Anbefalte innlegg

oppdaga en saftig glassbit i dekket i dag...

 

dekk%20skade.JPG

 

dekk%20skade%202.JPG

 

dekk%20skade%203.JPG

 

dekk%20skade%204.JPG

 

så var det til hva jeg skal gjøre med den da...

 

skal jeg trekke den ut og håpe på at den ikke har truffet skikkelig?

skal jeg bare la den være der og se hvordan det går?

 

er jo montering av vinterdekk den 31okt da. eller før viss glattisen kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville latt glasskåret stå i, og heller ventet med å ta ut til du har lagt om til vinterdekk. Vinteren er jo lang så da får du vel sett om det er nødvendig å f,eks "plugge" dekket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse dekke skal rives av så fort snøen faller, ser du ikke hvor lite spor det er i dem ;) tåler nesten ikke våt vei lengre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en solid spiker i dekket mitt, på nesten samme sted som du. Da trodde han på Dekkmann at det var i grenseland for om de kunne plugge dekket. Jo lengre det er ut mot dekksiden, jo værre blir det. Men kjør innom den seriøs dekkforhandler, så kan de gi deg noen knalltips. Og det koster jo nesten ikke noe å plugge dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

disse dekke skal rives av så fort snøen faller, ser du ikke hvor lite spor det er i dem ;) tåler nesten ikke våt vei lengre...

 

Hehe, du har dobbelt så mye mønster som meg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte vel 150 kr for plugging sist gang.. men han ville helst ikke gjøre det på lavprofil dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går fint å plugge det, men det er heelt i grenseland for hva som er lov..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er i kjørebanen er det vel lov?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i dont know, får høre med dem en dag : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg plugga dekket mitt i siden, så fikk jeg beskjed om at man kunne plugget dekket hvor som helst på lovlig vis, untatt i siden.. heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge det er i kjørebanen er det lov ja.. men det er jo helt på grensen av kjørebanen og siden. og det står også i boka at dekket skal tas av for inspeksjon inni. noe ikke så mange av oss gjør, men det bør gjøres når skaden er så langt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bare holde en liten mnd. allikevel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ett dekk som ikke gikk å plugge, men var ikke noe problem, satte bare inn en slange til ett par hundre kroner. Var forrige vinter dette.... forøvrig med ett dekk som snart skal byttes med Conti eller Hakka4 piggdekk...leser tester og analyserer mitt behov nå om dagen...Conti leder tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bare forvirret av alle disse anbefalingene av dekk jeg... noen er gode på den ene tingen, men ikke den andre osv... sa jeg bare skulle ha noen greie vinterdekk som skulle overleve vinteren.. fikk pris på 2200,- for alle fire ferdig montert. dimm 175/70-14 pigg dekk. vet ikke hvilket merke det var.

 

men har du noen anbefalinger på så kom med dem. været her på vestlandet er somregel slaps/is/snø og vått føre.. varierer veldig. må være i samme pris klasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Jacobsen

det går fint å plugge det, men det er heelt i grenseland for hva som er lov..

 

Viss det er H dekk eller høyere hastighet er det ikke lov å plugge ( men det går ann ;) ) , skaden sitter så pass langt ute på siden att det blir ikke bra , bør demont og lappes innvendig , men dekke er jo utslitt:D , la det stå i og heller fyll luft litt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke merket at det lekker enda heller.. jaja lar det nå være jeg så får jeg vente på stål felgene med nye dekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.