Stavanger: Noen her med ac problemer?

Anbefalte innlegg

Luerer på om det er noen som mangler litt futt i kliman på bilen. Har utstyr for kontroll samt gass. Så hvis det er noen som ville hatt en kontroll så kan jeg få tatt dette med på neste møte. Hvis jeg er kommet meg hjem fra Dubai da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er tom for gass i mitt.. er spent på om det virker i det hele tatt men:) hvor mye tar du for jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar kun betalt for innkjøpspris av gassen så det vil si rundt 200-300kr for 1kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gamle systemer kan du ta? Aner ikke om klimaen i min '85 urquattro fungerer, men hadde vært greit med en sjekk og eventuell påfyll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jippi! Jeg trenger en liten skvett :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gamle systemer kan du ta? Aner ikke om klimaen i min '85 urquattro fungerer, men hadde vært greit med en sjekk og eventuell påfyll.
Er ikke helt sikker på om du har R12 eller R134a får se på annlegget ditt om det er spor av merking. Er ikke helt sikker på om vi har R12 på lager men skal sjekke opp (R12 ble forbutt i europa på 90 tallet), hvis vi ikke har og ac anlegget på på R12 så kan jeg vere behjelpelig med konvertering til R134a: smil : Dem er så å si like i trykk men bruker forskjellig type olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om du har R12 eller R134a får se på annlegget ditt om det er spor av merking. Er ikke helt sikker på om vi har R12 på lager men skal sjekke opp (R12 ble forbutt i europa på 90 tallet), hvis vi ikke har og ac anlegget på på R12 så kan jeg vere behjelpelig med konvertering til R134a: smil : Dem er så å si like i trykk men bruker forskjellig type olje.

 

Californiabil hvis det sier deg noe. Får lete etter noe merking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes vel en m"moderne" gass som kan erstatte R12 gassen? mener bestemt at en kompis av meg hadde noe som han kunne fyllle for meg som erstatning av r12 gass som funket like bra uten konvertering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes det.. men det blir billigere å bytte olja i kompressoren en å måtte fylle på erstatningsgassen.. Den koster nå en del mer en den normale for å si d slikt. Har nok sikkert den gassen liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo glimrende ut! Men når du skifter regreim, er det noen måte å ta av A/C-radiatoren på uten å tappe av gassen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter nå er du heldig.. Snakka med ein og du skal få R12 gratis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en 91 modell coupe quattro? Har du gassen den bruker.. Jeg kommer på lokallagstreffet så kan vi se om det blir noe påfyll.. spent på å se om ac virker i denne bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en 91 modell coupe quattro? Har du gassen den bruker.. Jeg kommer på lokallagstreffet så kan vi se om det blir noe påfyll.. spent på å se om ac virker i denne bilen:)

Har gass til deg også.. ingen problemer med det.. eneste jeg ikke får gjort er å vakumere da.... men jobben er ikke langt unna heldighvis da.

Eirik Øygarden Høres jo glimrende ut! Men når du skifter regreim, er det noen måte å ta av A/C-radiatoren på uten å tappe av gassen?

Vet ikke helt.. men skal nå tro det gå å løsne kondensatoren og forflytte den litt. muligens du må løsne litt på klammrene på røyrene.. Men kan ellers ver behjelpelig med å tappe av gassen på en tom beholder og ta den på igjen etter regbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bekrefter du gassing på en -97 A6 type C4 også??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten problem... har nokk av gass.. tar med meg ca 12kg gass. så nokk er det... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fulla opp eg og då :P 00 a6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo glimrende ut! Men når du skifter regreim, er det noen måte å ta av A/C-radiatoren på uten å tappe av gassen?

 

Når man bytter registerrem på en Audi V8 og tar av hele frontenløsner man bare kondensatoren og legger den forsiktig ned under motoren med en papplate oppå, så slipper man å åpne systemet.

 

Alle VAG frem til og med 1992 har R12-anlegg originalt, fra og med 1994 er det R134a på alle. Bilder av modellår 1993 kan være begge deler, da skiftet av gass ble gjort i løpet av modellåret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter nå er du heldig.. Snakka med ein og du skal få R12 gratis.

 

: smil :

Urquattroen står litt demontert for tiden, på Rennesøy, så greier ikke få den til Sandnes med det første desverre. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, mangler gass på min Audi V8(tror det er orginalt R12 gass på den), men der skal jeg bytte regreim om ca. 20000 km., om jeg ikke tar helt feil. Litt dumt å fylle på nå, for så å tappe av igjen om ikke så alt for lenge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært greit med en sjekk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det bare meg eller tar det ei stund å få fylt på denne gassen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om minutter for etterfylling...:) Gjør det ikke på samme metode som dem gjør på bilverksteder. Jeg går etter trykk og tempraturer slik en egentlig skal gjøre det. Er kjøleteknikker av yrke. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste herr Spangen/Leksikon (:), positivt ment!) sitt innlegg nå. Så jeg stiller jeg, om Trym har noe goståff til ett R12 anlegg! Flott tiltak Trym!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VI skal nå altids få liv i acn din skal du se Eirik. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. har du mulighet til å tappe av gass også? skal skifte ac kompressor

skal ha ny gass når jeg har fått montert ny ac kompressor..

 

 

mvh kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.