Anbefalte innlegg

Sharif tar 6250 for RSi ferdig på felg, dim 215/55-16. 225/50-16 som jeg egentlig ville ha, hadde de ikke inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom jeg kan huske tar vi 1495,-pr RSi i 215/55-16

 

 

det blir 5980,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må også ha dekk nå, og etter en del ringing fikk jeg best pris på http://www.dekksentralen.no på randaberg

 

i 205/55-16 kosta

Michelin x-ice 1195,- pr stk = 4780,- ferdig på bilen

Continental Conti3 1265,- pr stk = 5060,-

Hakkapelitta RSI 1245,- pr stk = 4980,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke se at det svarer seg noe særlig, når conti3 koster 1200,- dekket...kontra 1265,- ferdig på bilen.........så må en som regel betale en eller annen sjappe til å legge dem på for seg....pleier ikke være gratis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, enkleste og greieste virker som å ta seg en tur til lokale dekkforhandleren her nede, som er rett bak Wheelie.

 

Anbefalte Blizzak dekk til tung FWD Audi gitt.

 

Bridgestone Blizzak WS-50 og Bridgestone Blizzak MZ-02

BlizzakWS50.jpgBlizzakMZ02.jpg

 

Eventuelt er det jo Nokian Hakkapelitta RSi som scorer bra i testen til motor da (linket foran i tråden).

NokianRSi.jpg

 

 

http://tempedekk.no/ er forhandleren da,

1000 lapp per hjul inkl alt for WS-50ene som han da anbefalte.

Men, MZ-02 ser "friskere" ut. Blizzak ble anbefalt da de holder seg myke også etter nedslitasje var svaret jeg fikk da jeg beskrev bilen og spurte om anbefalingen. Evt så er det jo Nokian dekk de har og, viktigste er at bilen er sikker på vinteren.

 

Eneste jeg er redd for er å bli offer for lagertømming.

Audien fortjener ikke grøfta (og jeg MÅ prøve å være forsiktig på glatta ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et par Contact3 som fulgte med bilen da jeg kjøpte den i vår. 195/55 R15.

 

Har veeeeldig lyst til å smette over sommer 17" på nye vinterdekk, men vurderer fremdeles fram og tilbake.

Kjører jeg på de jeg har så kan jeg jo kjøpe meg Caractere frontfanger med tåkelys..

 

Anyway.. Hos Dekkmann i trondheim så fikk jeg 35% som NAF medlem.. Men uansett kom Contact3 på 7700,-...

 

: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristoffer Holth

JAnyway.. Hos Dekkmann i trondheim så fikk jeg 35% som NAF medlem.. Men uansett kom Contact3 på 7700,-...

 

: eek :

 

perverst, når dekksentralen selger samme dekka for 5k i 205/55-16

 

jeg kjøpte selv x-ice fra michelin og betalte 4780,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmann er jo ikke rimligste forhandleren for å si det slik, men de pleier å stille med ok service da (som man kanskje ikke får alle steder).

 

Dessuten har VACN rabatter der...

 

Men, sammenlikenr RSi og Blizzak 50 dekket litt jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Dekkmann er jo ikke rimligste forhandleren for å si det slik, men de pleier å stille med ok service da (som man kanskje ikke får alle steder).

 

Dessuten har VACN rabatter der...

 

Men, sammenlikenr RSi og Blizzak 50 dekket litt jeg...

 

Kunne ikke wheelie selge deg dekk? Jeg fikk 195/65-15 conti contact 2 (piggfri) der i fjor til 3200 på felg. Det var før sesongen, altså nå. Når snøen kom steg prisen til 3600 ca. Andre forhandlere skulle ha 4000+. Møller var faktisk ikke de dyreste heller.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jess, 4stk Nokian RSi ifra Tempedekk i dag gitt!

Slo av en prat med onkelen til Vige også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

jess, 4stk Nokian RSi ifra Tempedekk i dag gitt!

Slo av en prat med onkelen til Vige også...

 

Og prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat montert 225/45-17 91Q Michelin X-Ice på bilen min.

Var så heldig å få teste dem i vinter på Golsfjellet, og ble skikkelig imponert!

Har kjørt mye på den forrige modellen som het Maxi-Ice, Conti Viking Contact 2 og 3 som vi har hatt på alle demobilene våre.

Kan generellt si at både Conti og Michelin har dekk som oppfører seg bra på VAG sine biler.

Har også prøvd Falken som jeg ble veldig positivt overrasket over.

Har veldig liten erfaring når det gjelder piggdekk, bortsett fra Lappi, Michelin og Trelleborg rallyhjul, men de er vel ikke akkurat noe godt alternativ på gata..... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Og prisen?

 

4600 vel... orket ikke prute, stakk bortom ES :D

Men trenger garasje for Audien i vinter :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.