slutte med svamp, hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med min Meguiars vaskehanske hvertfall. Fins på bilxtra feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Meguiars vaskehanske hvertfall. Fins på bilxtra feks.

 

X 2 : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Meguiars vaskehanske hvertfall. Fins på bilxtra feks.

 

Hvilken er dette? Noen link?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Meguiars Chennelle hanske.. Den som ser ut som en saud.. Det er vell den beste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ketil, ikke heng meg for dette( :P):

jeg liker ikke Chenille-mitten, da den ikke holder på skummet (så lenge man ikke bruker foam gun/cannon). Da er Ulti-mitt mye bedre etter min smak. Megs sin er også veldig god ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg går for den da;)

tror du det er lenge til dere får inn 4 ¾” Flexible Backing Plate?

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=68

 

De er vel inne om 1 ukes tid. :)

 

Ketil, ikke heng meg for dette( :P):

jeg liker ikke Chenille-mitten, da den ikke holder på skummet (så lenge man ikke bruker foam gun/cannon). Da er Ulti-mitt mye bedre etter min smak. Megs sin er også veldig god ;)

 

Shoot! Hehe, vær sin smak :D Vil du ha noe som holder skummet evig, så kjøp swissvax waschpudel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har lest samme review som meg på DB ang. Ulti-Mit? Jeg ble brått usikker, gitt... :P

Spørs om jeg må prøve en slik du sier da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden her...

 

Var på Torshov i dag for å kjøpe meg Hammerite og da så jeg de hadde Turtle vaskehansker hengende der.

Noen som har erfaringer med disse ? Eller bør jeg velge meg en dyrere type....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker den grønne turtlewax saken. har ikke prøvd noe annet da jeg er fornøyd med denne. kan jo hende jeg er inhabil siden jeg ikke har noe å sammenligne med da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg bare skal prøve en sånn en da. Sikkert bedre enn svamp uansett : rolleyes

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det nok. Ser jo helt ok ut...

Sheepskin Washmitt og Washpudel er uansett noe av de bedre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverger til Swissvax washpudel... Den er helt rå med tanke på skumming og å arbeide med! Har selv 3stk liggende. En hjemme, en på jobb (i tilfelle jeg plutselig vil vaske bil ;) ) og en i reserve.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der. Det eneste negative med den, er at det er litt lett å miste den.. Hehe:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker mg sin og må si meg fornøyd :) grei å jobbe med men føler den sklir av hånda når den er full av vann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der. Det eneste negative med den, er at det er litt lett å miste den.. Hehe:P

 

Derfor en i reserve... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sverget til svamp i mange år, men etter og ha lest litt her på forumet kjøpte jeg i går en turtle hanske på bilxtra.den virker veldig bra!

genialt med vaske hanske, du får med deg mye mer vann når du vasker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte også en Turtlehanske, men ble ikke veldig overbevist. Synes den ble veldig tung og uhåndterlig (tenker på å komme innved dørhåndtak og andre mindre steder). Og den skummet lite / ingenting.

 

Mulig Meguiars eller den swisswax hansken er bedre i så måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte også en Turtlehanske, men ble ikke veldig overbevist. Synes den ble veldig tung og uhåndterlig (tenker på å komme innved dørhåndtak og andre mindre steder). Og den skummet lite / ingenting.

 

Mulig Meguiars eller den swisswax hansken er bedre i så måte.

 

Forøvrig helt enig med deg at den er tung, men den hoder en del på vannet.

Hva slags såpe brukte du siden det skummet lite?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig lite fornøyd med waschpudel. Når det først kommer dritt på den, får du det ikke vekk igjen. "Fyllet" inni blir for mykt og legger seg på én side inni trekket. Var heller ikke noe særlig "rå" å vaske med...

 

463px-Symbol_thumbs_down.svg.png

 

Min konklusjon; dyr og dårlig.

 

Bruker wash mitt fra gamle gode Turtle Wax nå, og den fungerer ypperlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig helt enig med deg at den er tung, men den hoder en del på vannet.

Hva slags såpe brukte du siden det skummet lite?

 

Brukte Auto Shamtwo fra Würth (det eneste jeg hadde for hånda akkurat da : flau :)

Men det skal sies at den skummer endel ved bruk av svamp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.