Stavanger: Hvor kan en kjøpe aluminiumsplate?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet hvor i Stavanger området en kan kjøpe aluminiumsplate? Trenger bare ca. 10x10cm plate med 7mm tykkelse (skal lage blindelokk til innsugs- og eksosmanifoil ved fjerning av EGR).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Noen som vet hvor i Stavanger området en kan kjøpe aluminiumsplate? Trenger bare ca. 10x10cm plate med 7mm tykkelse (skal lage blindelokk til innsugs- og eksosmanifoil ved fjerning av EGR).

 

Hei Petter!

Hvis det ikke har vanvittig hast, så kan jeg sjekke på jobben når jeg kommer hjem fra offshore 22. juni:)

 

-Are

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe hast dette her, se hva du finner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Petter!

Hvis det ikke har vanvittig hast, så kan jeg sjekke på jobben når jeg kommer hjem fra offshore 22. juni:)

 

-Are

 

 

ka slags slave turnus e du går :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu til å blende eksos?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu til å blende eksos?

 

Hehe, kanskje ikke så lurt, nå når du nevner det ;) Litt dumt hvis det smelter. Tenkte mest på bearbeiding av materialet jeg. : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka slags slave turnus e du går :evil:

 

Hehe, en liten skriveleif det der, det skulle stå 11. juni!:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lavere eksostemperatur på diesel, og ser flere bruker aluminium til disse blendelokkene. Aluminium smelter ved 660 grader C, og eksos temp kommer nok over det, men tviler på at hele manifoil kommer opp i slike temperaturer, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom Brødrene Pettersen på forus , de holder til i gamle lokalene til Tou bryggeri, sånn ca. midt på bygget, de er blikkenslagerfirma og har mye av dette liggende i kapp som skal kastes.

Spør etter Geir , eller Kenneth de har peiling:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom Brødrene Pettersen på forus , de holder til i gamle lokalene til Tou bryggeri, sånn ca. midt på bygget, de er blikkenslagerfirma og har mye av dette liggende i kapp som skal kastes.

Spør etter Geir , eller Kenneth de har peiling:)

 

Takk for tipset Rune :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 1-2mm stål fra sokkelen til en oppvaskmaskin fungerer helt knall, 0 lekasje, brukte silikon fra biltema til og tette med som tåler høy temp, man får ikke eksos dit når enden er blendet, og plata får jo kjøling fra innsunge og kommer innsuge opp i flere hundre grader er det noe galt...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 1-2mm stål fra sokkelen til en oppvaskmaskin fungerer helt knall, 0 lekasje, brukte silikon fra biltema til og tette med som tåler høy temp, man får ikke eksos dit når enden er blendet, og plata får jo kjøling fra innsunge og kommer innsuge opp i flere hundre grader er det noe galt...?

 

Jeg skal ikke bare sette inn en tynn plate for å tette. Jeg skal fjerne hele dritten. Da får jeg altså ett hull i eksosmanifoil å tette samt ett i innsugsmanifoil. EGR map er nullet ut i chippen, så jeg burde ikke få noen feilmelding på det. Er ikke bekymra for plata på innsuget, men plata på eksosm. får god oppvarming der. ;) Ikke helt sikker på hva jeg skal gå for....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.