Frontrute til mk2 golf samt monteringshjelp i Rogaland?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en brukende frontrute til mk2 golf til salgs, evt bytte i noe stash ?

 

Og, er det noen som orker å bytte denne for meg mot godtgjørelse selvfølgelig ? Har lokale, samt kan hente og kjøre.

 

Legger tråden her siden det bare gjelder rogaland liksom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en delebil med frontskade om du er intressert.

Begynner snart å pelle deler på den, for så å sende den til Knoksen, hvis ingen vil ha bilen da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når begynner du å plukke deler ? Trenger noe annet smått og til bilen min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en frontrute liggende jeg! bare pm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg kan ver med å setta den i uten garanti for vannlekasje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, sjekka litt ut nå. Ser ut som den er limt, og har selvfølgelig noe koselig rust rundt den..

 

Morten; Har du god peil på limte ruter, hva trenger jeg og når har du tid ? Satser på å finne en rute brukt, skal pm til Kluge her.

 

Hvor får man tak i pakninger ? og ikke minst lim ?

 

All hjelp mottas med takk, dette haster

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, sjekka litt ut nå. Ser ut som den er limt, og har selvfølgelig noe koselig rust rundt den..

 

Morten; Har du god peil på limte ruter, hva trenger jeg og når har du tid ? Satser på å finne en rute brukt, skal pm til Kluge her.

 

Hvor får man tak i pakninger ? og ikke minst lim ?

 

All hjelp mottas med takk, dette haster

 

 

Limte ruter er ikke bruktvare....

 

Og golf 2 med limt frontrute er visst litt vrien å få til bra.

 

Vet vi har 2stk på lager der jeg jobber, men de er relativt dyre, rundt 2600+ mva mener jeg, så er nok best å ta på forsikring og la proffe gjøre det her

 

Er forresten ikke samme rute på golf2 med limt kontra gummilistmontert rute, den limte har en fastvulket gummilist rundt ruta samt sort trykk i kantene.

 

Du kan sette inn en vanlig gummilist montert frontrute i bilen din, men blir veldig feil å "nedgradere" mener nå jeg......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limte ruter er ikke bruktvare....

 

Og golf 2 med limt frontrute er visst litt vrien å få til bra.

 

Vet vi har 2stk på lager der jeg jobber, men de er relativt dyre, rundt 2600+ mva mener jeg, så er nok best å ta på forsikring og la proffe gjøre det her

 

Er forresten ikke samme rute på golf2 med limt kontra gummilistmontert rute, den limte har en fastvulket gummilist rundt ruta samt sort trykk i kantene.

 

Du kan sette inn en vanlig gummilist montert frontrute i bilen din, men blir veldig feil å "nedgradere" mener nå jeg......

 

 

Forstår forsåvidt ikke hvorfor den er limt... Er jo originalt en 85mod.. Karross altså..

Arbeidet som var gjort sist ser mildt sagt helt grusomt ut... Er noe smått med korr. som jeg tar i samme slengen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår forsåvidt ikke hvorfor den er limt... Er jo originalt en 85mod.. Karross altså..

Arbeidet som var gjort sist ser mildt sagt helt grusomt ut... Er noe smått med korr. som jeg tar i samme slengen..

 

 

Tja tja.... kan være at noen har oppgradert den til limt frontrute, Gti G60 og rallye, samt alle modeller etter 198x i USA hadde limt frontrute.

 

Du kjenner lett igjen den limte frontruta ved at den har perforert sort trykk i kantene, samt en mye tynnere gummilist rundt ruta enn vanlige golfer med gummilistmonterte ruter.

 

Kan jo og tenkes at du har en gummilistmontert rute men at noen luringer har brukt lim i tillegg, eller at det har vært en lekkasje og at det er blitt brukt rutetett-lim for å tette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten; Har du god peil på limte ruter, hva trenger jeg og når har du tid ?

 

har peil på både limte ruter og pakningsruter.. så vidt meg bekjent er ingen ruter på golf 2 limt men unntag finnes... bare pm meg når du har dele, så finne me ud ei ti...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har peil på både limte ruter og pakningsruter.. så vidt meg bekjent er ingen ruter på golf 2 limt men unntag finnes... bare pm meg når du har dele, så finne me ud ei ti...

 

Alle golfer/jetta i usa er levert med limt frontrute etter 1987(?) samt alle Gti G60 og Rallye.

 

Delenr på limt frontrute til golf/jetta 2 er 723-1299 for grønn og 726-1299 for grønn med grønn skygge.

 

Limt frontrute på golf 2 er visst litt krevende å montere da passformen mellom karosseri og rute ikke er helt optimal, så det har lett for å se litt styggt ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.