det lekker mellom dekk og felg - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

3 av 4 sommerhjul (225/30-20 på 8,5x20") lekker mellom felg og dekk. Det har sivet ut sakte men sikkert slik at jeg har måttet fylle etter svært ofte, i dag når jeg vasket bilen hadde jeg godt med såpevann overalt på felgen og fulgte med hvor det kom hen, og det er mellom dekk og felg.

Er det noe jeg kan gjøre for å få dette tett? Er kjedelig å miste dekktrykket hele tiden, bilen blir ikke god å kjøre og er ikke gunstig for verken dekk eller felg...

 

Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bredden tilsier ikke at det skulle være noe problem, men jeg opplevde etter å ha lagt 195-45 på 9" at dekket måtte gå seg til før det holdt skikkelig på lufta...nå høres jo ikke dette ut som et nytt problem, så det spørs om du kan ha fått noe dritt imellom ved omlegging, kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med "reservehjul" på boks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flytende gummi er noe dem har hos dekksjappa.Slet med det samme på en 19" jeg hadde og det funket kjempe bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dekket og sjekk anlegsflaten mellom dekk og felg. Mulig det er noe korrosjon der, eller at "krommen" har begynt å løsne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det jeg var redd for, at jeg må av med dekkene...håper det ikke er krommen som flasser - hva gjør jeg da? Pusser rent og smører på noe rustbeskyttelse/grunning/lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvoran dekktrykk har du i dekkene ? Vil anbefale minst 48-50 psi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg måtte opp i 3,5 bar for å få de til å holde på lufta 9x20 225 30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det holder med å ta ut luft, ha på ny sånn "gris" (fett) og klemme på igjen. Måtte jeg gjøre et par ganger på noen felger. går som regel det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte ty til flytende gummi på innsida av felgen min for å få det tett.

Ett dekkverksted fikser dette.

Er det forresten Nankang dekk du kjører på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dekket og sjekk anlegsflaten mellom dekk og felg. Mulig det er noe korrosjon der, eller at "krommen" har begynt å løsne

 

Ja dette er som regel helt riktig.

Ta med dekk og felger til ett dekkverksted ( ikke bensinstasjon ) og få dem til å sjekke det for deg.

Det er som regel enkelt å sjekke og visst det skal gjøres noe kan det ligges på beed seader ? (husker ikke hvordan det skrives. )

 

Skum på boks er en teit løsning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er som regel helt riktig.

Ta med dekk og felger til ett dekkverksted ( ikke bensinstasjon ) og få dem til å sjekke det for deg.

Det er som regel enkelt å sjekke og visst det skal gjøres noe kan det ligges på beed seader ? (husker ikke hvordan det skrives. )

 

Skum på boks er en teit løsning!

 

Støtter denne! Bead Sealer holder som regel tett! har brukt dette på alle typer dekk med godt resultat;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er skum på boks en teit løsning? på grunn av gris inni dekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du først hatt i reservehjul på boks, er det feks ikke lenger mulig å plugge dekket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.