Lønn på handverkere i bodø.

Anbefalte innlegg

Siden dette er et aktuelt tema stortsett hele åre lurte jeg på hva folket ligger på.

 

Som elektriker som har hatt fagbrev snart 2 år ligger jeg på 169,- i servicebil kjøring +10,- i bonus ved fakturering av nok timer til kunder.

og da dekker arbeidsgiver forsikring og slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dårligt betalt det. trudde ikke lønna var noe dårligere i bodø enn andre plasser i landet ,matvarer og andre ting koster jo like mye der som på sør og østlandet riktignok så er det vel noe billigere med bolig eller? her nede har jo boligprisene vært helt sinnsyke.

 

I Stavanger ligger eletrikerene fra 200-230kr t vertfall de eg har snakka med og jobber sammen med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dem har forhandlinger lokalt nå, så håper dem vil forandre på dem litt. og nei boligprisen her ekke no billigere enn resten av landet. har vurdert å flytte sørover etter den lønna jeg har hørt om sørpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er elektrikerlærling og ligger for øyeblikket på 68,17. Som nyutdannet montør uten personlige tilegg i mitt firma har man 150,50 i timen, med vårens sentrale oppgjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt sett får de fleste grupper bedre betalt på østlandet. Hvorfor? Si det.. er ikke akkurat billig å bo her i byen heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

patrick hvilket firma jobber du hos? synes jeg har sett bilen din hos elektro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dårligt betalt det. trudde ikke lønna var noe dårligere i bodø enn andre plasser i landet ,matvarer og andre ting koster jo like mye der som på sør og østlandet riktignok så er det vel noe billigere med bolig eller? her nede har jo boligprisene vært helt sinnsyke.

 

I Stavanger ligger eletrikerene fra 200-230kr t vertfall de eg har snakka med og jobber sammen med

 

Har man som elektriker 200-230kr timen så er det meget bra... Da har du nesten kommet på nivået til ingeniøren med endel års praksis i tillegg. Og da har han/hun godt betalt!!

Bolig/leilighet er absolutt ikke billig her i Bodø. Ønsker selv å bygge nytt hus. Med en tomtepris fom 1.5mill for 450m2 så venter jeg litt enda..

 

Stein-Erik: Du kommer ikke til å tjene så mye på å flytte. Da hadde jeg heller vurdert mer skolegang. Bodø trenger elektroingeniører...:) Min erfaring tilsier at du ligger på mange sine nivå etter fagbrev.

Man må i tillegg legge til f.eks "fri" bil,mobiltelefon,internett,rabatt på rekvisita ect. Alt dette koster mye pr.mnd skulle man ha betalt alt dette selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.