Anbefalte innlegg

Skal lakkere en 1989 modell Audi 100 sport og lurte på anbefalinger på lakkeringsverksted. Bilen skal hellakkeres og ønsker et bra resultat (prosjektbil og ikke bruksbil). Ønsker å få gjort skikkelig grunnarbeid før lakkering, med bla sandblåsing/galssblåsing av kanaler etc. Det er ikke mye rust på bilen, kun overflaterus/lakkrust. Skal ha orginalfarge på bilen (sort blank) + noen lag med klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lakkere en 1989 modell Audi 100 sport og lurte på anbefalinger på lakkeringsverksted. Bilen skal hellakkeres og ønsker et bra resultat (prosjektbil og ikke bruksbil). Ønsker å få gjort skikkelig grunnarbeid før lakkering, med bla sandblåsing/galssblåsing av kanaler etc. Det er ikke mye rust på bilen, kun overflaterus/lakkrust. Skal ha orginalfarge på bilen (sort blank) + noen lag med klarlakk.

 

Hei!

En som kalles Bobbas på skadesenteret på Gandal lakkerte min med svært bra resultat.

Dyrt, men BRA!:)

Dete er også et lakkeringsverksted på Hinna,trur det er i gamle bygget til US-import, der skal de også ha svært dyktige lakkerere. Har sett resultatet av noen av de jobbene, og det var temmelig bra greier:)

 

Mvh Are

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

En som kalles Bobbas på skadesenteret på Gandal lakkerte min med svært bra resultat.

Dyrt, men BRA!:)

Dete er også et lakkeringsverksted på Hinna,trur det er i gamle bygget til US-import, der skal de også ha svært dyktige lakkerere. Har sett resultatet av noen av de jobbene, og det var temmelig bra greier:)

 

Mvh Are

 

Lakkeringsverkstedet på skadesenteret (Møller Bil sandnes og jæren) heter Autolakk.. jeg jobber der.

 

Har sett både bra og ikke så bra resultat fra propaint (gamle us-import)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autolakk er ved Bil og maskin?

 

Hørte litt rundt på lakkering her for 1 års tid siden og da var det ikke mange som var villige til å utføre hellakkering på en så gammel bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autolakk er ved Bil og maskin?

 

Hørte litt rundt på lakkering her for 1 års tid siden og da var det ikke mange som var villige til å utføre hellakkering på en så gammel bil.

 

Jepp, samme lokalene som bil&maskin.. heter forøvrig Møller Bil sandnes og jæren nå, hehe..:)

Hør med sjefen min, "Bobbas" angående lakkering... han er som regel på jobb hver dag fra 8 og utover...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Da tar jeg med bilen og stikker jeg innom på mandag for et prisoverslag ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;-( Autolakk hadde ikke tid nå til å ta imot "prosjekt", for mye å gjøre.

 

Er vanskelig dette her med å finne lakkeringsverksted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Propaint, el hinna lakkering?

Du har jo også Miljølakk på forus.

Miljølakk er da ikke rimelige men de lakkerer hvertfall:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket Hinna lakkering---------;-(

Sjekket Miljø lakkering----------;-(

dvs de har for mye å gjøre og tar ikke hellakkering med mindre det er forsikringssak.

 

Propaint var jeg innom for en stund siden og fikk en magefølesle av at de var litt uproffe. Mulig jeg tar feil, men når man får en pris og får lagt til at det vil ikke bli strøken men brukbar..................vel...........

 

Jeg har satt et budsjett på 30K på jobben. (Bilen vil være fullstendig ribba på forhånd av meg selv så ingen demontering/montering i prisen)

 

Får sjekke litt mer i Bergen også ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Propaint uprofft?

hmm, ja kanskje, når jeg var innom og hørte på pris ang lakkering av kanalskjørt, front og bakfanger så ville de bare lakkere det mens det sto på bilen.

Lakkerer en når det står på bilen så vil det ikke bli lakkert under dører o.l så lakken vil jo kunne flasse til slutt?!

 

man kaller vel det uprofft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Propaint uprofft?

hmm, ja kanskje, når jeg var innom og hørte på pris ang lakkering av kanalskjørt, front og bakfanger så ville de bare lakkere det mens det sto på bilen.

Lakkerer en når det står på bilen så vil det ikke bli lakkert under dører o.l så lakken vil jo kunne flasse til slutt?!

 

man kaller vel det uprofft.

 

Fikk du noe pris på det da? :) Vurdere også å lakkere kanalskjørt, front og bak skjønne du.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Propaint uprofft?

hmm, ja kanskje, når jeg var innom og hørte på pris ang lakkering av kanalskjørt, front og bakfanger så ville de bare lakkere det mens det sto på bilen.

Lakkerer en når det står på bilen så vil det ikke bli lakkert under dører o.l så lakken vil jo kunne flasse til slutt?!

 

man kaller vel det uprofft.

 

Absolutt ikke anbefalt å lakke på bilen nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjelli på propaint lakka for meg, og jeg har ingenting å utsette på servicen eller go-prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He du lyst å fortella k go-prisen va då? Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har pm Kjellaa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei Bent. Jeg lakkerte min Caravelle hos EB Autoservice på Klepp. Meget fornøyd med jobben, og han er godt vant med såkalte "prosjekter" , dvs styling o.l.

 

Ang. de på Hinna (propaint?); Kjøpte min -07 Touran på Møller Mariero. Møller har avtale med propaint om lakkering, så min Touran ble sendt dit pga en liten skrape på h.side bak. Dermed lakkerte de hele bakdør og store deler av bakskjerm/c-stolpe. Først var dørhendel ikke rett montert etter jobben, så jeg måtte inn for å fikse dette, men uhell skjer jo så jeg tok det med et smil. Jeg betalte jo ikke for å fikse det :) .

Men så en uke halvannen etter dette når jeg stod og vasket bilen så jeg rennemerker av lakk midt på c-stolpen. Da ble jeg litt irritert. Jeg regnet jo med at disse gutta kan jobben sin, men her skuffet de igjen. Jeg klaget og fikk bilen inn igjen - til propaint.... Nå når jeg har tatt en GOD vår-rengjøring og ser bilen i et GODT lys ser jeg følgende; Nederste del av bakdør er MATT iforhold til toppen (det som ligger over cromelisten). C-stolpen ser ut til å ha blitt slipt ned, for den blir/er lysere enn resten av bilen. ser nesten ut som de har stått med finkornet sandpapir og gnidd vekk rennemerke som var der.

 

Skal det være slik? Eller skal jeg slå "hardt" ned på dette? Føler jeg bare klager til Møller/propaint, men det er jo ikke rett at bilen skal synke i verdi etter en tur hos Propaint......

Ikke meningen å torpedere posten din Bent, men jeg tenkte du ville vite dette før du setter bilen vekk til Propaint ;) .

En ting må likevel sies; Han jeg har snakket med på Propaint er veldig hyggelig og grei - det er IKKE servicen jeg syns er dårlig - heller ferdighetene kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med relevante innlegg, kan vel si at jeg ikke kommer til å velge Propaint. Har bare hørt litt forskjellig om de og som sagt ikke imponert over hvordan de tok imot en eventuel kunde og kvaliteten på det de leverer.

 

Har ikke bestemt meg enda, sjekker også i Bergen da jeg jobber der, og kan ha bilen i Bergen.

Skal høre med han på Klepp, og hva for pris han vil gi.

 

(Vil ha bra resultat, har selv i min ungdom slipt ned en hel bil og fått lakkert den opp på et bakgårsverksted for en billig penge, men da blir resultat deretter.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare få legge til at EB AUTO har gjort endel arbeid for både meg å min far å han e 100%.

 

Service arbeid å pris e det ingenting å si på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du noe pris på det da? :) Vurdere også å lakkere kanalskjørt, front og bak skjønne du.. hehe

 

hehe, 5500,- u/mva 6800,- m/mva.

tok dem 3dager, men var litt ventetid akk nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei Bent. Jeg lakkerte min Caravelle hos EB Autoservice på Klepp. Meget fornøyd med jobben, og han er godt vant med såkalte "prosjekter" , dvs styling o.l.

 

Ang. de på Hinna (propaint?); Kjøpte min -07 Touran på Møller Mariero. Møller har avtale med propaint om lakkering, så min Touran ble sendt dit pga en liten skrape på h.side bak. Dermed lakkerte de hele bakdør og store deler av bakskjerm/c-stolpe. Først var dørhendel ikke rett montert etter jobben, så jeg måtte inn for å fikse dette, men uhell skjer jo så jeg tok det med et smil. Jeg betalte jo ikke for å fikse det :) .

Men så en uke halvannen etter dette når jeg stod og vasket bilen så jeg rennemerker av lakk midt på c-stolpen. Da ble jeg litt irritert. Jeg regnet jo med at disse gutta kan jobben sin, men her skuffet de igjen. Jeg klaget og fikk bilen inn igjen - til propaint.... Nå når jeg har tatt en GOD vår-rengjøring og ser bilen i et GODT lys ser jeg følgende; Nederste del av bakdør er MATT iforhold til toppen (det som ligger over cromelisten). C-stolpen ser ut til å ha blitt slipt ned, for den blir/er lysere enn resten av bilen. ser nesten ut som de har stått med finkornet sandpapir og gnidd vekk rennemerke som var der.

 

Skal det være slik? Eller skal jeg slå "hardt" ned på dette? Føler jeg bare klager til Møller/propaint, men det er jo ikke rett at bilen skal synke i verdi etter en tur hos Propaint......

Ikke meningen å torpedere posten din Bent, men jeg tenkte du ville vite dette før du setter bilen vekk til Propaint ;) .

En ting må likevel sies; Han jeg har snakket med på Propaint er veldig hyggelig og grei - det er IKKE servicen jeg syns er dårlig - heller ferdighetene kanskje.

 

Møller avtale med propaint?

Hørtest merkelig ut, har aldri sett en Audi eller VW utafor der eller inne.

Skadesenteret på Gandal høres mer logiskt ut.

 

Uannsett, klag til du får det som du vil!

 

ps, beklager 2 innlegg i samme tråd etterhverandre..:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke peiling på hvem som har avtale med hvem, men bilen min ble hvertfall sendt dit. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har avtale med møller bil mariero (skoda chrysler og jeep) de har forresten service på vw nå. nettop blitt sertifisert.

 

Mvh Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har avtale med møller bil mariero (skoda chrysler og jeep) de har forresten service på vw nå. nettop blitt sertifisert.

 

Mvh Petter

 

There you go.... som jeg sa ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe greit!;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.