Vinterdekk til 91 Corrado G60

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er det noen som vet hva som passer til min Corrado?

Jeg er temmelig sikker på at originaldim 185/55-15 skal gå.

Det jeg lurer mest på er om det går an å få lurt på noen mere vanlige dimmensjoner som f.eks. 195/65-15 eller andre dimensjoner hvor piggdekk ikke koster minst 1400/stk.

 

Må vel legge til at bilen er senket 40mm.

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

-Tormod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/65 er alt for høyt dekk... du vil om ikke annet få en utrolig mye dårligere aks! Du vil muligens også få problem med subbing....

 

185/55 eller 195/50 er relativt kurrante dimer også på vinterdekk som det ikke skal være nødvendig å betale så mye for!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/50/15 er vel det som er best å kjøre med, og som funker godt på senka bil.

 

Dette er hva jeg har på min bil, og dekk finnes der som er billigere enn 1400 kr pr dekk. Husk, det er en del forhandler rabatter rundt i klubben, så du kan sikkert få tak i dette til en rimelig penge.

 

Skal selv ut å kjøpe nye dekk, piggfritt vell og merke, men regner med å måtte ut med ca 2-3 000 kr for alle fire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å få tak i piggfritt, men piggdekk er det verre med. Har kun funnet en forhandler som har dekk, og da til minst 1400/stk før rabatt.

Piggfritt kan jeg få tak i fra Nederland og starter på ca. 600/stk.

Jeg skal selge bilen men kjøper MÅ ha piggdekk så derfor stresser jeg litt.

 

-Tormod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Alle burde sjekke pris hos http://www.ciservice.no/index.php?menu_id=20

 

De har noen voldsomme rabatter for folk som f.eks. er COOP medlemmer eller får sin strøm fra BKK etc.

Klart at startprisen uten rabatt er litt høy, men jeg fikk f.eks. tilbud på 185/55-15 KUMHO KW11 82Q piggdekk til kr. 3517 ferdig avbalansert på mine 15" felger. Tror det er snakk om dekk som de setter pigger i selv, men det gjøres jo også for lastebiler så det er vel ikke så usikkert?

 

Dekk Companiet Toroil kunne også levere 185/55-15 Kumho piggdekk til kr.795/stk. Glemte å sjekke om det var inklusiv montering på felg. De hadde også Nokian Hakkapelita 4 til kr. 1130/stk. Bra pris uansett.

 

Edit! Har ikke komt igjennom på telefon til Sharif ennå. Kunne tenkt meg å få hørt hvilke priser de opererer med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tormod Reigstad

Oppdatering:

 

Dekk Companiet Toroil kunne også levere 185/55-15 Kumho piggdekk til kr.795/stk. Glemte å sjekke om det var inklusiv montering på felg. De hadde også Nokian Hakkapelita 4 til kr. 1130/stk. Bra pris uansett.

 

 

 

Du snakket med meg idag du ja... prisen du fikk er inc montering... Kuhmo kw 11 er samme dekket som vi har.. leveres ferdig pigget..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.