Hylle produkter for roterende maskin polering ?

Anbefalte innlegg

Er den tohodede fra Biltema, og slik jeg har forstått det er den oscillerende.. :) Ja skal bestille no fra han jeg.. Skal bestille polish som er beregnet for maskin, samt nye pads. Tror kanskje jeg skal kjøpe en litt heavy duty rubber eller no, er rimelig heftig med swirls på a6'n som jeg skal freshe opp.. :)

 

Spørsmål, hvor lang tid må man beregne for å rubbe en hel bil? Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 6 timer på avfetting, vask, tørk, Paint renovator, Superresin polish x 2 og Ultra Gloss protection her for ett par uker siden.

Og da kjørte jeg ikke spes hardt på Paint renovator, men tok endel swirls, men langt fra alle riper. Mer en lakkrens enn rubbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt fra scandicshine.no :

 

Chemical Guys Jetseal 109

Menzerna PO 106FF

Menzerna Super Intensive Polish PO 83

 

Så får jeg prøve dette først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig godt valg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og lagt inn en bestilling nå:

 

Cyclo Pads Green 2-pack

Menzerna PO 106FF

Cyclo Pads Orange 2-pack

Menzerna Power Gloss Compound S34A

Optimum No Rinse Wash & Shine

 

Skal da vaske bilen skikkelig, kjøre en runde med clay-baren og Optimum No Rinse Wash & Shine, polere med Menzerna Power Gloss Compound S34A der det er ripete, for så å gå over hele bilen med Menzerna PO 106FF, satser på at de fleste swirls forsvinner med 106FF.. Spørsmålet er vel om jeg burde hatt en form for forsegler oppå dette igjen? Men tror jeg uansett nøyer meg med dette for now :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og lagt inn en bestilling nå:

 

Cyclo Pads Green 2-pack

Menzerna PO 106FF

Cyclo Pads Orange 2-pack

Menzerna Power Gloss Compound S34A

Optimum No Rinse Wash & Shine

 

Skal da vaske bilen skikkelig, kjøre en runde med clay-baren og Optimum No Rinse Wash & Shine, polere med Menzerna Power Gloss Compound S34A der det er ripete, for så å gå over hele bilen med Menzerna PO 106FF, satser på at de fleste swirls forsvinner med 106FF.. Spørsmålet er vel om jeg burde hatt en form for forsegler oppå dette igjen? Men tror jeg uansett nøyer meg med dette for now :)

 

Høres bra ut, kunne kjørt på med lakkforsgler ja (Chemical Guys Jetseal 109) men ville også avsluttet med en voks, for eks DP Maxwax

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å avslutte med megs NXT Generation Tech Wax? For den har jeg jo allerede.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å avslutte med megs NXT Generation Tech Wax? For den har jeg jo allerede.. :)

 

Det funker det ja, litt kjipt at den voksen forsvinner alt for forrt, men da er det jo bare å smøre den inn igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinen du har en en cyclomaskin! Oscillerende maskin har én pad (eller hode) om du vil kalle det det!

Tror nok du klarer å få en del gjort med det oppsettet du har ordnet deg nå!

 

Kan jo nevne at jeg brukte 21 timer på en Golf stv. her nylig. Da selvfølgelig med full interiør-shinings.

Den var forøvrig ekstremt skitten samt veldig ripete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker det ja, litt kjipt at den voksen forsvinner alt for forrt, men da er det jo bare å smøre den inn igjen :)

 

Nxt er vel bra..?

Ikke helt enig i dette utsagnet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinen du har en en cyclomaskin! Oscillerende maskin har én pad (eller hode) om du vil kalle det det!

Tror nok du klarer å få en del gjort med det oppsettet du har ordnet deg nå!

 

Kan jo nevne at jeg brukte 21 timer på en Golf stv. her nylig. Da selvfølgelig med full interiør-shinings.

Den var forøvrig ekstremt skitten samt veldig ripete.

Oppklarende :)

 

Ja er kjempefornøyd med NXT jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.