AW-Racing krasj på Gatebil

Anbefalte innlegg

Men folk kan da kjøre aktivt uten at liv skal gå tapt , Det har vel mer om opplegget/planlegginga til gatebil å gjøre.... , mye biler som fører til kø kjøring er sellfølgelig ikke bra.

Mindre biler utpå samtidig ville nok hjulpet....., men det fører til misnøye da det blir mer venting osv...

 

Som Alm sa selv , så ble han oppfordra til å kjøre aktivt av gatebil..... , så da gjør han det :D

Men med gulflagg/bil burde det nok gå opp et lys... ;)

 

skal være enig i at jeg kunne spart meg for den sladden der rescue bilen sto:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på banetreff og synes kjøringa ser helt gal ut. : vinke :

;)

 

Hehe har hørt verre enn det der:)

jeg kjenner det i hvertfall på meg selv med en gang om sjåføren jeg setter meg på med veit hva han driver med eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe har hørt verre enn det der:)

jeg kjenner det i hvertfall på meg selv med en gang om sjåføren jeg setter meg på med veit hva han driver med eller ikke.

 

He,he. Det håper jeg da. ;) Selv om jeg var skeptisk til en rød 2'er med vr6 for noen år siden når jeg lå bak den så har det endret seg ganske greit etter å ha sett litt mer.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he. Det håper jeg da. ;) Selv om jeg var skeptisk til en rød 2'er med vr6 for noen år siden når jeg lå bak den så har det endret seg ganske greit etter å ha sett litt mer.. : rock :

 

Har ofte lett får å bli mer ukontrollert kjøring når du har så lite hester i bil til å leke deg at en må bruke g krefter og vekta på bil får å få oppstell:) men kjørte i fra mange med den som hadde dobbelt så mye hester som meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...aldri har vært på et banetreff til å sitte på en tur for å høre hvor galskap det egentli er.

 

Går ut ifra at den var mynta på meg da jeg er den eneste som har nevnt noe om å ikke ha vært på banetreff såvidt jeg kan se. Så da må jeg få rette opp i misforståelsen, for jeg har ikkeno i mot sånn kjøring. Morro å se på og garantert enda mer morro å sitte på eller kjøre. Og jeg sitter mer enn gjerne på med deg en gang om anledningen kommer engang:D

 

Det jeg reagerte på var det en nevnte om at flaggregler ikke blir overholdt. Noe som ikke burde være så vanskelig. Og skal man sladde rundt mens andre kjører på tid på banen må man regne med å måtte slappe av litt innimellom så folk kan komme forbi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut ifra at den var mynta på meg da jeg er den eneste som har nevnt noe om å ikke ha vært på banetreff såvidt jeg kan se. Så da må jeg få rette opp i misforståelsen, for jeg har ikkeno i mot sånn kjøring. Morro å se på og garantert enda mer morro å sitte på eller kjøre. Og jeg sitter mer enn gjerne på med deg en gang om anledningen kommer engang:D

 

Det jeg reagerte på var det en nevnte om at flaggregler ikke blir overholdt. Noe som ikke burde være så vanskelig. Og skal man sladde rundt mens andre kjører på tid på banen må man regne med å måtte slappe av litt innimellom så folk kan komme forbi.

 

 

slapp forbi meg flere av disse andre værstinga men følte ikke at han presset på noe særlig i forhold til de andre. men han lå vel på litt avstand og ladet til å ta meg skikkeli på langsletta der da sikkert:)

kjedli når det skjer sånne ting men må vel regne med det en gang i blant. var vel noen som var mere uheldig bortpå der enn oss:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når denne tråden først ligger under mediaforum, ingen som har noe bilder/filmer a? blitza mye i kameraer rundt i alle svinga men var kanskje ikke så mange fra forumet som var der med kamera?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være enig i at jeg kunne spart meg for den sladden der rescue bilen sto:)

 

Alle blir da litt ivrige :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slapp forbi meg flere av disse andre værstinga men følte ikke at han presset på noe særlig i forhold til de andre. men han lå vel på litt avstand og ladet til å ta meg skikkeli på langsletta der da sikkert:)

kjedli når det skjer sånne ting men må vel regne med det en gang i blant. var vel noen som var mere uheldig bortpå der enn oss:)

 

Ja alltid kjekkt med litt rennafart :D Synd at det skulle skje, men som du sier så må man bare regne med det når man er utpå. Hvem som har skyld i den kollisjonen der legger jeg meg i alle fall ikke borti da jeg ikke var der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama satt med øya igjen i de fleste svinga:)

IMGP11191foru.jpg

får fort opp igjen farta med quattro:)

IMGP11261foru.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da no alvorlig til diskusjon her da:) Hvis man regner ut hvor mange biler det er på banen en hel helg eller ett år og sammenligner med hvor mange som er borti hverandre, så tror jeg nok det ikke er så galskap som noen skal ha det til. Kjøring på eget ansvar;)

 

Han hadde sikkert ikke sladdet rundt den svingen der rescuebilen sto heller hvis det hadde vært gulflagg ute. Man sitter da ikke og ser etter alt mulig når man kjører, jeg selv ser "kun" etter flaggvaktene/flagg for og se hva som skjer forran meg på banen.

 

Nei gutta, gi gass! Det er vel derfor vi er for å se på:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være enig i at jeg kunne spart meg for den sladden der rescue bilen sto:)

Jeg skal ikke preke så mye frem og tilbake.. Det var denne kommentaren jeg håpte på skulle komme, for samme hvor mye kontroll en har, så er det i slike situasjoner en bør ha hodet på rett sted og ta det litt med ro..

Og som sagt, du innser at den var kanskje litt i ivrigste laget(man overdriver da ikke, hehe), så da er det ikke du som blir filmet i en slik episode på neste treff.. ;) ?

 

For om du ser på filmen noen ganger, så vil det vel kanskje til og med være bittelitt feil å påstå at det er 100% kontroll der? Det er vått, du klarer ikke engang holde bilen inne på asfalten, altså blir det forandring i friksjon og oppførsel på bil.. Jeg tenker vi stikker og kjøper oss et flax-lodd og håper på like mye flaks der, for dette skal ikke tilegnes 100% kontroll fra sjåføren, etter mitt syn å bedømme. og jeg tror faktisk ikke det er mange som vil påstå hardnakket noe annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke preke så mye frem og tilbake.. Det var denne kommentaren jeg håpte på skulle komme, for samme hvor mye kontroll en har, så er det i slike situasjoner en bør ha hodet på rett sted og ta det litt med ro..

Og som sagt, du innser at den var kanskje litt i ivrigste laget(man overdriver da ikke, hehe), så da er det ikke du som blir filmet i en slik episode på neste treff.. ;) ?

 

For om du ser på filmen noen ganger, så vil det vel kanskje til og med være bittelitt feil å påstå at det er 100% kontroll der? Det er vått, du klarer ikke engang holde bilen inne på asfalten, altså blir det forandring i friksjon og oppførsel på bil.. Jeg tenker vi stikker og kjøper oss et flax-lodd og håper på like mye flaks der, for dette skal ikke tilegnes 100% kontroll fra sjåføren, etter mitt syn å bedømme. og jeg tror faktisk ikke det er mange som vil påstå hardnakket noe annet..

 

kjørte med sladd utom sanda der flere runder på rad og tok fint igjen kontran hver gang. mener selv jeg hadde full kontroll og blir ikke skremt fordi om bakhjula er litt utafor asfalten. satt faktisk med en hånd på rattet og tommel opp i ruta til flere som sto og tok bilde mens jeg hadde sladd utom sanda der og utpå asfalten igjen, hadde nok ikke gjort det i en mistet kontrollen situasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da no alvorlig til diskusjon her da:) Hvis man regner ut hvor mange biler det er på banen en hel helg eller ett år og sammenligner med hvor mange som er borti hverandre, så tror jeg nok det ikke er så galskap som noen skal ha det til. Kjøring på eget ansvar;)

 

Han hadde sikkert ikke sladdet rundt den svingen der rescuebilen sto heller hvis det hadde vært gulflagg ute. Man sitter da ikke og ser etter alt mulig når man kjører, jeg selv ser "kun" etter flaggvaktene/flagg for og se hva som skjer forran meg på banen.

 

Nei gutta, gi gass! Det er vel derfor vi er for å se på:D

 

tror nok den prosenten er veldig lav ja i forhold til antall biler som kjører:) Prøver å få brukt all de hestene jeg har å kunne nesten trengt enda mer av og til på tørr asfalt i hvertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var heller ikke noe gulflagg ute der.

 

..det sier litt om hvor mye du følger med. Jeg var en av de som stod i svingen og måtte dukke på grunn av all grusen du spant opp hver runde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..det sier litt om hvor mye du følger med. Jeg var en av de som stod i svingen og måtte dukke på grunn av all grusen du spant opp hver runde.

 

Kunne du ikke flyttet deg da: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..det sier litt om hvor mye du følger med. Jeg var en av de som stod i svingen og måtte dukke på grunn av all grusen du spant opp hver runde.

 

Var det gulflagg eller ikke? Og som sagt det er jo bare og flytte seg:p

 

Nei Kennteh, har bare sett diskusjon om kjøringa di inne her, så tror bare de fleste er litt misunnelig for at du har heftig banebil og ikke dem;) Hadde kjøringa di vært så ille som det høres ut som her så hadde du nok fått kjeft fra høyere hold (gatebil), og det kan jeg vedde en tier på at du ikke har fått:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det gulflagg eller ikke? Og som sagt det er jo bare og flytte seg:p

 

Nei Kennteh, har bare sett diskusjon om kjøringa di inne her, så tror bare de fleste er litt misunnelig for at du har heftig banebil og ikke dem;) Hadde kjøringa di vært så ille som det høres ut som her så hadde du nok fått kjeft fra høyere hold (gatebil), og det kan jeg vedde en tier på at du ikke har fått:)

 

Dårlig med klager fra gatebil som jeg har fått med meg:)

er vel ikke noe nytt at det er misunnelse ute å går men samme hvor mye klager og diskusjoner det er om kjøringa mi så kan jeg garantere at det IKKE kommer til å bli noe mildere kjøring fra min side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med klager fra gatebil som jeg har fått med meg:)

er vel ikke noe nytt at det er misunnelse ute å går men samme hvor mye klager og diskusjoner det er om kjøringa mi så kan jeg garantere at det IKKE kommer til å bli noe mildere kjøring fra min side.

 

Det er godt og høre, gi gass:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt en spennende diskusjon dette og jeg må si at mye fornuftig blir sagt, og noe litt mindre fornuftig kommer vel også fram i dagen skal èn være ærlig...

 

Det som er ett problem på de fleste banekjøringer, og SPESIELT GATEBIL er fornuftig kjøring under gulflagg, og andre race accidents. Har ikke tall på hvor mange ganger folk lader som gale rundt en sving og forbi stakkars redningsbiler osv som prøver å rydde ting av banen. Flaggvakter følger IKKE med (særlig GATEBIL) og folk ser ut til å ignorere flagg... Det var en god kommentar av deg Kenneth at du nok skulle droppet den sladden forbi rescuebilen og det er jeg enig i, uansett hvor god kontroll man har. Det kan alltid skje noe, både mekanisk og "uflaks" som fører til tap av kontroll av bilen.

Jeg må også berømme kjøringa di Kenneth, det er underholddende og bra med innsats!

 

Det eneste jeg vil fram til er at selv om flaggvakter er sløve, det er gulflagg eller ikke, hvis biler, personer eller andre ting befinner seg i veibanen så må folk ROE ned i den seksjonen av banen!! Ting kan (og vil) skje og hvis man plutselig kolliderer med en person som står ved banen og jobber eller en bil, så kommer noen til å sove dårlig en stund fremmover.

 

Kjører selv en del på bane og hornene kommer fort i panna! :evil: Ved gulflagg så roer jeg ned og kjører i allefall rolig der den aktuelle hendelsen har skjedd. Er resten av banen klar, ja da kan vel ikke jeg heller nekte for at høyrefoten er litt aktiv på resten av banen, så lenge jeg har god oversikt....

 

Ingen er perfekte, men vern om dine medtrafikkanter (medgærningsjaførerpåbane)

 

Og jeg må si at jeg har kjørt daglig i over en måned i USA nå, og det er MYE farligere enn 1000 runder på Rudskogen/Våler med oss gærninger utpå!

 

GI GASS!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke noe nytt at det er misunnelse ute å går men samme hvor mye klager og diskusjoner det er om kjøringa mi så kan jeg garantere at det IKKE kommer til å bli noe mildere kjøring fra min side.

 

Det var gutten sin det!

 

Så lenge du tar hensyn rundt "hendelser" på banen der det krever litt oppmerksomhet så skulle det vel gå bra at du ligger så godt som 90 grader og svir dekk rundt bana! Hold stilen din du!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte med sladd utom sanda der flere runder på rad og tok fint igjen kontran hver gang. mener selv jeg hadde full kontroll og blir ikke skremt fordi om bakhjula er litt utafor asfalten. satt faktisk med en hånd på rattet og tommel opp i ruta til flere som sto og tok bilde mens jeg hadde sladd utom sanda der og utpå asfalten igjen, hadde nok ikke gjort det i en mistet kontrollen situasjon.

 

Var jammen bra du hadde 4-hjulstrækk da...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var gutten sin det!

 

Så lenge du tar hensyn rundt "hendelser" på banen der det krever litt oppmerksomhet så skulle det vel gå bra at du ligger så godt som 90 grader og svir dekk rundt bana! Hold stilen din du!: smil :

 

 

Kommer til å gjøre det ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jammen bra du hadde 4-hjulstrækk da...: smil :

 

hehe ja hadde flaks med den. bruker fort litt mere plass når en drifter 4 hjulstrekk så hender bakhjula er litt utafor asfalt kanten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke noe nytt at det er misunnelse ute å går

 

Hvorfor sier nesten alle som blir kritisert dette? Selv de med grisefæl styling sier at det er "misunnelse" ute å går. Tviler på at Marius er så veldig misunnelig på deg fordi bilen din er så utrolig "værst".

 

 

Og noe klager fra Gatebil tror jeg du skal se lenge etter, og det skyldes nok ikke at du trekker 16.000 mennesker til gatebil. Kalles vel heller for dårlig gjennomføring, dårlig tilrettelegging for tilskuernes sikkerhet. Gatebil er og forblir useriøst.

 

(kan vel legge til at det ikke finnes noe misunnelse i dette innlegget, men du får tolke det som du selv vill.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.