, men du merker at haldexen er tilbakestående fra fabrikk. Vil tro at en haldex controller hjelper ganske mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme system på Audi sine Quattro-systemer, f.eks A3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme system på Audi sine Quattro-systemer, f.eks A3?

 

Ja, Audi har også haldex. Quattro er merkenavnet. Enten Haldex, Torsen eller Borg Warner diffrensial.

Hos Volkswagen heter det 4-motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

 

Så om vi tenker prissegmentet rundt 200k, er det mulig å få noe morro som er holdbart på bane OG kan ta ungene i barnehagen hver dag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En a4 1,8tq eller evt 2,0tq.. er vel det som gir mest bang for bucks. Du kan godt prøve gti, men da kan du jo like så godt hive på litt bedre understell på din så er det bedre enn gti`en igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, men så kjenner jeg litt på DSG'en også... Det er deilig når man står i kø på Forus, men litt ubrukelig på bane, spesielt når jeg ikke har multiratt og girskift på rattet. I Sport er den fantastisk på svingete landeveier, men ubrukelig på bane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk kjører du på da ? Det har jo mye å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her inne som kan/kjenner noen som kan lakkere noen felger for meg?ferdig glassblåste og uten dekk:)

(rogaland)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det alltid skylddeling ved kollisjon i rundkjøring? Dama til en kompis kjørte i sia på en bil som brøt vikeplikten.

Men så sier de det er skylddeling pga det alltid blir det i rundkjøringer? synes det høres rart ut, selv om det muligens er vanskelig å bevise hvem som var først inne osv...

 

Uansett kjipt med bilen, Almera 2l GTi, blir kondemnert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det frøken Stangeland vi begge snakker om her?

 

 

Sent from my iPhone using iPhone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det alltid skylddeling ved kollisjon i rundkjøring? Dama til en kompis kjørte i sia på en bil som brøt vikeplikten.

Men så sier de det er skylddeling pga det alltid blir det i rundkjøringer? synes det høres rart ut, selv om det muligens er vanskelig å bevise hvem som var først inne osv...

 

Uansett kjipt med bilen, Almera 2l GTi, blir kondemnert...

 

 

Nix, blir ikke alltid skylddeling i rundkjøring. Man må bare være flink til å formulere seg i skademeldingen:) Jeg kjørte i en gamling i tjensvollkrysset en gang for noen år siden. Traff ham i hjørnet bak på førersiden. Han fikk all skyld, men så brøt han vikeplikten i tillegg til å bruke 2 felt da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk kjører du på da ? Det har jo mye å si.

 

Kjører på Conti Sportcontact. De kjennes ganske bra ut. Men tror nok at et stivere stabstag bak kan gjøre susen til en viss grad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix, blir ikke alltid skylddeling i rundkjøring. Man må bare være flink til å formulere seg i skademeldingen:) Jeg kjørte i en gamling i tjensvollkrysset en gang for noen år siden. Traff ham i hjørnet bak på førersiden. Han fikk all skyld, men så brøt han vikeplikten i tillegg til å bruke 2 felt da...

 

Innrømte han å bryte vikeplikten? Det gjør ikke hun som ble påkjørt, hun påstår å ha vert inne i rundkjøringen før hun med almeraen

 

Beklager evt skivefeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei han mente det var min feil at jeg kjørte på ham... Men jeg fikk ham til å signere på forklaringen min likevel, hehehe:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det frøken Stangeland vi begge snakker om her?

 

Er frk stangeland jeg snakker om ja, kjenner du henne? Eller kansje dere ble kjent igår?:-P

Synes synd på typen hennes jeg, andre bilen hun har vraket for han i år...

 

Beklager evt skivefeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW: Sören Arne Stammer har overskredet det maksimale antall private meldinger som kan lagres, og kan derfor ikke motta flere meldinger, før disse blir slettet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I know. Få så mange meldinger for tiden og jeg har ikke brukt pcen i flere dager.

 

Telefonen som fikser det meste for tiden :)

 

Masse arbeid å slette med telefonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E så råe motoren i Honda NR750 :tilber:

- V4 750cc

- 4 ovale stempler, 8 råder, 32 ventiler!!! : eek :

 

800px-Ovalpiston.jpg

 

92nr750internals1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm koss lenge holder sylindrene seg gjevnt ovale då? hørtes lite holdbart ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.