Oslo: Service på klimaanlegg kveld på Feiring bruk Torsdag 14/8 kl17.00

Anbefalte innlegg

Dårlig kjøling i AC/Klimaanlegget?

 

Som tittelen sier så vil de som sliter med dårlig kjøling og som trenger etterfylling av gass på klimaanlegget kunne få gjort dette Torsdag 14/8 på feiring bruk der vi plerier og møtes når det er noe utover de vanlige treffene. Er Bjørn-Erik som har fått igang dette. Klimaanlegget vil også bli trykktestet for og se etter eventuelle lekasjer. Prisen for det hele dersom anlegget er helt tom for gass er 1250.-

Om det kun er snakk om etterfylling vil man kun betale for den gassen som blir fyllt på. ER det større ting vil man kunne finne ut av dette denne dagen og få en pris på hva som må gjøres og eventuelt tiden det vil ta.

 

Er det noe så sleng inn spørsmålet i tråden her så tar Bjørn-Erik det videre med han som skal gjøre jobben.

Priser:

Kontroll kr. 250,-

Påfylling 1250,-

Han kan også fylle R12 for de som må ha/ønsker det.

Den koster 1600,-

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

juhu, jeg kommer for praten sin skyld. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter noe jævlig med firmabilen. En sprinter. Tar du deg av denne og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter noe jævlig med firmabilen. En sprinter. Tar du deg av denne og?

 

Den kan selfølgelig bli sjekket den også. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er dette, for oss som ikke har vært der? Jeg har en Passat som er heller varm og uggen nå på sommerdagene, så jeg kommer en tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er dette, for oss som ikke har vært der? Jeg har en Passat som er heller varm og uggen nå på sommerdagene, så jeg kommer en tur.

 

Ligger Nord for Oslo, Lørenskog.

Losbyveien 40, 1471 Lørenskog.

 

Følg E6 ut av Oslo og nordover, ta av på Karihaugen inn på RV120 retning Lillestrøm. Ta så tredje avkjørsel(husker ikke hva det står på skiltene her, men er ved Shell og McDonalds) Ta rett frem i første rundkjøringen. og bare følg denen veien til den butter (t-kryss) Ta så til venstre og følg denne veien(Losbyveien til den ikke går lengre da er du på Feiring bruk)

 

Håper dette hjalp.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger Nord for Oslo, Lørenskog.

Losbyveien 40, 1471 Lørenskog.

 

Følg E6 ut av Oslo og nordover, ta av på Karihaugen inn på RV120 retning Lillestrøm. Ta så tredje avkjørsel(husker ikke hva det står på skiltene her, men er ved Shell og McDonalds) Ta rett frem i første rundkjøringen. og bare følg denen veien til den butter (t-kryss) Ta så til venstre og følg denne veien(Losbyveien til den ikke går lengre da er du på Feiring bruk)

 

Håper dette hjalp.

 

: vinke :

 

Bare for å være litt vanskelig så er det ikke Losbyvein 40,(der er det bare kontorer) det er feiringveien. : vinke :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er vel klar over at en sånn operasjon tar omtrent 1time pr bil, det finnes vel få snarveier å ta når det gjelder klima-anlegg sjekk, og holder dere på fra 17-20 så blir det jo ikke så mange som får sjekket dette. Tenkte jeg måtte opplyse dere om dette sånn at det ikke reiser altfor mange skuffede personer fra treffet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er vel klar over at en sånn operasjon tar omtrent 1time pr bil, det finnes vel få snarveier å ta når det gjelder klima-anlegg sjekk, og holder dere på fra 17-20 så blir det jo ikke så mange som får sjekket dette. Tenkte jeg måtte opplyse dere om dette sånn at det ikke reiser altfor mange skuffede personer fra treffet. :)

 

Han som gjør dette har med seg i hvertfall 2 om ikke 3 sett med det han trenger så han kan jobbe på flere biler av gangen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil svært gjerne gjøre dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er vel klar over at en sånn operasjon tar omtrent 1time pr bil, det finnes vel få snarveier å ta når det gjelder klima-anlegg sjekk, og holder dere på fra 17-20 så blir det jo ikke så mange som får sjekket dette. Tenkte jeg måtte opplyse dere om dette sånn at det ikke reiser altfor mange skuffede personer fra treffet. :)

 

Det kan ta opp mot en 1 time, hvis du slipper ut resterende gass for så å fylle på ny.

 

Det som vil bli gjort på Onsdags kveld er en trykktesting / temperaturtesting, og evt etterfylling av gass, hvis det ikke er noe spesielt så klarer han 2 til 3 biler pr. time.

 

Skulle det være behov for større eller mindre reprasjoner så kan det også avtales på onsdags kvelden. eks

komressorbytte e.l

 

Det hadde vært fint om jeg kunne få en tilbake melding på ca hvor mage biler som kommer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil svært gjerne gjøre dette!

 

Bare å møte opp på Onsdag kl 1700 : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å møte opp på Onsdag kl 1700 : vinke :

 

Flott! Da rekker jeg kanskje også middag med jobben kl 19.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer for å få testet min også : ja : Veldig bra tiltak dette!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten påminnelse til alle som trenger en service på klimaanlegget.

 

Det er bare å møte opp: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer selv om klimaen min er isende kald. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var knall bra. Fikk fikset 2 biler selv og fikk påvist hva som var problemet på den tredje. Var vell tilsammen 10 eller 11 stk som fikk tatt en liten service eller påvist hva som var feil på anlegget sitt.

Brukte knapt 20-30 minutter på hver bil med trykktest, etterfylling og temperaturtest.

Kjempe bra tiltak Bjørn Erik: rock :

 

For de av dere som ikke rakk dette. DET blir en ny runde etter ferien

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, kjempebra. Fikk påvist feilen på Passaten vår også, er en STOR lekkasje i en slange, så nå blir det å få handlet litt deler og få byttet de, så kan jeg få fylt på gass. Helt glimrende å få gjort dette slik på kvelden, så slipper man å levere bil på verksted og styre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er vel klar over at en sånn operasjon tar omtrent 1time pr bil, det finnes vel få snarveier å ta når det gjelder klima-anlegg sjekk, og holder dere på fra 17-20 så blir det jo ikke så mange som får sjekket dette. Tenkte jeg måtte opplyse dere om dette sånn at det ikke reiser altfor mange skuffede personer fra treffet. :)

 

nå ble det fylt på gass på 3 biler og hele 8 ble sjekket. så kanskje du tar deg en tur neste gang også. så kanskje vi klarer å kvise inn deg på en time : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var veldig bra tiltak ja : ja : Vi var flere som fikk kontrollert at AC'n fungerte som den skulle, og som bl.a. Ørjan og Lars Olav fant ut, var det ikke bare noe galt, men nøyaktig hvor feilen var ble også påvist ;) Det gjør det enkelt å utbedre feilen og få etterfylt gas til en billig penge senere :D

 

11 biler på underkant av 4 timer med særdeles lite ventetid for hver enkelt var absolutt ikke galt : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra å høre at alle ble fornøyde. : smil :

 

Og ja, det blir en ny kveld etter ferien. : vinke :

Skal se litt hva vi får til, hvis alt går etter planen blir det lagt til litt "ekstra service" på den kvelden. : eek :

 

Hvem/hva/hvor og når : klø :kommer vi tilbake til. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peiling hva prisen blir på en sjekk i første omgang? Litt usikker på om det er lekkasje, eller en sensor som tuller med meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peiling hva prisen blir på en sjekk i første omgang? Litt usikker på om det er lekkasje, eller en sensor som tuller med meg :P

 

Vi som bare fikk en sjekk av systemet sist betalte vell 250.- om jeg ikke husker helt feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som Ørjan sier

250,- for sjekk av anlegget evt. påvisning hvor feilen er

1250 ,- for full oppfylling. (betaler for hvor mye gass du fyller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.