Nord-Europas største og fineste canyon?!

Anbefalte innlegg

I Kåfjord har vi mye flott natur som for mange er relativt ukjent, selv for Kåfjordinger.. Øverst oppe i Kåfjorddalen finnes en av Nord-Europas fineste canyons, kanskje også største.. Ikke helt sikker på det siste. Men fint er det der oppe ingen tvil om den saken. I går var jeg kjørende en tur dit opp for å ta noen bilder av Audien. Uten Quattro ville det vært vanskelig, kanskje umulig å komme seg dit. Det er satt ut benker der oppe og noen studenter bygde en slags gapahuk der i fjor med mulighet for å tenne opp bål inni. Fint sted å grille og sånt om det er noen som vil det. Perfekt sted for Quattro treff:)

Biler med senkesett er utelukket, sammen med biler uten trekk på alle luggan, av naturlige årsaker:nana:

DSC_7354.JPG

DSC_7361.JPG

DSC_7390.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pene bilder:)

 

Er vel ca. i nærheten av Lyngsfjorden dette?

Har veldig lyst til å ta meg en tur til dette området, ligger endel bra fjell der osv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pene bilder:)

 

Er vel ca. i nærheten av Lyngsfjorden dette?

Har veldig lyst til å ta meg en tur til dette området, ligger endel bra fjell der osv:)

 

Det er riktig. Kåfjord er en liten "tarm" som strekker seg sør-øst av Lyngsfjorden . Tar vel ca 2 1/2 time å kjøre fra Tromsø. Det går og en anleggsvei fra Kåfjorddalen inn på fjellet som er flittig brukt av bl.a finlendere. Fra veiens ende er det bare en liten "spasertur" til Finlands høyeste fjell, Halti. Og som sagt Ankerlia der bildene er tatt. Anbefales å ta en tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.