Lakk på sprayboks - kjøpe på Møller eller kor?

Anbefalte innlegg

Æ må lakke dekslan tel sprederan + dekslan t jekkfestan + flikke litt på ene skjørtet.

Tenkte å fikse det med sprayboks, siden det ikkje e noen store flate.

 

E den spraybokslakken man får kjøpt på Møller ok eller bør æ få blanda en anna plass kor de har mykner i både basen og klarlakken? Isåfall kor og ka koste det sånn ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved første øyekast er lakken på møller billig, men når du får boksen (som ofte må bestilles) så legger du merke til at den kun inneholder 150 ml. Og det rekker ikke langt.....koster ca 140 kr? = dyrt for så lite lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra innom nærmeste fargeforhandler å ta en prat med de, skriv ned fargekoden fra serviceheftet så blander de lakk til deg etter dine spesifikasjoner, mener jeg fikk pris på 250-300.- pr boks.

 

Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo den sjappa borte på skattøra som blander fargen på sprayboks osv. Har vært dær engang å henta. trur det va rundt 300,- æ betalte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du kanskje sølv metallic i følge bilde og da hjelper det ikke med fargekoden:P Jeg ga min og da fikk jeg et par og 50 valg av samme lakk kode, da den blir forandret over tid og noen er mer brun osv, Sølv metallic er den aller værste fargen for en lakkerer.

 

Kjøp på boks og bruk sprøyte og lakke med, blir fint selv om du aldri har gjort det før, blei jaffal det med meg:D

 

Edit: Du får self lakk etter lakk koden, men de er ikke sikkert den matcher så godt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra bare bort på PPG på skattøra, Er første vei ned til høyre etter biltrend. De hjelper deg. Billi og bra lakk. De kan veldig mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden det bare er hardplast du skal lakke, så trenger du ikke mykner i klarlakken.

 

og jeg har aldri hørt om noen som har mykner i basen på 2sjikts lakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, drar på PPG når jeg kommer hjem fra Berlin og får meg litt lakk.

Tja, er så lite det er snakk om at jeg godt kan lakke uten mykner - om det flasser da kan jeg jo få ny lakk. Kalle ute i Tønsvika brukte mykner både i base og klarlakk på fangerene til ex-Golfen min...men der var jo fangerne kjempemyke - flekset alle veier.

 

Skal ha nok lakk til subkassen også, så bør ha mer enn 150ml. Får håpe de treffer - evt så kan jeg plukke av en del som er lakket og få dem til å scanne den - sånn jeg fant fargekoden på ex-Golfen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå er ikke akkurat Kalle en mann som er helt med på utviklingen i lakk verdnen !!!

Kalle er jo flink, men han er av den eldre garden som gjør det sånn som dem har lært det(for 40 år siden)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå er ikke akkurat Kalle en mann som er helt med på utviklingen i lakk verdnen !!!

Kalle er jo flink, men han er av den eldre garden som gjør det sånn som dem har lært det(for 40 år siden)...

 

40 år siden? det må no være minimum;P Neida, kalle er flink han, Han er sinnsykt nøye på det arbeide han gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja så nøye er han ikke ! jeg har vært der ute å sett når han jobbet med en kunde bil....

 

men la oss ikke diskutere det mer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, grei kar og e nok flink, men gikk ikkje lang tid før rusta begynte å krype frem på fremkanten av panseret - va et nytt et. Han hadde stoppa lakken på kanten - så ikkje dratt den litt inn på undersida. Litt skuffende.

 

OT:

Har enda ikkje vært å fått mæ time tel opplakkering av v.side av bilen. Tenkte æ sku prøve å få råd tel å tinne igjen emblemet bak og lakka bakluka. Men spørs om æ må bytte toppakninga før ferien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han kalle e fan ikkje sinnsykt nøye... fikk beskjeden om at d va ikkje helt perfekt, men gjor ikkje nå fordi biln sku jo bere sees i fart:confused:

 

men mykner skal vel være i uansett om det e hardplast eller myk... det e iallefall på min ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mykner er ikke noe man trenger på plast som ikke blir bøyd i hytt og gevær....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi prøver på en runde uten mykner - så vil det vise seg om det funker eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mykner er ikke noe man trenger på plast som ikke blir bøyd i hytt og gevær....

 

du sir man ikkje treng det, men det vil si at du kan ha det da?: klø : å e d prisen som gjør at man ikkje vil bruke mykner? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan ha det ja, men det er ikke alltids behov for det. det er ikke rare skvetten man trenger oppi klarlakken så noe stor økonomisk forskjeld er det ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va innom PPG på Skattøra i går før æ henta Passaten...de hadde egentlig stengt men va nu triveligheta sjøl likevel...hadde kje med mæ lakkoden så blei kje nåkka lakk, men kosta kr. 295,- pr boks, må jo ha en base og en klarlakk.

Kunne få en billigere klarlakk åsså, men tel den prisen så e det kje nåkka vits å spare.

Æ fortalte ka æ sku lakke, og da anbefalte han helt klart en liten dæsj med mykner i klarlakken - just in case. Kosta visst ikkje nåkka mere.

Så nu må æ bare få ut fingeren og få reingjort og matta ned de dekslan æ ska lakke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.