1 mann, 1 bil og 5 forskjellige hjulsett på 1,5 år...

Anbefalte innlegg

Har vel fått bekreftet at jeg lider av en alvorlig felg-fetish... Her er felghistorikken på min 07 Passat..

Om jeg har endt opp med det riktige nå er jeg fortsatt ikke helt sikker på men..

 

Fra Møller, 17" originale Le Mans som ble vinterfelger.

Le Mans.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første sommerhjul ut, VW Helios i 19"

Helios.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt høyt innpress så jeg bytta de med Jon (`s Dekk & Felg) i TSW Splitz

Splitz.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I et øyeblikks sinnssykdom og grenseløs irritasjon over dårlige veier ble det Nuvolari 18"

Nuvolari.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble fort kjedelig med 18" og disse ble solgt høsten 07. Kjøpte er sett Barracuda 19" hjul av Morten Hansen på forumet..

Barracuda.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og de siste passet meget godt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Barracuda felgene er dritfine, MEN på Passat 3C ser de faktisk litt "små" ut 19".. (Ihvertfall i min øyne..)

 

Siste påfunn: Back to OEM, vekk med chromespeil og på med Chicago 19" (kopi av orig. VW tilvalgsfelg).

Lavere ET (35) enn Barracuda hjulene (38) så jeg måtte frem med Dremelen i et par minutter.. : smil :

Syns dette ser større og mer "beefy" ut.. Så lenge grensen går ved 19" grunnet moderat senk (35mm) og kjørbarhet er 20" uaktuellt. Ihvertfall foreløpig..

Chicago 002 (Medium).jpg

Chicago 003 (Medium).jpg

DSC_0014 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en besettelse.......hehe tro meg!! Jeg har vel såvidt jeg husker aldri kjørt to sesonger på samme felger omtrent siden jeg begynte å kjøre bil for snart 15 år siden. Eneste jeg kommer på er Jettaen min hvor jeg kjørte 2 sesonger med Borbet T 8x14 og første bilen min. Det var en Toyota Corolla Coupe med håpløst innpress så jeg fikk ikke tak i felger uten å blø en arm eller to (Les: Compomotive=dyrt,iallfall på den tiden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dremel?? Endret du virkelig innpress på felgene med dremel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dremel?? Endret du virkelig innpress på felgene med dremel?

 

Plansliperdremel.. : smil : Hehe neida, måte frisere innerskjermene litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aa, den er jeg med på.

Når jeg blir rik skal jeg også pådra meg en felgfetish, det ser jo direkte morsomt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, godt og se at jeg ikke er den eneste som handler felger ofte... Problemet mitt er at jeg aldri selger igjen, det hoper seg bare opp. :P Mye fete felger du har hatt på bilen. Helios på nyere VW blir jo aldr feil. Savner et bilde av Nuvolari-felgene på bil :o

 

 

Aa, den er jeg med på.

Når jeg blir rik skal jeg også pådra meg en felgfetish, det ser jo direkte morsomt ut!

 

Trenger ikke være rik, bare prioritere riktig. Et par helger i edru tilstand samt et par uker på tørt brød og vann så får man fort råd til å kjøpe noen nye felger innimellom. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke som student!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en besettelse.......hehe tro meg!! Jeg har vel såvidt jeg husker aldri kjørt to sesonger på samme felger omtrent siden jeg begynte å kjøre bil for snart 15 år siden. Eneste jeg kommer på er Jettaen min hvor jeg kjørte 2 sesonger med Borbet T 8x14 og første bilen min. Det var en Toyota Corolla Coupe med håpløst innpress så jeg fikk ikke tak i felger uten å blø en arm eller to (Les: Compomotive=dyrt,iallfall på den tiden)

 

Har hatt det i meg leenge men har vel kommet ut av skapet skikkelig de siste to årene.. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare fjerning av krom speilene løftet bilen tilbake til game høyder. Holder fremdeles en knapp på Helios, men likte de siste også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dremel?? Endret du virkelig innpress på felgene med dremel?

 

 

Da skal en ha rimelig god tolmodighet og være stø på hånda ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Chicago replica på min, men jeg må si at det ser meget så bra ut med ET35, jeg har ET45 på min.

 

Kan jeg spørre hva slags dekk du satte på og hva du betalte for settet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Chicago replica på min, men jeg må si at det ser meget så bra ut med ET35, jeg har ET45 på min.

 

Kan jeg spørre hva slags dekk du satte på og hva du betalte for settet?

 

Takker. ET35 gjorde susen. Kunne fått de med Nankang NS2 til 10K, betalte 4400,- ekstra for Dunlop Sport Maxx.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler deg på denne her Paulsen. Er på mitt fjerde felg-sett bare siden nyttår!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OEM er aldri feil :)

 

Holder selv en knapp på Helios felgene da de er noen av de peneste OEM felgene man kan få til VW.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er Savannah felgene ikke dumme heller hvis det var det dem hette!

 

Jeg har Nexen dekk på bilen min, aldri hørt om det før, men det ble nå så. Betalte 8100,- komplett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er Savannah felgene ikke dumme heller hvis det var det dem hette!

 

Jeg har Nexen dekk på bilen min, aldri hørt om det før, men det ble nå så. Betalte 8100,- komplett.

 

Har prøvd billigdekk før og det er ikke noe for meg for å si det sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt 4 hjulsett på golfen siden januar, og jeg er enig at det kan være vanskelig å få bestemt seg... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt 4 hjulsett på golfen siden januar, og jeg er enig at det kan være vanskelig å få bestemt seg... :D

 

Samme her, bortsett fra at jeg bare har hatt bilen siden februar. Fire sett på fire måneder, og jeg leter stadig etter noe nytt. Lurer på om det finnes en diagnose for slikt...? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil og fine felger:)

De Helios felgene var fine.

De kunne jeg hatt på Touranen:)

Menmen, blir noe lite dekk igjen da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.