Oppussing Felger Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei, har noen felger som er slitt og burde vært pusset ned og lakkert opp. Noen som vet hvor i trondheims området man kan få gjøre slikt? Og pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette etter pussedelen selv, uten å finne noe spesielt. Trondheim Stål sandblåser, men av navnet er det relativt grove materier de jobber med til vanlig, og resultatet blir deretter. Jeg valgte å heller pusse de ned for hånd..

 

Lakkdelen er grei, Tekno Lakk i Selsbakk pulverlakkerer for ca 1000-lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel å ta på seg arbeidshanska og pusse ivei gitt... Tror ikke det blir gjort helt enda, da det er vinterfelgene som må pusses ned...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette etter pussedelen selv, uten å finne noe spesielt. Trondheim Stål sandblåser, men av navnet er det relativt grove materier de jobber med til vanlig, og resultatet blir deretter. Jeg valgte å heller pusse de ned for hånd..

 

Lakkdelen er grei, Tekno Lakk i Selsbakk pulverlakkerer for ca 1000-lappen.

For alle fire felgene nei? Er jo i såfall ekstremt billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette etter pussedelen selv, uten å finne noe spesielt. Trondheim Stål sandblåser, men av navnet er det relativt grove materier de jobber med til vanlig, og resultatet blir deretter. Jeg valgte å heller pusse de ned for hånd..

 

Lakkdelen er grei, Tekno Lakk i Selsbakk pulverlakkerer for ca 1000-lappen.

 

Tekno-Lakk....

En kompis av meg fikk lakkert felgene til Motorsykkelen sin der og var langt fra fornøyd....

Men vurder selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 1000 kroner for alle 4? Er det mulig? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 1000 kroner for alle 4? Er det mulig? hehe

 

De lakker både svart og i andre farger.. ;) Betalte ikke noe mer jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000kr stemmer, men om du skal ha klarlakk så blir det normalt en 100-lapp ekstra per felg/del etc.. (selv om det tilsier omtrent dobbel jobb) :) Jeg betalte 1400kr for felgene til en coupe jeg hadde, dog synes jeg ikke sølvfargen de har på Teknolakk er spesielt pen. Dersom flere tenker å pulverlakkere felger, bør dere gå sammen og kjøpe pulverlakk fra en annen leverandør enn den Teknolakk bruker (altså om det gjelder fargen sølv, de andre er bra). Og så får dere Teknolakk til å ta selve lakkeringen. Dette er mulig, da jeg har snakket med dem om det tidligere - og vurderer innkjøp av pulverlakk i sølv til å lakkere BBS-felgene til Urquattroen med :)

 

Angående Vidars anmerkning om bruk av grove blåsemidler på Trondheim Stål så støttes dette. Brukte ekstra lag pulverlakk etterpå for å fylle i porene godt nok.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss. Hadde jeg visst dette hadde jeg lakkert momo gtr-felgene mine sorte for lengst.. Men nå har jeg jo bytta bil og alt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000kr stemmer, men om du skal ha klarlakk så blir det normalt en 100-lapp ekstra per felg/del etc.. (selv om det tilsier omtrent dobbel jobb) :) Jeg betalte 1400kr for felgene til en coupe jeg hadde, dog synes jeg ikke sølvfargen de har på Teknolakk er spesielt pen. Dersom flere tenker å pulverlakkere felger, bør dere gå sammen og kjøpe pulverlakk fra en annen leverandør enn den Teknolakk bruker (altså om det gjelder fargen sølv, de andre er bra). Og så får dere Teknolakk til å ta selve lakkeringen. Dette er mulig, da jeg har snakket med dem om det tidligere - og vurderer innkjøp av pulverlakk i sølv til å lakkere BBS-felgene til Urquattroen med :)

 

Angående Vidars anmerkning om bruk av grove blåsemidler på Trondheim Stål så støttes dette. Brukte ekstra lag pulverlakk etterpå for å fylle i porene godt nok.

 

Mvh

EW

 

Enig med deg ang den sølvfargen! Ble mer industri-grå spør du meg.

 

Jeg er med på innkjøp av en bra farge. Hold meg oppdatert der, hvis flere er intrissert! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med tekno-lakk ang lakkering av felger for en stund siden og jeg ville ha mine lakkert i gun metall. Dette kunne dem ikke og sa at dem kun hadde ferdigblandede RAL-farger. Hvis noen er interessert i denne fargen er jeg med:

 

PPG Industries

Colour Name: 305 Gun Metal

Colour Code: AST 1301

Basecoat: (MBC) / 2K

Activator: DCH4074Q

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med tekno-lakk ang lakkering av felger for en stund siden og jeg ville ha mine lakkert i gun metall. Dette kunne dem ikke og sa at dem kun hadde ferdigblandede RAL-farger. Hvis noen er interessert i denne fargen er jeg med:

 

PPG Industries

Colour Name: 305 Gun Metal

Colour Code: AST 1301

Basecoat: (MBC) / 2K

Activator: DCH4074Q

 

Hvor fant du denne oversikten til PPG? Finnes det noen prislister?

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har muligens noen RS6-felger jeg har lyst å få pulverlakkert til gun metal.. Si fra om det blir en bestilling :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fant du denne oversikten til PPG? Finnes det noen prislister?

 

Mvh

EW

 

Funnet lakk koden her på forumet, aner ikke hvor man eventuellt kan bestille eller priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo bra ut... Jeg tok bare en telefon opp dit, virket ikke så veldig interessert å lakkere andre farger enn hva de hadde blandet selv...

 

Satser på å ha felger klar for lakkering ila juli/august, hvis flere er interessert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan evt. melde meg på lakkeringen, har noen lettere slitne S6 felger som kunne trengt en shining.... men har ikke råd eller tid før utpå høsten/vinteren... siden dem er sommerdekk nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denna litt, noen som har finni firma som pusser felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på, og lurer på pulverlakking av felger i midt-norge generelt. Mine OZ må ha en runde før neste sesong :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jorgs blåseshop

http://www.blaseshop.no

99128385.

 

han sandblåser og skal lakke etpar kalippere fester til meg, gleder meg til å se sluttresultatet.

snakket med han og han virket også som han hadde peiling på det med sandblåse av bil deler, men har aldri prøvd eller hørt noe om han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jorgs blåseshop

http://www.blaseshop.no

99128385.

 

han sandblåser og skal lakke etpar kalippere fester til meg, gleder meg til å se sluttresultatet.

snakket med han og han virket også som han hadde peiling på det med sandblåse av bil deler, men har aldri prøvd eller hørt noe om han.

 

Ringte BlåseShop og de tar 1000kr for 4 felger. Videre henviser han kunder til Technolakk for pulverlakkering. Han brukte veldig fin sand, så det var ikke noe problem og han har gjort det med mange felger som er lakkert hos Technolakk i ettertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra blåseshop selv, og de tar ett sett felger for 2000,- inkl puss og lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blåste senter på noen felger hos Trondheim stål. Og må innrømme det ble veldig grov finish på felgene etterpå. Så og finne noen som blåser med finere sand, evnt glassblåser er nok og anbefale.

Har også lakkert noen felger hos teknolakk, og resultatene er varierende. De første jeg lakkerte ble det ikke gjort noe grunnarbeid på, så der flasset lakken faktisk av. Men på noen andre felger som var pusset ned har det holdt lenge. Dog som folk her sier, "sølv" fargen er vel heller mer grå, og litt kjedelig og bruke på felger. Også litt antydninger til att det blir en del "porer" i felger som de har pulverlakkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som Blåseshop ska gjøre en god nok jobb, men kanskje finne et annet lakkfirma.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er i Surnadal, ca 15 mil fra Tr.heim, men jeg synes arbeidet, og fargene, ser veldig bra ut! Har snakket med han tidligere, og han kan legge "flakes" i pulverlakken :)

 

http://www.246.no/

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.