AW-Racing krasj på Gatebil

Anbefalte innlegg

Ehh, jo, man kan faktisk kjøre vannvittig mye fortere selv om man ikke klarer å kjøre forbi på slettene.

 

Mr understell... Der var du ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje greit ¨å si sorry etter en slik smekk å? Ikke bare gå med hodet hevet å ikke late som noenting har skjedd.

Leit at slik skjer. Men det var en rett strekke å du plantet din bil inn i s2en. Ikke motsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje greit ¨å si sorry etter en slik smekk å? Ikke bare gå med hodet hevet å ikke late som noenting har skjedd.

Leit at slik skjer. Men det var en rett strekke å du plantet din bil inn i s2en. Ikke motsatt.

 

Hvis S2'n prøvde å passere så var det vel ikke 80q'n sin feil ?

Da var det vel strengt talt S2'n som kjørte i 80q'n !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, var ikke sånn jeg så det fra vinkelen jeg sto i men. Alle biler har plikt til å slippe fram de som er raskere en seg ,å blinke inn til siden, Går man fra side til side selv på en rett strekke der det SKAL være rom for forbikjøring uten å titte i speilet blir man nok ikke populær i lengden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, var ikke sånn jeg så det fra vinkelen jeg sto i men. Alle biler har plikt til å slippe fram de som er raskere en seg ,å blinke inn til siden, Går man fra side til side selv på en rett strekke der det SKAL være rom for forbikjøring uten å titte i speilet blir man nok ikke populær i lengden.

 

Tror 99% av dem som sladder har mer enn nok med å styre bil og holde seg på veien, hvis dem ikke i tilegg skal ta hensyn til traffik bak seg som skal kjøre forbi.....

I teorien hadde det vært fint, men tviler på at dette går i prakis..

 

Dette er vel strengt talt ikke noe annet enn almennkunnskap !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, var ikke sånn jeg så det fra vinkelen jeg sto i men. Alle biler har plikt til å slippe fram de som er raskere en seg ,å blinke inn til siden, Går man fra side til side selv på en rett strekke der det SKAL være rom for forbikjøring uten å titte i speilet blir man nok ikke populær i lengden.

 

det skal sies at smellen skjedde i utgangen av svingen inn på deporaka...

Og hvis dere ser etter på bilde, så ser dere sporet til 80n, og det viser veldig godt at den ligger i sladd på dette bilde, og på tur inn i kontra...uansett, så så han som var bak at bilen lå i sladd, å da burde man vite at det normalt kommer til å komme en kontra, altså det blir enda mindre plass på insiden.

om det ble utgitt noe unskyldinger fra partene skal jeg ikke uttale med noe om, men skjedd er skjedd, å såvidt jeg veit så er bilene løpsklare igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gatebil burde kanskje få flaggvaktene til å bruke flagg om det blir for ille... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ligger s2en å trykker i 2 runder å eneste sted å komme forbi er langsletten trudde jeg det var ganske logisk å IKKE ligge brei der de raskere endelig kan komme forbi??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ligger s2en å trykker i 2 runder å eneste sted å komme forbi er langsletten trudde jeg det var ganske logisk å IKKE ligge brei der de raskere endelig kan komme forbi??

 

Det er sant og jeg er enig med det du sier, men så lenge bil foran ikke gjør noe som helst tegn til å slippe forbi kjører man forbi på eget ansvar. Så enkelt er det..Dersom noen skal ha ansvaret, er det heller flaggvaktene som ikke gjør jobben sin, de fleste banetreff med respekt for seg selv har flagg for å slippe forbi raskere bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant og jeg er enig med det du sier, men så lenge bil foran ikke gjør noe som helst tegn til å slippe forbi kjører man forbi på eget ansvar. Så enkelt er det..Dersom noen skal ha ansvaret, er det heller flaggvaktene som ikke gjør jobben sin, de fleste banetreff med respekt for seg selv har flagg for å slippe forbi raskere bil.

 

Man kjører forbi på eget ansvar, men sjafører som kjører over hele banen HELE tiden bør bruke noen små hjerneceller og slippe folk forbi på enkelte plasser på banen. Ligge bak driftere runde etter runde etter runde er utrolig irriterende: bråk :: bråk :!

Og jeg skjønner godt Eivind gjerne vil komme forbi etter å ha ligget etter AW og lunket i to runder.....

Det finnes egne heat for folk som bruker hele bredden av banen hele tiden....

 

Men det er og blir en risikosport å kjøre med masse gærninger på bane, så sålenge ingen personer ble skadet så er vel dette en race accident.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det ikke ganske godt forklart i reglene at de som kommer bakfra har vikeplikt da? Akkurat som i slalombakken....

har dog veldig stor forståelse for problematikken med å komme seg forbi... utrolig kjedelig for begge parter..

men hver enkelt tok vel sitt ansvar og fikser opp sin egen bil vil jeg tro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ligger s2en å trykker i 2 runder å eneste sted å komme forbi er langsletten trudde jeg det var ganske logisk å IKKE ligge brei der de raskere endelig kan komme forbi??

 

den dagen jeg ser en quattro ligge breit nedover langslettene da begynner jeg å lure. Problemet til S2'en var vel at han ikke hadde nok motor til å klemme seg forbi på slettene og begynte en forbikjøring i svingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme pokker hvem som sladda å hvem som hadde sprekest bil vel?

 

er nå engang sånn at kommer man bakfra har man "vikeplikt" å det jo også sånn at man skal slippe forbi "raskere" biler!

om en bil prøver å kjøre forbi så kan det jo ikke være en treigere bil??? jeg har aldri kommet forbi noen ved å kljøre saktere!!

 

jeg stemmer for skyld deling å må gjenta det jeg sa tidligere i tråden : SÅNT SKJER; KOMMER ALLTID TIL Å SKJE Å HAR ALLTID SKJEDD!!!

 

er ikke like lett å holde hodet kaldt på bane, å beregne alle faktorer som man ville gjort på gata

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det jo slik da at noen er raskest i svingene, men kansje ikke så raske på slettene...

 

Uansett litt spesielt å diskutere en spesiell hendelse på forumet vel???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som kjem bak har vikeplikt, det er regelen. Face it!

 

Den som bryt reglane har ansvaret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som kjem bak har vikeplikt, det er regelen. Face it!

 

Den som bryt reglane har ansvaret!

 

ja er det virkelig slik uansett?? snakker nå ikke spesiellt om dette tilfellet, men sånn generelt.

 

sett at du legger deg ut på banen for å passere en bil, når du er på siden av den skifter den plutsenlig spor og treffer deg. Er det du som kjører fordi som har skylda da?

 

langs veien ville det jo vært den som skifta fil som ville fått skylda...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kjører forbi på eget ansvar, men sjafører som kjører over hele banen HELE tiden bør bruke noen små hjerneceller og slippe folk forbi på enkelte plasser på banen. Ligge bak driftere runde etter runde etter runde er utrolig irriterende: bråk :: bråk :!

Og jeg skjønner godt Eivind gjerne vil komme forbi etter å ha ligget etter AW og lunket i to runder.....

Det finnes egne heat for folk som bruker hele bredden av banen hele tiden....

 

Men det er og blir en risikosport å kjøre med masse gærninger på bane, så sålenge ingen personer ble skadet så er vel dette en race accident.........

 

Jeg er som sagt helt med på det du sier, og de fleste inklusive meg har vel opplevd dette, men så lenge det er gatebiltreff hvor hvem som helst kan delta vil det alltid være 'bajaser' å finne på banen. Når enkelte da ikke har vett til å slippe forbi, må som sagt flaggvaktene gjøre jobben sin og varsle slike om at de må la folk få passere, noe de tydeligvis ikke kan ha gjort hvis S2en hadde vært bak i 2 runder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror 99% av dem som sladder har mer enn nok med å styre bil og holde seg på veien, hvis dem ikke i tilegg skal ta hensyn til traffik bak seg som skal kjøre forbi.....

I teorien hadde det vært fint, men tviler på at dette går i prakis..

 

Dette er vel strengt talt ikke noe annet enn almennkunnskap !

 

Da bør de vel strengt tatt ikke være på banen i utgangspunktet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at på bana så kjører man på eget ansvar? skjer det no så er det eieren av bilen som må reparere det uansett og forsikringer gjelder ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt skjer. Kanskje dumt å ikke slippe forbi etter et par runder, men tipper at han har mer enn nok med å ratte 80'n om han ikke skal kikke i speilene hele tida. Og prøver man en slik forbikjøring, så må man ta med i regnestykket at ulykker kan skje.

 

Vil nå påstå dette er skylddeling så god som noen.. og det synes kanskje førerne seg imellom også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt skjer. Kanskje dumt å ikke slippe forbi etter et par runder, men tipper at han har mer enn nok med å ratte 80'n om han ikke skal kikke i speilene hele tida. Og prøver man en slik forbikjøring, så må man ta med i regnestykket at ulykker kan skje.

 

Vil nå påstå dette er skylddeling så god som noen.. og det synes kanskje førerne seg imellom også?

 

 

Har som regel nok med å ratte ja når en ligger med sladd men ser jo rundt meg og bak meg før jeg legger opp til sladd rundt en sving. kan være med på skylddeling jeg siden jeg ikke slapp han forbi. men det var han som kom bak mens jeg sladda. følte ikke akkurat at han lå å skøyv meg 2 runder heller. var andre som var mere intense og viste at de ville forbi som jeg slapp forbi. at jeg skal ha all skyld og ikke sier unskyld og later som ingenting er skjedd synes jeg blir feil da jeg ikke følte så veldig stor skyld etter at det smalt.

 

har gjort i stand bilene igjen hver for oss og det synes jeg er mest riktig også når det gjelder banekjøring.

Reiser jo på treff får å kjøre, ha det moro og kose meg og er ikke ute etter noe uvennskap med noen av de andre som kjører, selv om en kan komme borti hverandre utpå der. blir ikke mye koseli å være på treff en hel helg da.

 

folk har forskjellige meninger om denne saken og det kommer de også alltid til å ha. kjørestilen min kommer i hvertfall ikke til å endre seg mye av denne diskusjonen her men kan nok være snilllere med å slippe forbi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er det virkelig slik uansett?? snakker nå ikke spesiellt om dette tilfellet, men sånn generelt.

 

sett at du legger deg ut på banen for å passere en bil, når du er på siden av den skifter den plutsenlig spor og treffer deg. Er det du som kjører fordi som har skylda da?

 

langs veien ville det jo vært den som skifta fil som ville fått skylda...

Reglane seier at den bak har ansvaret, det er mange nyanser av svart, men det er da slik reglane for banekjøring er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik kjøring er grunnen til at Gatebil kommer til å få en alvorlig ulykke snart. Er jo bare et tidsspørsmål før det går galt. Makan til idioti!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.