Hvilke dekk passer Audi'en best? vinterdekk

Anbefalte innlegg

Tenker da på beste vinterdekkdekk i forhold til tyngde på bil etc.

 

Hadde Nokian Hakkapelitta 4 på min Passat 2.5 i vinter. Regner med at det blir valget da de har samme tyngde,men vet ikke hvordan quattroen vil fungere med disse? Må ha piggdekk da det blir noen turer til byggeprosjekter og besøk i tr.lag og på Mo.

 

Uniroyal MS pluss Nordic er blitt anbefalt av en tidligere kollega. Her er ikke pris så viktig.

 

Continental - Viking - Uniroyal - Semperit - Barum - Gislaved

 

Hva anbefaler de med samme bil?

 

Har tittet på dekktester,men disse avhenger jo også av type bil/tyngde/drivverk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å satse på Nokian Hakka RSi denne vinteren. Jeg så de kom bra ut i AMS dekktesten, bare hakket dårligere enn Conti sitt dekk, men bedre enn Conti på vått og barmark,og like bra på snø og is

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det Conti dekket vant på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte på Nokian Hakkapelitta 4 i fjor vinter og kommer til og kjøre disse en sesong til. Min erfaring var generelt god, ikke noe dårlig dekk med tanke på bremselengder/grep osv. ihvertfall. Understyrer noe helt jævlig, men sånn er vel audi med en V6'er i fronten;) MEN dette fører bare til en litt morsommere kjørestil:D Bilen min veier ca 1600 kg, med meg som fører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettop kjøpt Nokian Hakk........ RSi. 195x65x15. Fikk de for 3600 kr på Sharif dekksenter. Kom bra ut i test.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk flunke nye Nokian Hakka RSi i dag på orginal felg, 205/65-15.

Sjefen legger om på bilen min, mens jeg er på jobb nå. :)

Håper det er gode dekk. Skal lekes litt, når snøen legger seg på p-plassene. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.