Feste kabler og ledninger i bil?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til å begynne med å legge opp kabler og ledninger i bilen min men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal ha dem fast. Finnes det noen form for klips med dobbelsidig teip eller annet lim slik at jeg slipper å sette skruer gjennom karosseriet? Håper på noen gode idèer iallefall. Kanskje bare en enkel måte og lage en festeanordning på?

 

Jeg nekter å bore skruene gjennom gulvet slik at dem kommer frem på undersiden av bilen:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får sanne stripsfeste med dobbelsidig teip som er heilt ok å bruke.. de sitte godt vist du gjer reint før du fester dei.. trur du får de på biltema og clas olsen;P enkelt å bruke, du festa berre stripsfesta oso bruka du små strips til å festa kabelen med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem dær fungerer fint. brukt dem noen ganger på endre ting enn bil og med skikkelig rengjøring først er dem knall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei! Takk gutter! Om noen vet om andre løsninger så si i fra!: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde bli cleant og bra :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde bli cleant og bra :D

 

Vil tro det. Kan ikke ha så mye rot rundt om kring. Så mange finurlige løsninger i biler rundt om i helga på ACR så jeg tror jeg skal legge litt innsats i å få det ryddig og pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Det mangler en ting ser jeg, prislisten. Ser egentlig ikke for meg at dette blir billig;)

 

Trur det er snakk om 30-40 kr for meteren eller noe.. Men kjenner du kanskje en elektriker så er det mulig du får dem billigere.. ;)

 

Edit: jeg får tak i strømpa som er min 4mm og max 11mm som et eksempel til 22,- + mva..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det er snakk om 30-40 kr for meteren eller noe.. Men kjenner du kanskje en elektriker så er det mulig du får dem billigere.. ;)

 

Trenger jo ikke så mange metre heller da så jeg går nok for slike da og de tidligere nevnte festene. Takker!: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ørjan e kan skaff sånn hylsa. hvis du finn ut kordan du skal ha så kan e sjekk pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på det Håkon sier. Bruk slike kabelstrømper og selvklebende holdere. Og kjøp for all del noe av brukandes kvalitet, ikke f.eks. Biltema. Vet ikke hvordan kvaliteten på Clas er, men HellermannTyton selger ikke drit. Bruker bare det på jobben. Blir et par meter kabel og et par strips i året kan du si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ørjan e kan skaff sånn hylsa. hvis du finn ut kordan du skal ha så kan e sjekk pris.

 

Du har pm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på det Håkon sier. Bruk slike kabelstrømper og selvklebende holdere. Og kjøp for all del noe av brukandes kvalitet, ikke f.eks. Biltema. Vet ikke hvordan kvaliteten på Clas er, men HellermannTyton selger ikke drit. Bruker bare det på jobben. Blir et par meter kabel og et par strips i året kan du si.

 

Ja jeg tror det blir slik strømpe og disse selvklebende holderene fra Clas Ohlson. Er sikkert godt nok. Holder ikke det så bytter jeg dem bare ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.